Ricoh ja Coloreel mullistavat tekstiilialan innovatiivisella lankavärjäyksellä

Ricoh Europe, Lontoo, 16.5.2018 Tulostuksen asiantuntija Ricoh ja ruotsalainen innovaatioyhtiö Coloreel kehittävät yhdessä uraauurtavan lankavärjäyslaitteen tekstiiliteollisuuden tarpeisiin.

Tämän merkittävän hankkeen myötä tekstiili-, muoti- ja urheiluvaatealat pääsevät edistämään tarjontaansa laadukkaalla ja nopealla tuotannonaikaisella lankavärjäysmenetelmällä. Kun valkoinen peruslanka värjätään tuotannon aikana, käyttäjä voi luoda vapaasti uusia kirjontamalleja tarvitsematta rajoittaa värienkäyttöä. Entistä kirkkaampien värien ansiosta yritykset pääsevät parantamaan tuotevalikoimaansa ja erottautumaan edukseen jatkuvasti muuttuvilla markkinoilla. Ensimmäinen uutta tekniikkaa hyödyntävä tuote on kaikkien olemassa olevien teollisten kirjontakoneiden kanssa yhteensopiva lankavärjäyslaite. Tuotanto alkaa syksyllä 2018.

Kumppanuus on tulosta jatkuvasta kansainvälisestä yhteistyöstä Ricohin Japanin ja Ison-Britannian asiantuntijoiden sekä Coloreelin Ruotsissa toimivien suunnittelijoiden kesken. Ricoh kehittää ja toteuttaa laitteen kehittyneisiin mustesuihkutulostusominaisuuksiin perustuvan alijärjestelmän. Sitä täydentää Coloreelin värjäystekniikka.

Ricohin kaupallisen ja teollisen tulostusyksikön johtaja Peter Williams: – Kumppanuus Coloreelin kanssa on uusi osoitus sitoutumisestamme yhteistyöhön ja rajojen rikkomiseen. Olemme edistäneet innovatiivisuutta yli 80 vuotta, ja kun siihen lisätään omistautumisemme asiakkaiden tarpeisiin ja tahtomme kehittyä teollisten prosessien digitalisoinnin johtavaksi asiantuntijaksi, tuloksena on tämän kiehtovan alan disruptio.

Coloreelin toimitusjohtaja Mattias Nordin: – Tuntuu mahtavalta, että Ricohin kokoinen arvokas yrityson ryhtynyt kumppaniksemme. Kumppanuus lisää tuotteemme uskottavauutta, ja odotamme innolla, mitä kaikkea kumppanuus tuo tullessaan.

Ricohin kaupallisen ja teollisen tulostuksen kehitysyksikön johtaja Tetsuya Morita: – Tämä kumppanuus on meille hyvin tärkeä. Näemme tuotteessa ja alassa paljon potentiaalia. Uskomme Coloreeliin ja sen ainutlaatuiseen tekniikkaan.

Lisätietoja Coloreelistä on osoitteessa www.coloreel.com

Lisätietoja Ricohista on osoitteessa www.ricoh-europe.com.