Lisää tehoa tulosteisiin Ricohin klikattavalla paperilla

Ricoh Europe, Lontoo, 13.7.2015 Ricoh Europe on kehittänyt Clickable Paper™ -teknologiaa varten uusia sisällöntuotantotyökaluja, joiden avulla voidaan tuottaa joustavampaa ja asiakeskeisempää palvelua. Ricoh julkaisee vuoden 2015 loppupuoliskolla myös räätälöintisovelluksen, jotta asiakkaat voivat sisällyttää klikattavan paperin omiin brändättyihin sovelluksiinsa.

Klikattava paperi perustuu Ricoh Innovationsin kehittämään Visual Search -kuvantunnistusteknologiaan. Se mahdollistaa jo painetun materiaalin uudelleen käyttämisen ilman, että painotuotteen ulkoasua tarvitsee muuttaa. Sivuun upotettu ”hotspot” voi linkittyä esimerkitsi asiakkaan tuottamaan sisältöön, loppukäyttäjien tuottamaan sosiaaliseen tietoon tai vaikkapa toimintoihin, kuten twiittien lähettämiseen, kartan katseluun, puheluun tai sähköpostiin. Klikattavan paperin ansiosta tavallisen painomateriaalin yksipuolinen viestintä on mennyttä aikaa.

“Klikattavan paperin edut monipuolisen sisällön jakamistapana ovat jo hyvin tiedossa”, sanoo Graham Moore, Director Business Development, Ricoh Europe.  “Ricoh on kuitenkin tähän asti huolehtinut sisällön tuottamisprosessista. Uusimman julkaisun myötä tulostuspalvelujen tuottajat voivat huolehtia prosessista itse ja nopeuttaa näin tilausten toimittamista. Hotspotteja voidaan myös hallita entistä käytännöllisemmin, joten tietoa voidaan jakaa entistä joustavammin.”

Uudet sisällöntuottamisominaisuudet ovat nyt käytettävissä ympäri Eurooppaa, ja brittiläinen Barnwell Print, yksi klikattavan paperin pioneereista, on ensimmäinen niitä hyödyntävä painopalvelujen tuottaja. Yrityksen Joint Managing Director Julian Barnwell kommentoi: “Nyt kun voimme huolehtia myös sisällön tuottamisesta, voimme hallita keskitetysti koko palvelua. Työkalut ovat hyvin suunniteltuja ja todella helppokäyttöisiä. Hotspottien lisääminen on helppoa, ja asiakkaat näkevät raporteista helposti kampanjansa tehon.”

Hän lisää, että kun sisällöntuotanto on käyttäjien hallittavissa, koko prosessi sujuvoituu, ja Barnwell voi palvella asiakkaitaan paremmin. Eräs heidän asiakkaistaan on risteilymatkoja järjestävä Norfolk Broads, joka tarjosi klikattavalla paperilla asiakkailleen kolmiulotteisen kierroksen eräällä risteilyaluksellaan. Kun yritys näki, miten paljon klikattava paperi toi lisää kiinnostusta, yritys päätti tilata samanlaiset videokierrokset muistakin laivoistaan.

Barnwell lisää: “Asiakkaamme ihastuvat klikattavaan paperiin välittömästi. Lukijat pääsevät katselemaan tietoja monenlaisilla laitteilla, joten heidän ei tarvitse istua tietokoneen edessä. Tulostettuun materiaaliin luotetaan todella paljon, ja klikattava paperi antaa sille entistä enemmän tehoa. Sisällöntuottamistyökalut tekevät tarjoamastamme palvelusta entistä joustavampaa ja luovempaa.”

Klikattavan paperin seuraava askel on yritysbrändääminen. Ominaisuutta on jo testattu, ja se on pian saatavilla koko Euroopassa.