Ricoh Europe kannustaa painoalan yrityksiä laajentamaan verkkotulostuspalveluja

Laajemmat palvelut lisäävät tuottoja ja houkuttelevat uusia asiakkaita

Ricoh Europe, London, 29 June 2015 – Tuoreen Ricohin sponsoroiman tutkimuksen mukaan monet painoalan yritykset eivät vielä hyödynnä täysin käytössään olevia verkkotulostuspalveluja. Making the Most of Mobile: What a ‘Mobile-First’ Strategy Means for Your Business -raportin voi ladata ilmaiseksi täältä.

Graham Moore, Director, Business Development, Ricoh Europe, sanoo: "Verkkotulostuspalvelut ovat äärimmäisen tärkeitä painoalan yrityksille, mutta monet käyttävät niitä vain töiden vastaanottotyökaluina. Palveluja voisi kuitenkin käyttää paljon laajemmin, jolloin ne myös lisäisivät tuottoja ja houkuttelisivat uusia asiakkaita. Verkkotulostuspalvelujen on toimittava mahdollisimman helposti mobiililaitteilla, koska ne yleistyvät jatkuvasti. Making the Most of Mobile -raporttimme antaa painoalan yrityksille paljon vinkkejä mobiiliratkaisujen ja erityisesti verkkotulostuspalvelujen laajentamiseen."

Raportissa tutkitaan mobiiliteknologian kolmea osa-aluetta, jotka koskettavat kaikenkokoisia yrityksiä kaikenlaisilta aloilta, mutta siinä keskitytään erityisesti painoalan yritysten näkökulmaan. Osa-alueet:

1. Miten mobiiliteknologiaa voi parantaa muun muassa yrityksen sisäistä tuottavuutta, yrityshallintoa ja työntekijöiden tyytyväisyyttä
  2. Mitä on syytä huomioida asiakkaille suunnatuissa ohjelmistoissa, jotta ne tarjoavat laitteesta, ajasta ja paikasta riippumatta joustavan, kätevän ja mukavan pääsyn yrityksen palveluihin, kuten tulostus- ja muiden tuotteiden tilaamiseen, töiden tilan tarkkailuun ym.
  3. Miten yritykset voivat hyödyntää mobiiliteknologian nopeaa leviämistä ja lisätä tarjontaansa uusia tuotteita ja palveluja, jotka sekä lisäävät tuottoja että tuovat lisäetuja asiakkaille.

Moore lisää: "Painoalan yritysten asiakkaat eivät juurikaan eroa muista asiakkaista: kaikki haluavat työskennellä mobiililaitteilla paikasta riippumatta. Tulosteiden ostaminen ei ole mikään poikkeus. Kaikkien asiakkaille suunnattujen sovellusten on siis asetettava mobiililaitteet etusijalle, jotta ne voivat aina tarjota hyvän asiakaskokemuksen. Kun verkkotulostuspalvelu on toteutettu hyvin, jopa monimutkaisia töitä voi lähettää, valvoa ja hallita mobiililaitteilla. Ja kun painoalan yritykset voivat itsekin hallita toimintaansa mistä vain, niiden toiminta muuttuu entistä tehokkaammaksi ja joustavammaksi."

Moore myös huomauttaa, että mobiiliteknologiaa hyödyntävät yritykset saavat myös huomattavia etuja esimerkiksi Ricohin klikattavasta paperista: "Klikattavan paperin avulla painoalan yritykset voivat linkittää painetun materiaalin monenlaiseen internetsisältöön: tämä lisää materiaalin arvoa ja pidentää sen käyttöikää. Klikattava paperi on loistava tapa erottautua kovan kilpailun markkinoilla. Palvelun kannustaa myös markkinointialan osaajia käyttämään painettuja materiaaleja, koska ne voidaan linkittää esimerkiksi yrityksen tilauspalveluun."

Raportti on Cary Sheburnen kirjoittama. Hän on tunnettu kirjailija sekä WhatTheyThink -verkkojulkaisun Senior Editor.  Raportin voi ladata täältä. Saat lisätietoja Ricoh Europen tarjoamista tuotteista ja palveluista käymällä verkkosivuillamme, seuraamalla blogejamme tai lähettämällä sähköpostia.