Ricohille RobecoSAMin hopealuokitus yritysvastuuarvioinnissa jo toisena perättäisenä vuonna

Tokio, 23.2.2016 — Ricohille on myönnetty hopealuokitus arvostetun sveitsiläisen RobecoSAMin yritysvastuuarvioinnissa.

RobecoSAM arvioi vuosittain 3 000 suuryritystä taloudellisesta, ekologisesta ja sosiaalisesta näkökulmasta ja julkistaa, mitkä yritykset on hyväksytty Dow Jones Sustainability Index -listalle. Valituille myönnetään myös yritysvastuun kulta-, hopea- tai pronssiluokitus. Tammikuussa 2016 julkistetussa arvioinnissa 77 yritystä sai kultaluokituksen, 74 hopealuokituksen ja
97 pronssiluokituksen.

Ricoh arvioitiin tietokoneita, oheis- ja toimistolaitteita valmistavien yritysten luokassa, jossa kultaluokituksen sai kaksi yritystä ja hopean viisi. Ricoh sai lisäksi alan parhaan arvioinnin innovaatiohallinnasta, yksityisyyden suojasta, ympäristöstrategiasta sekä ympäristöpolitiikastaan. Ricoh ylsi hopealuokitukseen jo toisena perättäisenä vuonna.

Yrityksiltä odotetaan yhä suurempaa yritysvastuuta, ja Ricoh onkin ottanut käyttöön uuden iskulauseen, “Driving Sustainability for Our Future” (“Kohti kestävämpää tulevaisuutta”) jolla se kannustaa työntekijöitään toimimaan entistä ympäristöystävällisemmin. Iskulauseen innoittamana Ricoh pyrkii jatkuvasti lisäämään toimintansa kestävyyttä ja samalla kasvattamaan liiketoimintaansa, parantamaan yrityksen arvoa ja vastaamaan kaikkien sidosryhmien odotuksiin.