Ricoh julkaisee Print & Fold -suurkuvaratkaisun

Ricoh Europe, 27.1. 2016 Ricoh on laajentanut suurkuvalaitteidensa valikoimaa ja julkaissut arkkitehtuuri-, tekniikka- ja rakennusalalle (AEC) suunnatun nopean, mustavalkoisen Print & Fold -ratkaisun. Uudet Ricoh MP W7100SP ja MP W8140SP -suurkuvamonitoimilaitteet ovat sekä nopeita että tuottavia. Ne tulostavat 10/14 A1-sivua minuutissa 600 dpi:n tarkkuudella 2–4 rullalta. Laitteisiin on myös yhdistetty uusi Estefold 4211 -taittolaite, joten ne tarjoavat entistä parempaa tuottavuutta ja joustavuutta AEC-alan käyttäjille ja muille paljon suuria mustavalkoisia tulosteita tarvitseville.

MP W7100SP ja MP W8140SP -malleissa on helppokäyttöinen paperinsyöttöalue sekä irrotettava väriskanneri, jonka avulla asiakirjoja voi skannata, muokata ja tallentaa sekä lähettää sähköpostiin. Sillä voi myös skannata asiakirjoja ulkoiselle muistilaitteelle (USB/SD) tai luoda digitaalisen PDF-arkiston, joka on lisävarusteena saatavan tekstintunnistusominaisuuden ansiosta myös hakukelpoinen. Ricohin sisäinen tulostuspalvelin tukee PostScript Level 3 (PDF) -tiedostomuotoa sekä AEC-alan yleisiä tiedostomuotoja, esimerkiksi HP-GL, HP-GL/2(HP-RTL) ja TIFF(CALS).

Ricoh Usable Print Utility (PrintCopy) -työkalun avulla asiakkaat voivat hallinnoida keskitetysti valtavaa määrää viitemateriaaleja ja piirustuksia. Työkalu myös tukee aitoja AutoCAD®-tiedostomuotoja, kuten DWG:tä ja DXF:ää. Siinä on monipuolisia ominaisuuksia, kuten mahdollisuus skannata piirustuksia ja tulostaa niitä muilta laitteilta.

MP W7100SP ja MP W8140SP -malleissa on muiden Ricohin laitteiden tavoin suuri ja helppokäyttöinen värinestekidenäyttö ja yksinkertaiset toiminnot. Näyttö tarjoaa jatkuvaa opastusta, ja siitä on helppo tarkistaa järjestelmän ilmoitukset, kuten paperin ja väriaineen määrä sekä taittolaitteen tila. Tulostettavien töiden pienoiskuvat ja esikatselumahdollisuus vähentävät virheitä ja tehostavat tuotantoa.

Molemmat järjestelmät ovat kompakteja, ja kaikkia toimintoja voi käyttää laitteen etupuolelta. Lisävarusteita ovat muun muassa monitasoinen niputtaja, kaksoisniputtaja, skannerin erotteluyksikkö ja alkuperäisasiakirjojen teline, jonka avulla laitteen saa mahtumaan ahtaampaankin tilaan. Irrotettava skanneriyksikkö helpottaa toimintaa kiireisissä tuotantoympäristöissä, koska sen ansiosta useat ihmiset voivat suorittaa laitteella tehtäviä yhtä aikaa.

Saksalaisen ES-TE:n tuottamassa Estefold 4211 -taittolaite voi tehdä viuhkataittoja ja sekä pituus- että leveyssuuntaisia taittoja jopa kuusi metriä pitkälle materiaalille. Se käsittelee niin DIN-kokoa kuin mukautettujakin kokoja ja sisältää tilavan luovutustason, joka on kätevällä ja ergonomisella korkeudella.

“Ratkaisut laajentavat paljon tulostaville AEC-asiakkaille suunnattua tarjontaamme”, sanoo Graham Moore, Director, Business Development, Ricoh Europe. “MP W7100SP ja MP W8140SP ovat entistä helppokäyttöisempiä, tuottavampia, laadukkaampia ja luotettavampia. Ne tarjoavat yhdessä taittolaitteen kanssa täydellisen tulostus- ja taittoratkaisun esimerkiksi AEC-alan tarpeisiin ja keskitetyille monistusosastoille.”

Ricoh drupa 2016 -tapahtumassa

Ricoh tulee esittelemään drupa 2016 -tapahtumassa erilaisia tuotteita ja palveluja, joiden avulla painopalvelujen tuottajat voivat kehittää toimintaansa. Tarjoamme muun muassa uusia mahdollisuuksia ja tapoja lisätä tehokkuutta ja tuloja. Ricoh esittelee tapahtumassa myös Pro VC60000 -laitettaan. Painoalan suurin tapahtuma järjestetään 31.5.–10.6. Düsseldorfin Messe-keskuksessa, ja Ricoh edustaa jälleen hallissa 8a.