Ricohille jälleen tunnustusta ympäristö- ja yhteiskuntavastuullisuudesta

Arvostettu saksalainen tutkimuslaitos oekom research on luokitellut Ricohin jälleen maailman toimistoelektroniikkayritysten parhaimmistoon ympäristö- ja yhteiskuntavastuullisuudessa. Ricoh sai erityiskiitosta muun muassa tuotteiden uusiokäytöstä, kierrätyksestä ja energiatehokkuudesta sekä haitta-aineiden käyttöä koskevien säännösten tiukasta noudattamisesta.

Tunnustusta tuli tässä kuussa myös sveitsiläiseltä RobecoSAMilta, joka myönsi Ricohille hopealuokituksen juuri julkaistussa yritysvastuuarvioinnissaan. RobecoSAM arvioi vuosittain 3 000 suuryritystä taloudellisesta, ekologisesta ja sosiaalisesta näkökulmasta ja myöntää parhaiten sijoittuneille kulta-, hopea- tai pronssiluokituksen. Ricoh sai luokkansa parhaat pisteet innovaatiojohtamisesta sekä osaajien houkuttelusta ja säilyttämisestä, ja korotti näiden ansiosta luokituksensa hopeaan edellisvuotisesta pronssista.

Uusimmat onnistumiset tuovat Ricohille lisää kansainvälistä tunnustusta kestävän kehityksen saralla. Ricoh on sijoittunut peräti yksitoista perättäistä kertaa FTSE4:n Good Index -listalle ja on löytynyt myös Dow Jonesin Sustainability Index -listalta.

Ricohin tavoitteena on olla jatkuvasti kehittyvä, kasvava, ympäristöystävällinen ja yhteiskuntavastuullinen yritys, joka tarjoaa asiakkailleen luotettavaa, käytännöllistä ja miellyttävää palvelua sekä innovatiivisia ratkaisuja työelämän kehittämiseen ja uudistamiseen.

Lisätietoja ratkaisuistamme ja palveluistamme löydät osoitteesta www.ricoh.fi.