Ricoh valittu TIME-lehden maailman parhaiden yritysten listalle

TOKIO, 15. syyskuuta 2023 - TIME-lehti on tunnustanut Ricohin yhdeksi maailman parhaista yrityksistä vuonna 2023. Tämä merkittävä sijoitus perustuu perusteelliseen arviointiin, jossa huomioitiin 750 menestyvää yritystä ympäri maailmaa kolmen keskeisen ulottuvuuden – työntekijätyytyväisyyden, liikevaihdon kasvun ja kestävän kehityksen (ESG) – perusteella. Ricoh nousi kestävyysulottuvuudessa komeasti 35 prosentin kärkijoukkoon.

TIME-lehti koosti tämän uuden vuosittaisen listauksen yhteistyössä Statistan kanssa, joka on johtava kansainvälinen markkina- ja kuluttajatietojen ja ranking-listojen toimittaja. Arviointiprosessiin kuului tarkkaa tietojen analysointia liikevaihdon lisäksi ympäristöön, yhteiskuntaan ja hallintoon liittyvien kriteerien osalta, jotka saatiin Statistan laajasta tietokannasta. Lisäksi työntekijöiden tyytyväisyyden mittaamiseksi toteutettiin kyselytutkimus, johon osallistui noin 150 000 henkilöä 58 eri maasta.

Tänä vuonna Ricoh on myös nimetty Corporate Knightsin Global 100 Most Sustainable Corporations 2023 -listalle sekä Financial Timesin ja Statistan Asia-Pacific Climate Leaders 2023 -listalle.

Ricoh jatkaa sitoutumistaan ESG-periaatteisiin ja liiketoiminnan kasvun tavoitteluun ratkaisemalla sosiaalisia kysymyksiä liiketoiminnan avulla. Tämä ilmenee esimerkiksi asiakkaiden tuottavuuden parantamisena digitaalisten palveluiden avulla sekä ympäristöystävällisten tuotteiden ja palveluiden kehittämisenä.

Aiheeseen liittyvät linkit

TIME Maailman parhaiden yritysten listaus

Ricoh on kahdesti peräkkäin Aasian ja Tyynenmeren ilmastojohtajien listalla.

Ricoh valittiin yhdeksi vuoden 2023 Global 100:sta maailman kestävimmästä yrityksestä.

Ricoh-konsernin seitsemän olennaista kysymystä ja SDG:t

| Tietoa Ricohista |

Ricoh on johtava integroitujen digitaalisten palvelujen sekä tulostus- ja kuvantamisratkaisujen tarjoaja, joka on suunniteltu tukemaan työpaikkojen ja työtilojen digitaalista muutosta ja optimoimaan liiketoiminnan suorituskykyä.

Ricohin pääkonttori sijaitsee Tokiossa, ja sen maailmanlaajuinen toiminta palvelee asiakkaita noin 200 maassa ja alueella. Ricohin 85-vuotisen historian aikana kehittynyt tietämys, teknologia ja organisaatiokyvyt tukevat sitä. Maaliskuussa 2023 päättyneellä tilikaudella Ricoh Groupin maailmanlaajuinen myynti oli 2 134 miljardia jeniä (noin 16,0 miljardia Yhdysvaltain dollaria).

Ricohin tehtävänä ja visiona on antaa yksilöille mahdollisuus löytää täyttymys työn kautta ymmärtämällä ja muuttamalla ihmisten työskentelytapoja, jotta voimme vapauttaa heidän potentiaalinsa ja luovuutensa kestävän tulevaisuuden toteuttamiseksi.

Lisätietoja on osoitteessa www.ricoh.fi ja  www.ricoh.com

###

© 2023 RICOH COMPANY, LTD. Kaikki oikeudet pidätetään. Kaikki viitatut tuotenimet ovat vastaavien yritysten tavaramerkkejä.