Ricoh Europe kertoo mobiilistrategian eduista

Ricoh Europe, Lontoo, 10.6.2015 – Voi vaikuttaa epäloogiselta, että tulostusyritykset painottavat mobiilistrategiaa, mutta siitä voi olla yllättävän paljon hyötyä Ricoh Europen sponsoroiman uuden raportin mukaan. Making the Most of Mobile: What a ‘Mobile-First’ Strategy Means for Your Business -raportin voi ladata ilmaiseksi täältä.

Graham Moore, Director, Business Development, Ricoh Europe, sanoo “Ricoh tilasi tärkeän raportin Cary Sherburnelta, joka on WhatTheyThinkin Senior Editor ja alan asiantuntija. Hän tunnistaa, millaisia mahdollisuuksia mobiiliteknologia tarjoaa erikokoisille tulostusyrityksille, ja antaa hyviä esimerkkejä siitä, miten niitä kannattaa hyödyntää.”

Raportissa tutkitaan mobiiliteknologian kolmea osa-aluetta, jotka koskettavat kaikenkokoisia yrityksiä kaikenlaisilta aloilta, mutta siinä keskitytään erityisesti tulostusyritysten näkökulmaan. Osa-alueet:

1. Miten mobiiliteknologia voi parantaa muun muassa yrityksen sisäistä tuottavuutta, yrityshallintoa ja työntekijöiden tyytyväisyyttä.
  2. Mitä on syytä huomioida asiakkaille suunnatuissa ohjelmistoissa, jotta ne tarjoavat millä tahansa laitteella ajasta ja paikasta riippumatta joustavan, kätevän ja mukavan pääsyn yrityksen palveluihin, kuten tulostus- ja muiden tuotteiden tilaamiseen, töiden tilan tarkkailuun ym.
  3. Miten yritykset voivat hyödyntää mobiiliteknologian nopeaa leviämistä ja lisätä tarjontaansa uusia tuotteita ja palveluja, jotka sekä lisäävät tuottoja että tuovat lisäetuja asiakkaille.

Sherburne sanoo, “Pelin säännöt muuttuvat nykyään nopeasti, ja sekä tulostusyritysten että niiden asiakkaiden on muututtava niiden mukana. Mobiilistrategiaa painottavilla tulostusyrityksillä on ainutlaatuinen mahdollisuus auttaa markkinointiosastoilla työskenteleviä asiakkaitaan pelaamaan peliä aivan uudella tavalla. Tämä raportti antaa hyvän lähtökohdan joko vanhojen strategioiden uudelleenarvioimiseen tai täysin uusien luomiseen ja käyttöönottoon.”

Saumattomampien työskentelytapojen tarve näkyy jo nyt työelämässä. Ricoh Europen vuonna 2013 tilaaman iWorker-aiheisen tutkimuksen mukaan yritysten johtajat uskovat, että vuoteen 2018 mennessä suurin osa heidän yrityksiensä työntekijöistä pääsevät milloin vain käsiksi tarvitsemiinsa tietoihin.

Mutta vaikka teknologiaa on saatavilla ja täyden mobiiliuden sekä digitoidun liiketoiminnan edut ovat selkeitä, jotkin organisaatiot eivät ota muutosta vastaan kovin innokkaasti. Eräässä Ricohin tulevaisuuden teknologisesti kehittyneitä työpaikkoja tarkastelevassa tutkimuksessa ilmeni, että vain 29 % työntekijöistä uskoo, että heidän työpaikoillaan halutaan tehdä tulevaisuudesta totta luomalla uusia työskentelytapoja ja ottamalla käyttöön uutta teknologiaa.

Moore lisää: “Vaikka mobiiliteknologia on todella laajasti käytössä ympäri maailmaa, on muistettava, että se on vasta alkutaipaleellaan. Meillä on yhä runsaasti mahdollisuuksia muokata tulevaisuutta ja varmistaa oma tuleva toimintamme fiksulla mobiilistrategialla. Juuri siksi jaamme tämän raportin Thought Leadership-ohjelmamme osana.”

Raportin voi ladata täältä. Saat lisätietoja Ricoh Europen tarjoamista tuotteista ja palveluista käymällä verkkosivuillamme, seuraamalla blogejamme tai lähettämällä sähköpostia.