VOGUEN JA NORLYNIN KEVÄÄN 2012 SUKKAMUODIN TRENDIT

Kevään 2012 sukissa nähdään graafisia pystyraitoja, pitsiä ja kukkakuviointeja ylellisissä materiaaleissa

(Linkit painokelpoisiin kuviin ja PDF-muotoiseen tiedotteeseen ovat viestin lopussa)

Nanso Groupin Voguen ja Norlynin kevään 2012 mallistoissa huomio kiinnittyy pystyraitoihin, graafisiin väripalkkeihin ja suuriin, rohkeisiin kuviointeihin. Kevään kolme pääteemaa ovat geometrinen Monochromatic, kesäisestä luonnosta ammentava Delicate Nature sekä savannin eksotiikkaa huokuva Modern Safari. Mallistojen värimaailma koostuu maanläheisistä, murretuista sävyistä, kirkkaista tehosteväreistä sekä kontrastia antavista mustasta ja valkoisesta.

Monochromatic – säväys terävää särmää
Monochromatic -teema on saanut inspiraationsa modernista ja kulmikkaasta arkkitehtuurista. Sukkahousuissa, leggingseissä ja sukissa toistuvat graafiset väripalkit, ruudut ja säärtä kaventavat pystyraidat. Tyylikkäiden Monochromatic -sukkatuotteiden värimaailma koostuu neutraaleista sävyistä, kuten musta, valkoinen, beige sekä harmaa, ja tehosteväreinä on käytetty marjaisan pinkkiä ja tummansinistä. Materiaalit risteilevät tyllistä ja pitsistä peittäviin opaque -neuloksiin ja somisteina on käytetty nappeja, koristeniittejä ja kanttauksia. Esimerkiksi Vogue Buckle Brigade -leggingseissä miellyttävän sileän lahkeen voi kääriä haluamaansa pituuteen kantikkaalla soljella. Joustavasta tyllistä valmistetut Vogue Satin Stream -sukkahousut kaventavat säärtä edessä olevan kiiltävän satiiniraidan ansiosta.

Delicate Nature – tuulahdus herkkää kesäromantiikkaa
Delicate Nature -teeman sukkahousuissa, leggingseissä ja sukissa toistuvat pehmeät linjat, kukka- ja luontoaiheiset kuviot ja köynnösmäiset neulokset. Romanttisen teeman päävärit koostuvat maanläheisistä väreistä kuten luonnonvalkoisesta, beigestä ja vaaleanruskeasta, jotka saavat rinnalleen kesäisen limenvihreän, herkullisen pinkin ja pehmeän sinisen. Delicate Nature -sukkatuotteissa on taidokkaasti neulottuja kukkakuviointeja kuten Norlyn Stylized Flowers -sukkahousuissa, jonka eläinkuosia muistuttava kukkakuvio toistuu myös nilkkasukissa. Kuvioinneissa on leikitelty myös materiaalien peittävyydellä. Norlyn Floral -sukkahousuissa eri langoista neulotut kukkakuviot luovat kolmiuloitteisen vaikutelman. Norlynin Floral -sarjaan kuuluvat myös leggingsit, polvisukat ja nilkkasukat.

Modern Safari – ripaus savannin eksotiikkaa
Modern Safari -teema tuo mieleen kuuman savannin, ruosteen oranssin auringon ja hiekkaan piirtyneet syvät varjot. Sukkatuotteissa on käytetty etnisiä ornamentti- ja tribaalikuvioita, lehmustoja muistuttavia neuloksia ja nyöreillä somistettuja nahkajäljitelmäkoristeita. Modern Safari -teeman värit muodostavat harmonisen kokonaisuuden, kun oranssi, oliivinvihreä ja ruskean sävyt saavat parikseen sinistä ja mustaa. Sukkahousuissa, leggingseissä ja sukissa nähdään myös kiiltäviä efektilankoja kuten Vogue Woodism -sukkahousuissa, joiden taidokas puukuviointi hohtaa kauniisti. Suurikokoisilla, kaksivärisillä kukkakuvioinneilla koristelluissa Vogue Colore Wild Flower -sukkahousuissa on rohkeaa särmää.

Nanso Group Oy, Brand Manager Jaana Nummela
Puh. 040 749 1348, jaana.nummela@nansogroup.com