Ricoh ja Videxio tarjoavat videokonferensseja pilvipalveluna

USC Advanced -konseptin kautta Ricohin asiakkaille on luvassa ammattimainen videokokemus varmatoimisessa maailmanlaajuisessa verkossa.

Ricoh Europe, Lontoo, 3.5.2016 – Pilvivideopalvelujen johtava toimittaja Videxio ilmoitti tänään globaalista yhteistyösopimuksesta Ricohin kanssa.

Ricoh tarjoaa Videxion palvelua osana RICOH Unified Communication System Advanced (UCS Advanced) -konseptia. Euroopassa lanseerattu UCS Advanced on Ricohin vastaus yritysten helppokäyttöisten ja edullisten videoratkaisujen tarpeeseen. Sen avulla asiakasyritykset voivat integroida käytössään olevat video- ja audioympäristöt ja hyödyntää niitä entistä tehokkaammin.

Videxion tuella organisaatioiden ei tarvitse enää rakentaa omaa kallista videoinfrastruktuuria, vaan ne voivat maksaa palvelusta kuukausittain käytön mukaan. Älykkäiden työkalujen avulla palvelun saa helposti käyttöön, ja kuka tahansa pääsee verkkoon muutamassa minuutissa. Palvelu tukee monien eri valmistajien videokonferenssijärjestelmiä, joten sitä voi käyttää millä tahansa laitteella – tietokoneella, tabletilla tai älypuhelimella – sekä selainpohjaisella käyttöjärjestelmällä, kuten Skype for Business.

Ricoh Europen IT-infrastruktuuripalvelujen johtaja Alberto Mariani: – Videxion ja UCS Advancedin avulla voimme auttaa organisaatioita optimoimaan liiketoiminnalliset tavoitteensa ja ratkaisemaan niihin liittyvät sisäisen ja ulkoisen viestinnän haasteet. Valitsimme alustaksi Videxion, koska sen kansainvälinen kattavuus ja innovatiivinen kehityskyky auttavat meitä toimittamaan asiakkaillemme todella laadukkaan ja modernin ratkaisun.

Videxion toimitusjohtaja Tom-Erik Lia: – Meistä on hienoa saada kumppaniksemme Ricoh. Se keskittyy auttamaan organisaatioita tehostamaan toimintaansa, mikä sopii täydellisesti Videxion tavoitteisiin. Uskomme, että videon välityksellä käytävien keskustelujen kautta organisaatiot viestivät tehokkaasti ja kestävästi.

| Videxio |

Videxio tuottaa videopalveluita. Jälleenmyyjäkumppaniemme kautta minkä tahansa kokoluokan organisaation on helppo käyttää ammattimaista videoviestintää. Videxion pilvipohjaisen palvelun ainutlaatuisen arkkitehtuurin ja toiminnan avulla niin yksilöt kuin yrityksetkin pääsevät käyttämään sitä muutamassa minuutissa. Videxion pääkonttorit sijaitsevat Oslossa ja Restonissa Yhdysvalloissa. Myyntikonttoreita on ympäri maailmaa. Lisätietoja osoitteessa www.videxio.com

|Tietoja Ricohista|

Ricoh on toimisto- ja tuotantotulostusratkaisuihin, asiakirjanhallintaan sekä IT- ja viestintäpalveluihin erikoistunut globaali teknologiayritys. Ricoh-konsernilla on toimintaa yli 200 maassa. Maaliskuussa 2015 päättyvänä tilivuonna Ricoh Groupin maailmanlaajuinen liikevaihto oli noin 18,5 miljardia Yhdysvaltain dollaria (IFRS-standardin mukaisesti laskettuna). Valtaosa konsernin liikevaihdosta tulee ihmisten ja tiedon kohtaamista helpottavista tuotteista, ratkaisuista ja palveluista. Konserni tunnetaan laadukkaasta teknologiastaan, poikkeuksellisen laadukkaasta asiakaspalvelustaan ja toiminnastaan kestävän kehityksen hyväksi.

Ricohin tunnuslause on imagine. change. Ricoh auttaa yrityksiä kehittämään uusia, tehokkaampia työtapoja ja hyödyntämään työntekijöidensä kollektiivista mielikuvitusta. Lisätietoja löydät osoitteesta www.ricoh.fi

Petri Vihanto, Business Manager/Communication Services
Puh. 0400 387 005