Ricoh julkaisee vuoden 2015 kestävän kehityksen raportin

TOKIO, 30.9. 2015 Ricoh on julkaissut vuoden 2015 kestävän kehityksen raporttinsa. Raportti julkaistiin ensimmäisen kerran vuonna 2012, ja niitä on sittemmin julkaistu vuosittain. Siinä kerrotaan yhteiskuntaan ja ympäristöön liittyviä tietoja sekä taloudellisista että muista näkökulmista.

Tämän vuoden raportti pyrkii selventämään, miten Ricoh-konserni tuottaa arvoa kaikille sidosryhmilleen – myös osakkeenomistajille ja sijoittajille. Ylimmän johdon kirjoittama osio kertoo konsernin visioista ja toimintaperiaatteista ja siitä, millaista arvoa pyrimme luomaan yrityksenä. Raportissa on myös uusi osio, jossa kerrotaan, miten tuloksiin päästään: siinä esitellään uusia hallinnollisia resursseja, joita olemme ottaneet käyttöön ja kerrotaan, millaisia vaikutuksia niillä on ollut. Raportissa kerrotaan myös eri liiketoiminta-alueiden strategioista ja niiden edistyksestä. Se myös avaa Ricohin teknisiä valmiuksia, asiakaskontaktiverkkoa ja kestävää ympäristönhallintaa, jotta lukijat ymmärtäisivät paremmin, miten Ricohin luoma arvo muodostuu.

Ricoh on painottanut raportissaan tarinoita, jotka selventävät, miten konsernin luoma arvo muodostuu. Kaikkien esiteltyjen tarinoiden yksityiskohdat julkaistaan konsernin verkkosivuilla.

Ricoh-konsernin vuoden 2015 kestävän kehityksen raportti on saatavilla verkkosivuillamme PDF-tiedostona ja digitaalisena kirjana. Jälkimmäinen soveltuu parhaiten tableteilla lukemiseen.

Ricoh hyödyntää tietojen julkistuksessa International Integrated Reporting Councilin (IIRC) integroitua raportointimallia sekä GRI:n kestävän kehityksen raporttiohjeita. Toivomme, että raporttimme saa kaikki sidosryhmämme ymmärtämään Ricoh-konsernin liiketoiminnan monia eri puolia ja että voimme parantaa siitä saamallamme palautteella hallintatoimiamme ja konsernimme arvoa.

Adobe PDF on Adobe Systems Incorporatedin tavaramerkki tai rekisteröity tavaramerkki yhdysvalloissa ja muissa maissa.

Aiheeseen liittyvää sisältöä

Ricohin kestävän kehityksen raportti 2015  http://www.ricoh.com/sustainability/report/

Sijoittajasuhteet  http://www.ricoh.com/IR/

Yritysvastuu http://www.ricoh.com/csr/