Ricohille arvokas design-palkinto Accessibility App -sovelluksesta

Ricoh Europe, Lontoo, 19.10.2017 Ricoh ilmoitti voittaneensa Good Design -palkinnon Accessibility App -käytettävyyssovelluksellaan.

Palkinto annetaan kattavan suunnittelun edistämisjärjestelmän tietojen perusteella. Järjestelmä tunnistaa yrityksen, joka toimii järjestelmällisesti näkövammaisten laitekäytön auttamiseksi.

Accessibility App on samalla tavalla helppokäyttöinen kuin Ricohin 10.1 tuuman Smart Operation Panel -älypaneeli. Se auttaa näkövammaisia ja heikkonäköisiä käyttämään Ricohin monitoimitulostinta (MFP) tehokkaasti. Lisätietoja:

• Entistä isommat painikkeet, fontit ja kirjainmerkit.
  • Vastavärejä on helpompi lukea näytöstä.
  • Kontrastin tasot on optimoitu.
  • Talkback-tekniikka antaa käyttäjille palautetta.

Tuomariston mukaan Ricohin sovellus on alusta pitäen suunniteltu loogisesti ja huolellisesti näkövammaisten käyttäjien mielipiteitä kuunnellen. ”Ricohin sovellus on luotu muuttamatta perinteisten monitoimilaitteiden käytettävyyttä, ja siihen on lisätty älylaitteista tuttuja toimintatapoja, joten se tuntuu käyttäjille turvalliselta ja intuitiiviselta.”

Javier Diez Aguirre, varatoimitusjohtaja, konsernimarkkinointi, vastuullisuus ja ympäristö, Ricoh Europe: – Mielestämme tehokkuuden pitää olla kaikkien käytettävissä, ja siksimonitoimilaitteemme suunnitellaan intuitiivisiksi ja helppokäyttöisiksi. Accessibility App -sovelluksen avulla näkövammaisenkin on helppo käyttää Ricohin monitoimilaitteita. Se auttaa luomaan aidosti digitaalisia työympäristöjä, joissa kaikenlaiset työntekijät voivat toimia.

Lisätietoja on osoitteessa www.ricoh-europe.com/accessibility..

Seuraa meitä Facebookissa: www.facebook.com/ricohfinland