Ricoh Dow Jonesin kestävän kehityksen indeksissä kolmantena perättäisenä vuotena

Tokio, 28.9.2015 - Ricoh on päässyt Dow Jones kestävän kehityksen indeksiin (DJSI) jo kolmantena perättäisenä vuotena. Ricoh sijoittui kärkisijoille neljässä kategoriassa: “Innovation Management”, “Privacy Protection”, “Environmental Policy/Management System” ja “Climate Strategy”, eli innovaatioiden johtamisessa, yksityisyyden suojaamisessa, ympäristöperiaatteista/hallintajärjestelmästä ja ilmastostrategiassa.

Dow Jonesin ja RobecoSAM Groupin laatima DJSI on ensimmäinen maailmanlaajuinen kestävän kehityksen indeksi, jossa arvioidaan yrityksen kestävyyttä taloudellisista, ympäristöön liittyvistä ja yhteiskunnallisista näkökulmista. Arviointiprosessia pidetään yleisesti yhtenä tiukimmista sekä kysymysten lukumäärän että vastauksissa vaadittujen tietojen kattavuuden osalta.

Kuluvana vuonna DJSI arvioi eri puolilla maailmaa yhteensä 2 500 yritystä, joista DJSI-indeksiin pääsi 317. Ricoh luokiteltiin johtajaksi tietokoneiden ja oheislaitteiden sekä toimistoelektroniikan toimialoilla, missä 30 ehdolla olleesta yrityksestä indeksiin otettiin Ricohin lisäksi kuusi muuta. Maailmanlaajuisen DJSI:n lisäksi Ricoh sijoittui myös DJSI Asia/Pacific Indexiin.

Saat lisätietoja Ricohin ympäristöaloitteista osoitteesta http://www.ricoh.com/sustainability/.