• Ricoh Finland Oy/

Hansaprint laajentaa uusille markkinoille Ricohin uuden sukupolven rullasyöttöisen Pro™ VC60000 -mustesuihkulaitteen avulla

Hansaprint on tilannut ensimmäisenä maailmassa uuden rullasyöttöisen Ricoh Pro VC60000 -tuotantomustesuihkutulostimen.

Ricoh Europe, Lontoo, 23.2.2015 Hansaprint, Pohjoismaiden johtava, innovatiivinen painotalo ja osa TS-Yhtymää, on tilannut ensimmäisenä maailmassa uuden rullasyöttöisen Ricoh Pro VC60000 -tuotantomustesuihkutulostimen.

"Uskon, että asiakkaamme hyötyvät alusta lähtien uuden tulostimen mahdollistamasta laadukkaammasta painojäljestä ja laajemmasta materiaalivalikoimasta. Ajan myötä suurin hyöty asiakkaillemme ja meille on kuitenkin kyky tuottaa uusia, innovatiivisia tuotteita, joita emme tuota tällä hetkellä", kertoo Hansaprintin yksikönjohtaja Jukka Saariluoma. Hansaprint on erikoistunut markkinointi- ja volyymipainotuotteisiin. Yhtiöllä on 350 työntekijää ja sen liikevaihto on 70 miljoonaa euroa.

Hansaprint aikoo aluksi tuottaa asiakasviestintä-, suoramarkkinointi- ja transaktiotuotteita ja kirjoja, mutta Saariluoma odottaa, että sekä offset- että elektrofotografiapohjaisesta tuotannosta siirtyy tuotteita mustesuihkutuotantoon. Saariluoma selittää: "Ennen Ricoh Pro VC60000:ta mustesuihkutekniikan laadun katsottiin soveltuvan vain määrättyihin tuotteisiin. Uskomme käsityksen mustesuihkutuotteiden laadusta kuitenkin muuttuvan VC60000:n myötä."

Hansaprint on investoinut kahteen Ricoh Pro VC60000 -laitejärjestelmään. Markkinoiden monipuolisimmaksi värimustesuihkutulostimeksi suunniteltu Ricoh Pro VC60000 toimii Ricohin oman TotalFlow Print Server R600A -ohjausjärjestelmän voimalla. Se on suunniteltu vaativien graafisten tuotteiden käsittelyyn ja painamiseen. Ricohin kehittämien, kestävien tulostuspäiden ja vesipohjaisten pigmenttimusteiden avulla fyysinen resoluutio voi olla jopa 1 200 × 1 200 dpi. Lisäksi pisaran koko vaihtelee dynaamisesti kussakin pikselissä, mikä parantaa edelleen laatua. Laite voi painaa lähes 100 000 A4-pintaa tunnissa, ja materiaalina voidaan käyttää monipuolisesti normaaleja graafisen alan papereita, päällystämättömästä päällystettyyn.

Hansaprintin tilaamaan laitekokonaisuuteen sisältyy pohjustusyksikkö, jonka ansiosta laitteella voidaan painaa monille erilaisille materiaaleille, kuten päällystetyille offset-papereille sekä suojauslakkayksikkö, joka auttaa painojäljen naarmun- ja kulutuksenkestävyyteen.

Hansaprint on ollut neliväri-mustesuihkupainamisen edelläkävijöitä. Hansaprint tarjoaa myös heatset-tuotteita. "Tasaisen korkealaatuinen painotulos kaikessa tuotannossa on tärkeää meille ja asiakkaillemme", Saariluoma toteaa. "Meidän on myös kyettävä tulostamaan hyvin erilaisille materiaaleille. Mielestämme Ricoh Pro VC60000:n etu on, että Ricoh valmistaa sekä tulostuspäät että painomusteen. Tämä antaa hyvän lähtökohdan monipuoliseen tuotantoon."

Saariluoma toteaa lopuksi: "Ennen kuin tutustuin Ricoh Pro VC60000 -tulostimeen, en uskonut, että merkittävästi painotuotteita siirtyisi offset-painosta mustesuihkupainoon. Ricoh Pro VC60000 sai minut kuitenkin muuttamaan mieleni. Asiakkaamme ovat nähneet painonäytteitä ja uusi laatu on otettu erittäin positiivisesti vastaan."

Ricoh Pro VC60000 on ensimmäistä kertaa yleisön nähtävänä Hunkeler Innovationdays -tapahtumassa 23.–26. helmikuuta Luzernissa Sveitsissä.

Lisätietoja lehdistölle:

Harri Salokangas