Joustoa tuotantoon uusilla Ricoh Pro C5200s -sarjan tulostimilla

Ricoh Europe, Lontoo, 2.2.2017Ricoh on tuonut markkinoille uuden arkkisyöttöisten värituotantotulostinten sarjan, Ricoh Pro C5200s:n. Uusilla tulostimilla on joustavat tuotanto-ominaisuudet, joten tulostuspalvelut voivat laajentaa niillä kätevästi valikoimaansa.

Ricoh Pro C5200 ja Ricoh Pro C5210 -tulostimet ovat omimmillaan nopeita läpimenoaikoja vaativassa luovien tuotteiden tulostuksessa. Markkinointiympäristöjen ohella tulostimet sopivat erityisesti tulostus- ja mainospalveluille sekä yritysten omien tulostus- ja kopiokeskusten käyttöön.

Tulostusnopeudet ovat 65 ja 80 sivua minuutissa ja tarkkuus 1200 x 4800 dpi. Lisäksi tulostimilla voidaan tulostaa hyvin erilaisille materiaaleille aina 360 gsm:ään asti. Sisäisen paperikirjaston selkeä käyttöliittymä taas nopeuttaa työskentelyä. Tulostusjäljeltään arkkisyöttöiset värituotantotulostimet vastaavat Ricohin lippulaivamalleja. Värit kohdistetaan tarkasti ja laitteilla voi tulostaa reunasta reunaan jopa 1260 mm:n pituisille arkeille, joten markkinoiden vaatimuksiin on helppo vastata.

Monille tulostuspalveluille vihkotulostus on liiketoiminnan ydinaluetta, joten Pro C5200s -tulostimiin tarjotaan myös kansilehtiyksikköä sekä satulaommelta tekevää, nitovaa viimeistelijää.

Meille Ricoh Pro C5200s -sarja on tilaisuus auttaa yrityksiä laajentamaan tuotantotulostustarjontaansa, kertoo Benoit Chatelard, Vice President, Production Printing, Ricoh Europe. Chatelardin mukaan uusien tulostimien paperivaihtoehdot ja viimeistelymahdollisuudet ovat samat kuin Ricohin lippulaivamalleissa, joten kirjekuorien, kolmi- ja nelitaitteisten esitteiden vaatimien pitkien arkkien sekä muiden luovista tuotteista koostuvien pienerien läpimenoajat lyhenevät.

– Haluamme, että tulostuspalvelu voi luottaa Ricohin tekniikan huippua edustavaan valikoimaan riittävästi voidakseen vastata "kyllä", kun asiakas pyytää tiettyä palvelua, Chatelard jatkaa.

Ricoh Pro C5200s -sarjan tulostinten paperikapasiteetti on jopa 8250 arkkia, joten ne soveltuvat pitkäkestoiseen tuotantoon myös paperityyppien välillä vaihdettaessa. Tehoonsa nähden uusien tulostinten tilantarve on melko pieni, joten ne sopivat näppärästi erilaisiin tiloihin.

Ricoh Pro C5200s -sarjan tulostimet ovat jo myynnissä, ja niiden ensiesittely järjestetään 7.–9.2.2017 Tukholman Sign and Print Scandinavia -messuilla.

Roni Keini, Business Manager/Production Printing

Ricoh Groupilla on toimintaa yli 200 maassa. Maaliskuussa 2016 päättyvänä tilivuonna Ricoh Groupin maailmanlaajuinen liikevaihto oli noin 19,6 miljardia Yhdysvaltain dollaria.

Valtaosa konsernin liikevaihdosta tulee ihmisten ja tiedon kohtaamista helpottavista tuotteista, ratkaisuista ja palveluista. Konserni tunnetaan laadukkaasta teknologiastaan, poikkeuksellisen laadukkaasta asiakaspalvelustaan ja toiminnastaan kestävän kehityksen hyväksi.