• Ricoh Finland Oy/

Ricoh todettu globaaliksi johtajaksi IDC MarketScape -raportissa koskien suuren nopeuden mustesuihkupainokoneiden toimittajia

Kumppanuus asiakkaiden kanssa heidän menestyäkseen sekä tuen ja palvelujen tarjoaminen painokoneen lisäksi mainittiin tärkeimmiksi tekijöiksi, jotka ovat vaikuttaneet yrityksen johtavaan asemaan tuotantomustesuihkumarkkinoilla.

Ricoh Europe, Lontoo, 6. kesäkuuta 2023 - Ricoh Europe ilmoitti tänään, että uudessa IDC MarketScape -raportissa Ricoh on nimetty maailman johtavaksi digitaalisen tuotantotulostuksen markkinoiden kasvua edistävien nopeiden mustesuihkuratkaisujen toimittajaksi.

A picture containing machine, train

Description automatically generated

Mustesuihkuinnovaatio Ricoh Pro™ VC70000e -painokoneessa auttoi Ricohia saavuttamaan IDC MarketScape -tunnustuksen.

"Nykypäivän nopeasti kehittyvillä markkinoilla keskimääräisten painosmäärien lyheneminen, yksilöllisten ja muuttuvien tietojen lisääntyvä kysyntä sekä työvoiman ja paperin saatavuuden rajoitteet muuttavat tuotantotulostuksen ympäristöä", sanoo Eef De Ridder, Vice President, Graphic Communications Group, Ricoh Europe. "Nopeat mustesuihkuratkaisut tarjoavat tuottavuutta, tulostuslaatua ja automaatiota, joita tarvitaan, jotta työt voidaan muuntaa perinteisistä tekniikoista nopeammalla läpimenoajalla ja vähemmällä operaattorin työllä. Lähestymistapamme Ricohilla on tarjota asiakkaidemme tarvitsemat tuotantokapasiteetit digitaaliseen tuotantoon siirtymiseksi ja samalla tarjota jokaisen asiakkaan ympärille maailmanluokan ohjelmistoja, palvelua ja tukea, jotka vievät heidän liiketoimintaansa eteenpäin."

Raportti, "IDC MarketScape: Worldwide High-Speed Inkjet Press 2023 Vendor Assessment","[1] analysoi Ricohin teknisiä valmiuksia, tuotesuunnitelmaa ja T&K-strategiaa sekä tukea ja palveluita suhteessa markkinoiden ja asiakkaiden tarpeisiin ja päätyy siihen, että "kaikkien suuren nopeuden mustesuihkutekniikkaan tehtäviä investointeja harkitsevien tulostuspalveluntarjoajien tulisi ottaa Ricoh toimittajalistalleen".

"Ricohilla on vahva ja kasvava valikoima, joka vastaa kaupallisen tulostuksen markkinoiden nopeisiin ja laadukkaisiin tarpeisiin", sanoo IDC:n tutkimusjohtaja Tim Greene. "Yhtenä osa-alueena yritys erottuu edukseen tukemalla asiakkaita ennen myyntiä, asennuksen aikana ja niin kauan kuin on tarpeen, jotta asiakkaat menestyvät. Ricoh tarjoaa asiakkailleen kumppanuuden tunnetta aina ohjelmistopalvelutarjouksista strategiseen liiketoimintakonsultointiin ja ympärivuorokautiseen kriittiseen tukeen."

Asiakas etusijalla

Raportissa mainitaan Ricohin suuren nopeuden mustesuihkupainokonejärjestelmien tärkeimmiksi ominaisuuksiksi yrityksen "kuvanlaadun, nopeuden ja tuen yhdistelmä". Raportissa mainitaan vahvuutena myös sen käyttämä "alustamalli", joka suojaa asiakkaiden investointeja tarjoamalla nopeutta, tulostuslaatua ja automaatiota koskevia päivityksiä kenttäpäivityksinä koko asennuskannalle.

Alustojen valmiuksien kehittymistä ohjaavat asiakkaat, mikä heijastuu Ricohin pitkäaikaiseen maineeseen toimia kumppaneina asiakkaiden kasvun ja menestyksen edistämiseksi. Raportissa todetaan, että yhtiön reagointi asiakkaiden palautteeseen T&K-investoinneilla on tuottanut merkittävää edistystä, jolla on suora merkitys markkinoilla. Tämä näkyy UC8100 Undercoat Unit -yksikössä, joka on auttanut käyttäjiä laajentamaan huomattavasti myytävien tuotteiden tuottamiseen käytettävien materiaalien valikoimaa ja näin ollen selviytymään paremmin paperin toimitusketjun viimeaikaisista haasteista.

Ricoh sai myös tunnustusta tästä asiakaskeskeisestä tuotekehityksestä, kun digitaalinen arkkipainokone RICOH ProTM Z75 voitti tämän vuoden iF DESIGN AWARD 2023 -palkinnon tuotekategoriassa. Asiakkaat olivat keskeisessä asemassa kehitettäessä Pro Z75:tä, joka on uusi B2-mustesuihkujärjestelmä, joka on suunniteltu alusta alkaen yhdessä tulostuspalveluntarjoajien kanssa niiden nykyisten ja tulevien todellisten tarpeiden pohjalta.

Ohjelmistot ja palvelut

Ricoh investoi edelleen voimakkaasti alan toimittajien kehittämiseen ja niiden kanssa tehtäviin kumppanuuksiin luodakseen kokonaisvaltaisen ekosysteemin, joka tuottaa asiakkaille lisäarvoa kaikissa nopean mustesuihkupainokoneen ostoon, käyttöön ja ylläpitoon liittyvissä asioissa. Tähän kuuluu myös sitoutuminen koulutukseen ja tukiresursseihin, joiden avulla palveluntarjoajat voivat maksimoida investointinsa mahdollisimman pian. Raportissa todettiin, että "Ricoh tarjoaa laajaa koulutusta ja liiketoiminnan kehittämistukea, joka vastaa tai ylittää kaikki muut toimittajat".

Yritys tarjoaa ohjelmistojen valmistajariippumattomuuden ansiosta tuotannonhallinta- ja tulostustoimintaratkaisuja, kuten RICOH TotalFlow Production Manager ja RICOH Supervisor, jotka automatisoivat ja yksinkertaistavat tuotantoa tuotantotiloissa ja muuntavat toimintatiedot hyödylliseksi päätöksentekoa ohjaavaksi tiedoksi. Strategiset kumppanuudet kolmansien osapuolten kanssa luovat laajan ekosysteemin ohjelmistotyökaluja, jotka kattavat koko tuotantoprosessin.

Lisää aiheesta kiinnostuneiden lukijoiden kannattaa seurata yrityksen sosiaalisen median kanavia Facebookissa, LinkedInissä, Twitterissä tai YouTubessa.

Lisätietoja on osoitteessa www.ricoh-europe.com ja www.ricoh.fi.

-loppu-

| Tietoa IDC MarketScapesta |

IDC:n MarketScape-toimittaja-arviointimalli on suunniteltu antamaan yleiskuva tieto- ja viestintätekniikan (ICT) toimittajien kilpailukyvystä tietyillä markkinoilla. Tutkimusmenetelmässä käytetään tiukkaa pisteytysmenetelmää, joka perustuu sekä laadullisiin että määrällisiin kriteereihin ja jonka tuloksena saadaan yksi graafinen kuva kunkin toimittajan asemasta tietyillä markkinoilla.

IDC MarketScape tarjoaa selkeät puitteet, joiden avulla IT- ja televiestintätoimittajien tuote- ja palvelutarjontaa, kyvykkyyksiä ja strategioita sekä nykyisiä ja tulevia markkinamenestystekijöitä voidaan vertailla mielekkäästi. Kehys tarjoaa teknologian ostajille myös 360 asteen arvion nykyisten ja tulevien toimittajien vahvuuksista ja heikkouksista.

[1] "IDC MarketScape: Worldwide High-Speed Inkjet Press 2023 Vendor Assessment", doc #US50450723, huhtikuu 2023.

info@ricoh.fi

| Ricoh |

Ricoh tukee digitaalisia työpaikkoja innovatiivisilla teknologioilla ja palveluilla, joiden avulla ihmiset voivat työskennellä älykkäämmin missä tahansa.

Ricoh on 85-vuotisen historiansa aikana kasvattamansa tietämyksen ja organisaatiokyvykkyytensä ansiosta johtava digitaalisten palvelujen ja tiedonhallinnan sekä tulostus- ja kuvantamisratkaisujen toimittaja, joka on suunniteltu tukemaan digitaalista muutosta ja optimoimaan liiketoiminnan suorituskykyä.

Ricoh Groupin pääkonttori sijaitsee Tokiossa, ja sillä on merkittäviä toimintoja ympäri maailmaa, ja sen tuotteet ja palvelut tavoittavat asiakkaita noin 200 maassa ja alueella. Maaliskuussa 2022 päättyneellä tilikaudella Ricoh Groupin maailmanlaajuinen myynti oli 1 758 miljardia jeniä (noin 14,5 miljardia Yhdysvaltain dollaria).

Lisätietoja osoitteessa www.ricoh-europe.com ja www.ricoh.fi

© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Kaikki oikeudet pidätetään. Kaikki viitatut tuotenimet ovat vastaavien yritysten tavaramerkkejä.