Ricoh lanseeraa uudet ympäristöystävälliset AR-lateksimusteet FESPA 2016 -tapahtumassa

Ricoh Europe, 28.1.2016 Ricoh vastaa nopeasti kasvavan kyltti- ja näyttögrafiikan asiakaskuntansa tarpeisiin lanseeraamalla oman AR (aqueous resin) -musteen suuren koon Ricoh ProTM L4100 -tulostimiin FESPA Digital -messuilla Amsterdamissa  8–11.3. Ricohin osasto on S132 hallissa numero 7.

Uutta ympäristöystävällistä lateksimustetta esitellään Ricoh Pro L4160 -laitteissa. Demot osoittavat, että muste lisää tuottavuutta ja kuvan laatua. AR-muste terävöittää ja täytelöittää väriä useammilla pohjilla, kuivuu nopeammin ja vähentää energiankulutusta alkuperäisen lateksimusteen käyttöön verrattuna. Sen avulla tulostuspalvelua tarjoava yritys voi huomattavasti laajentaa niin sisä- kuin ulkotiloihin tarkoitettujen aineistojen tarjontaa.

Loistavat tulokset entistä laajemmalla väriasteikolla

Ricohin uusia AR-lateksimusteita saa CMYK-väreissä lisättynä oranssilla ja vihreällä. Saatavilla on myös valkoinen, jolla voi tulostaa läpinäkyvälle tai tummalle pinnalle. Musteet sopivat laaja-alaiseen käyttöön julisteista ja myyntiopasteista ikkunatarroihin ja ulkomainontaan. Järjestelmään kuuluu erinomaisen tarkka värien kohdistuksen simulointi esimerkiksi pakkausvedosten ja muiden tarkkojen töiden 6-väriseen tulostukseen. Hyvin peittävän mustan ja entistä kiiltävämpien sävyjen avulla voi korostaa yksityiskohtia; valkoinen tulostusväri elävöittää lopputulosta.

– Uusi ympäristöystävällinen muste laajentaa Ricohin suuren koon Pro L4100 -lateksitulostinten sovellusalueita ikkunatarroihin ja ulkomainontaan, koska nyt tulostimella voidaan toistaa entistä tarkemmin yrityksen oma logo- tai muu erikoisväri, selittää Ricoh Europen liiketoiminnan kehitysjohtaja Graham Moore. Entistä peittävämpi musta tuottaa entistä tarkemmat yksityiskohdat ja vivahteikkaammat värisävyt. Entistä kiiltävämpi ja vaikuttavampi tulostusjälki kiinnittää katseet. Uskomme, että FESPA 2016 -messuilla kävijät ihastuvat uusien lateksimusteiden ominaisuuksiin.

Kolmikerroksisessa tulostuksessa on mukana valkoinen

Mahdollisuus tulostaa valkoista perusvärinä läpinäkyvälle tai tummalle pohjalle luo tulostukseen luonnollisen värikkäät sävyt. Kolmikerroksisessa tulostuksessa valkoinen väri tulostuu muiden värien väliin, jolloin kuvat näkyvät materiaalin kumminkin puolin, vaikka tulostetaan vain yhdelle puolelle. Näin pystytään tulostamaan vaikuttavia, taustavalaistuja ja muutoin läpikuultavia kylttejä ja julisteita.

Ympäristön kannalta edullista tuotantotehoa

Ricohin AR-lateksimusteet kuivuvat nopeasti, jotta tuotanto on tehokasta ja laitteen käyttäjä voi nopeasti siirtyä seuraavaan prosessiin, kuten laminointiin ja asennukseen. – Tästä on iso etu tuottavuuden kannalta, huomauttaa Moore.

Ricohin AR-lateksimusteita voi käyttää monilla kevyillä ja lämpöherkillä materiaaleilla, koska ne sisältävät 60 asteessa aktivoituvaa cold cure -kovetinta. Näitä materiaaleja ovat esimerkiksi kalvo, päällystetty paperi, PET-muovi, suojamuovi, PVC-muovi, polyesterikangas, puuvilla, tapetti ja läpinäkyvä vinyyli. Materiaalivapauden lisäksi kovetinjärjestelmä säästää virrankulutusta.

Ricohin uudet AR-lateksimusteet ovat ympäristön kannalta hyvin suorituskykyisiä. UL Environment on myöntänyt niille Greenguard Gold -sertifikaatin käyttöympäristön alhaisista kemikaalipäästöistä ja ilmanlaadun parantamisesta. Näin ollen Ricohin AR-lateksimusteet sopivat käytettäviksi herkissä olosuhteissa, kuten opetus- ja lääkintätiloissa. Musteista haihtuu vain vähän orgaanisia yhdisteitä ja hajua, joten erillistä tuuletusta ei tarvita.  Muste toimitetaan kierrätettävissä kaseteissa ja ympäristöystävällisissä pakkauksissa.

Yhdistettynä Ricohin omiin muunneltavan pisarakoon tulostuspäihin ja mustesuihkutekniikkaan, joiden avulla päästään jopa neljän pikolitran pisarakokoon, Ricohin uusilla AR-lateksimusteilla saavutetaan erinomainen kuvanlaatu ja tarkkuus, vaikka musteen kulutus vähenee.

Tulostuspalveluja tarjoavat yritykset voivat valita Pro L4160 -sarjan tulostintensa värikokoonpanoon asennuksen yhteydessä jopa kahdeksan kasetillista haluamaansa väriä.

Mustetta on testattu Alankomaissa toimivassa Multicopy Lansingerlandissa, joka käyttää Ricoh Pro L4160:a muun muassa sisä- ja ulkotilojen kylttien ja seinäpeitteiden tulostukseen. – Olemme äärimmäisen tyytyväisiä sekä tulostimeen että lateksimusteeseen, kertoo yrityksen omistaja Robert de Klijne. – Olemme pystyneet tulostamaan vaikka minkälaisille materiaaleille, ja sekös meitä ja asiakkaitamme ilahduttaa. Nopeasti kuivuva muste tehostaa ja lisää tuotantoa. Olemme saavuttaneet paremman värikylläisyyden ja värin laadun aiempiin ratkaisuihin verrattuna. Musta on entistä on peittävämpi, mikä parantaa tulostustöiden kontrastia.  Kun olemme hioneet prosessimme huippuunsa tällä tulostin- ja musteyhdistelmällä, tuotantokapasiteettimme lähes tuplaantuu. Entistä alhaisemmat kovetuslämpötilat merkitsevät vähemmän hukkamateriaalia – säästöä tulee varsinkin kevyiden ja lämpöherkkien materiaalien osalta.

60 prosentin kasvu liiketoiminnassa

De Klijne kertoo yrityksen asettaneen keväällä 2015 kylttiliiketoimintansa kasvutavoitteeksi 50 prosenttia.  – Vuoden loppuun mennessä segmentti oli kasvanut 60 prosenttia, ja suuresta osasta kasvua on kiittäminen Ricohin ratkaisuja.

Uusien AR-lateksimusteidemme suorituskyky ja jousto antavat tulostuspalveluiden tuottajille mahdollisuuden turvallisesti laajentaa ratkaisutarjontaansa. Tuotanto tehostuu ja kasvaa, jäte vähenee ja laatu paranee. Ricoh Pro L4160 -tulostimella ja AR-lateksimusteilla tulostuspalveluita tarjoavat yritykset voivat entistä paremmin tukea asiakkaitaan, vallata uusia markkinoita ja lisätä myyntiä.

Lisätietoja Ricohin tarjonnasta FESPA 2016 -messuilla on osoitteessa www.ricoh-europe.com/fespa2016.