VIPO-HAHMOT OPETTAVAT 2–8-VUOTIAITA LAPSIA HYVÄKSYMÄÄN ERILAISUUTTA

Vipo on mukana Lapsimessuilla 23.–25.4. Helsingin Messukeskuksessa (Linkit painokelpoisiin kuviin ja pdf-muotoiseen tiedotteeseen ovat viestin lopussa.) Vipon avulla vanhempien on helppo opettaa 2–8-vuotiaille lapsilleen suvaitsevaisuutta sekä toisten huomioon ottamista. Vieraat kulttuurit ja tavat tulevat tutuiksi lentävän Vipo-koiran seikkailuista kertovien DVD-tarinoiden ja TV-animaatiosarjan kautta. Opettavaiset Vipo-seikkailut antavat malleja oikeanlaisesta, toiset huomioonottavasta sosiaalisesta käyttäytymisestä lapsia viehättävällä, leikkimielisellä tavalla. Vipo-tuoteperheeseen kuuluvat myös muun muassa laadukkaat pehmolelut ja pienet keräilyhahmot sekä kirjat ja pelit. Vipo on valloittanut perheiden sydämet yli sadassa maassa väkivallattomuutensa sekä humoristisen ja positiivisen arvomaailmansa ansiosta. Vipo on mukana Lapsimessuilla 23.–25.4.2010 Helsingin Messukeskuksessa.

VIPO KANNUSTAA LAPSIA KIUSAAMATTOMUUTEEN Vipo tarjoaa hyviä ratkaisuja paljon puhuttuun koulu- ja päiväkotikiusaamiseen. Hauskoissa, väkivallattomissa ja opetuksellisissa animaatioseikkailuissa nokkela Vipo-koira ja hänen parhaat ystävänsä Peppi-kissa ja Henri-haikara matkustavat Vipolandiasta eri puolille maailmaa kiinnostaviin kaupunkeihin, joissa he kohtaavat jännittäviä seikkailuja ja tutustuvat uusiin ystäviin. Vipo-seikkailut tähtäävät suvaitsevaisuuden ja hyvien elämänarvojen, kuten väkivallattomuuden ja toisten huomioonottamisen, oppimiseen. VIPO-ANIMAATIOT TUTUSTUTTAVAT ERI KULTTUUREIHIN JA TAPOIHIN Suomessa on tähän mennessä ilmestynyt viisi Vipo-DVD:tä, joista kukin sisältää viisi jaksoa ja bonusmateriaalia. Laadukkaiden ja värikkäiden animaatioiden hahmot ovat suomalaisten ammattinäyttelijöiden tulkitsemia. Yhdentoista minuutin mittaisissa jaksoissa seikkailee noin 50 eri hahmoa. Uusimmassa Vipo-DVD:ssä Vipo ystävineen muun muassa selvittää Mayojen aarteen salaisuuden Meksikossa ja vierailee New Yorkin Brooklynissa. Maailmalla suurta suosiota kerännyt Vipo-TV-sarja on käännetty jo 25 kielelle. Suomessa TV-sarjan toista tuotantokautta voi seurata Sub Junior -lastenkanavalla. Finnair puolestaan esittää Vipo-jaksoja lomalennoillaan. Vipo-seikkailuista on valmisteilla myös yli tunnin mittainen elokuva, joka tulee ensi-iltaan vuoden 2011 aikana. VIPOKERHO.FI TARJOAA HYÖDYLLISTÄ VIPO-TIETOUTTA JA HAUSKAA AJANVIETETTÄ LAPSILLE Torstaina 22.4.2010 avautuu virtuaalinen Vipokerho osoitteessa www.vipokerho.fi. Vipokerho tarjoaa tietoutta kiltteydestä, pelejä ja muuta viihdettä ilmaiseksi. Lapset voivat myös lähettää Vipo-aiheisia piirroksiaan ja valokuviaan julkaistavaksi Vipokerho-nettisivuilla. Vipo-maskotti jakaa lapsille Vipo-tietoa ovikoristeiden muodossa Lapsimessuilla AMO Oy:n 6e41-osastolla Helsingin Messukeskuksessa 23.–25.4.2010.