Ricoh ProTM L4100 -sarjasta ensimmäinen Color-Logic -sertifioitu

Ricoh Europe, Lontoo, 11.4.2017 Ricohin Pro™ L4100 -sarja on ensimmäinen lateksimustejärjestelmä, jolle on myönnetty kansainvälinen Color-Logic™-sertifikaatti. Järjestelmää esitellään FESPA 2017 -messuilla Hampurissa 8–12.5.

Ricoh Pro L4100 ja ColorGATE-tuotantopalvelinohjelmisto on nyt sertifioitu käytettäväksi Color-Logic-prosessissa, joka on kansainvälisesti vakiintunut menetelmä metalli- ja koristeväriviestintään monissa erikoistehostesovelluksissa. Color-Logicin tehostetoiminnot käyttävät olemassa olevaa työnkulkua dynaamisten tulosten saavuttamiseksi ilman erikoiskalustoa.  Yksinkertaisen tuotantoprosessin avulla tulostuspalveluiden toimittajat tarjoavat brändeille, tuotepäälliköille, yrityksille ja niiden mainostoimistoille mahdollisuuden erottua markkinoilla.

Ricoh Pro L4100 -sarja käyttää Ricohin omia vesipohjaisia musteita ja tarjoaa Ricohin uusimmat eri pisarakokoja tuottavat pietsotulostuspäät. Niillä voi tuottaa myös neljän pikolitran lateksimustepisaroita. Laitteessa voi käyttää metallista ja läpinäkyvää vinyyliä, PET-kalvoja, taustavalaistua mediamateriaalia ja polyesterisubstraatteja.

– Kone onnistui hienosti toistamaan kaikki Color-Logic-tehosteet ja 250 metalliväriä, kertoo Color-Logicin teknologiajohtaja Richard Ainge. – Näytekappaleet oli painettu 119 gramman KernowJET Gloss Silver -materiaalille. Lateksiväritulostimen edut yhdessä Color-Logic -ohjelmiston mahdollistamien upeiden tehosteiden kanssa luovat uusia ansaintamahdollisuuksia Ricohin tulostuspalvelujen tuottajille ja heidän asiakkailleen.

Ricoh Europen tuotantotulostuksen varatoimitusjohtaja Benoit Chatelard kertoo: – Color-Logic-sertifikaatti avaa meille aivan uusia sovellusmahdollisuuksia. Entistä paremmilla lateksi- ja mediavaihtoehdoilla, kuten metallisävyillä, annamme etiketti- ja pakkausteollisuuden, kirjapainoalan, myymälä- ja kylttimarkkinoinnin sekä näyttötaulujen kaltaisten teollisuuden alojen asiakkaille mahdollisuuden vaikuttaviin tuloksiin. Tämä auttaa heitä erottumaan kilpailijoista.

Jotain muuta kuin ColorGate-rasterointitekniikkaa käyttävän tulostuspalvelujen tarjoajan kannattaa kysyä Ricohin paikalliselta edustajalta, kuinka hyödyntää Color-Logic-ratkaisua ja Ricoh Pro L4100 -sarjaa.

Vuonna 2015 Color-Logic-sertifikaatin sai EFI Fiery -rasterointia sekä valkoista ja läpinäkyvää lisäväriä käyttävä Ricoh Pro™ C7100 -sarja.

Lisätietoja Ricoh Pro L4100:sta on osoitteessa www.ricoh.fi.

Roni Keini, Business Manager/Production Printing