• Ricoh Finland Oy/

Ricohin arkkivärilaitteille viiden tähden BLI PRO -palkinnot ja kärkipaikka infoSource -markkinaosuusselvityksessä

Ricoh Europe, 4.12. 2015 Ricoh Europella on ilo ilmoittaa, että sekä Pro™ C7110X -sarjan että Pro™ C9110 -sarjan digitaaliset värituotantolaitteemme ovat saaneet vuoden 2016 Buyers Laboratory LLC (BLI) PRO -palkinnot.

Palkinnot julkaistiin hieman sen jälkeen kun infoSource ilmoitti, että Ricoh on edelleen arkkisyöttöisten tuotantotulostuslaitteiden markkinajohtaja Länsi-Euroopassa. Ricohin markkinaosuus oli 37,7 % vuoden 2015 puolivälin jälkeen, eli 15 prosenttiyksikköä enemmän kuin lähimmällä kilpailijalla.

Graham Moore, Director, Business Development, Ricoh Europe kommentoi: “Ricoh Pro C7110X- ja Pro C9110 -laitesarjojen saamat BLI-palkinnot ja infoSourcen tiedot osoittavat, että sadat edistykselliset eurooppalaiset painopalvelujen tarjoajat ovat tehneet oikean valinnan. He uskoivat, että sijoittamalla Ricohin laitteisiin, he voivat lisätä toimintansa luovuutta, laatua ja tuottavuutta ja samalla parantaa sekä asiakastyytyväisyyttä että toimintansa kannattavuutta.”

BLI:n vaativat testit paljastavat parhaimmin toimivat laitteet. Millekään muulle valmistajalle kuin Ricohille ei ole myönnetty viiden tähden luokitusta materiaalin käsittelystä koko testiohjelman olemassaolon aikana.

Ricoh Pro C9110 sai BLI:n 2016 PRO -palkinnon “Outstanding Mid- to High-Volume Colour Production Device” -kategoriassa. Sen etuja olivat muun muassa:

• Nopeus kilpailijoihin nähden erilaisilla tulostusmateriaaleilla.
  • Jopa 400 g/m2paksuisen materiaalin tuki (myös kaksipuoleisena) kaikista paperilähteistä.
  • Erinomainen paperinkäsittely, ja jopa kaksinkertainen enimmäispaperikapasiteetti kuin useimmilla kilpailijoilla, minkä ansiosta laitteella voi tuottaa suurempia eriä keskeytyksettä.
  • Luokan johtava viimeistelylisävarusteiden valikoima, esim. liimasitoja, suurkapasiteettinen niputtaja, reunuksettomia kirjaselkäisiä vihkoja tuottava viimeistelijä sekä kampasitoja.
  • Vaikuttava värintoisto. Värien muutos on korkeintaan delta E 3,3 tuhannen sivun erän jälkeen sekä päällystetyllä että päällystämättömällä materiaalilla.
    • Erinomainen tarkkojen yksityiskohtien toisto väritulostuksessa, erityisesti vaaleilla kontrastialueilla. Laitteen syväterävyys on myös loistava.

David Sweetnam,  BLI:n Head of EMEA Research and Lab Services, kiinnittää myös huomiota Pro C9110 -sarjan ylivoimaiseen nopeuteen ja sanoo, että laitteiden kyky tulostaa 130 sivun minuuttivauhdilla jopa 400 g/m2paksuiselle paperille “jättää kilpailijoiden mallit kauas taakseen. Laitteen nopeus vetää vertoja jo huomattavasti kalliimmille tuotantotulostuslaitteille.”

“Ricoh Pro C9110 -sarjan laitteet ovat äärimmäisen tuottavia, ja niiden materiaalituki on todella laaja. Ne ovat asettaneet kilpaileville tuotteille todella korkean riman. Monet painopalvelujen tarjoajat ja yritysten sisäiset monistamot tulevat varmasti kiinnostumaan niistä”, lisää Ian Latham, BLI:n Senior Analyst.

Ricoh Pro C7110X sai BLI:n 2016 PRO -palkinnon “Outstanding Light- to Mid-Volume Colour Production Device” -kategoriassa. Sen etuja olivat muun muassa:

• Viides lisäväri (X- ja SX-malleissa), jolla voi tuottaa monipuolisempia tulosteita kuin neljällä värillä.
  • Loistava tuottavuus erityisesti paksummilla materiaaleilla. Laite säilyttää täyden 90 sivun minuuttinopeuden jopa 300 g/m2paksuisella materiaalilla. Kilpailijoiden laitteet eivät yllä samaan.
  • Pitkät keskeytymättömät tuotantoerät. Laitteen enimmäispaperikapasiteetti on yli kaksinkertainen useimpien kilpailijoiden laitteisiin verrattuna.
    • Luokan johtava viimeistelylisävarusteiden valikoima, esim. liimasitoja, reunuksettomia kirjaselkäisiä vihkoja tuottava viimeistelijä sekä kampasitoja.
    • Vaikuttava värintoisto. Värien muutos on korkeintaan delta E 3,9 tuhannen sivun erän jälkeen sekä päällystetyllä että päällystämättömällä materiaalilla.
    • Luokkansa paras mustan värin peitto. Laite tuotti kilpailijoitaan yhtenäisempää mustaa väriä sekä päällystetyllä että päällystämättömällä materiaalilla BLI:n paljon väriä käyttävässä sadan sivun testissä.

“Ricoh Pro C7110X suoriutui todella hyvin BLI:n tuotantotulostuslaitetesteistä”, Sweetnam lisää. “Lisäväri erottaa laitteen selvästi muista saman luokan arkkipaperilaitteista, ja se mahdollistaa todella luovat ratkaisut (kuten spottivärin käytön kansissa), jotka eivät ole mahdollisia neljää väriä käyttävillä laitteilla.”

BLI:n Senior Analyst Ian Latham lisää: “Ricoh Pro C7110X on ansainnut viiden tähden luokituksen kirkkaasti. Laite ei ole ainoastaan äärimmäisen tuottava, mutta se myös pystyy tuottamaan kaksipuoleisia tulosteita jopa 350 g/m2paksuiselle materiaalille ja säilyttämään täyden nopeuden jopa 300 g/m2paksuisella materiaalilla sekä tulostamaan jopa 700 mm pituiselle banneripaperille. Laitteessa on lisäksi todella laaja materiaalikirjasto, ja sen voi yhdistää saumattomasti EFI-väripalvelimeen.”

| Tietoja Buyers Laboratoryn Pro Awards LLC:stä |

Tuotantotulostusala on todella monimutkainen, ja oikean laitteen valitseminen on usein haastavaa. Buyers Laboratory LLC (BLI), johtava itsenäinen tulostusalaan liittyvän analyyttisen tiedon ja palveluiden tuottaja, on jo 50 vuoden ajan helpottanut ostajien tehtävää tuottamalla ammattimaista tietoa eri laitteista. PRO-palkinnot myönnetään laitteille, jotka pärjäävät parhaiten BLI:n todellista käyttöä simuloivissa käyttötesteissä.

BLI testaa laitteita intensiivisesti kolmen päivän ajan ja voi tuottaa tänä aikana tuhansia tulosteita (jopa 150 000) mallista riippuen. Laitteiden tuottavuus testataan päällystetyllä ja päällystämättömällä materiaalilla, eri paksuuksilla ja eri ko’oissa. Testeissä käytetään myös lukuisia viimeistelyominaisuuksia, jotta toiminta simuloisi monipuolisemmin laitteen todellisia käyttökohteita. BLI:n teknikot myös arvioivat kuvanlaadun, mukaan lukien rasteroinnin, tekstin ja ohuet viivat, tummuustasot ja vaihtelut sekä värien muutoksen tuhatsivuisen tulostuserän aikana. BLI arvioi lisäksi materiaalin käsittelyn sekä käytön ja valmistelujen helppouden, töiden lähettämisen ja hallitsemisen, käyttäjän vaihdettavissa olevien osien vaihtamisen sekä paperitukosten selvittämisen.

Tietoja Buyers Laboratory LLC:stä

Buyers Laboratory LLC (BLI) on johtava itsenäinen tulostus- ja asiakirjahallinta-alaan liittyvän analyyttisen tiedon ja palveluiden tuottaja. Ostajat ovat jo 50 vuoden ajan tehneet parempia ostopäätöksiä BLI:n raporttien perusteella. Alan myynti-, markkinointi ja tuoteasiantuntijat ovat myös saaneet BLI:ltä hyödyllisiä kilpailutietoja ja arvokkaita neuvoja tuotteidensa ja kilpailuasemansa kehittämiseen sekä tukea myyntiin sekä markkinointiin. 40 000 asiantuntijaa ympäri maailmaa käyttää BLI:n verkkopohjaisia bliQ- ja Solutions Center -palveluja yli 15 000 laitteen ja ohjelmistoratkaisun vertailuun. Vertailut sisältävät kattavat tekniset tiedot sekä suorituskykytulokset ja -arvioinnit BLI:n testiraporteista, jotka ovat kuukausien työn tulosta. Palvelut, jotka ovat saatavilla myös mobiilisti, sisältävät kattavan listauksen BLI:n testiraporteista, kuvagallerian, valmistajien tekstimateriaaleja, joita on muuten vaikea löytää sekä arvokkaita työkaluja tuotteiden määrittämiseen sekä kokonaiskustannuksen ja vuosittaisen energiankulutuksen laskemiseen. BLI tarjoaa myös konsultointia ja maksullisia, yksityisiä testauspalveluja, jotka auttavat valmistajia kehittämään ja markkinoimaan parempia tuotteita ja kulutustarvikkeita.

Lisätietoja Buyers Laboratory LLC:stä numerosta +44 (0) 118-977-2000, osoitteesta www.buyerslab.com ja sähköpostiosoitteesta david.sweetnam@buyerslab.com

Ricoh drupa 2016 -tapahtumassa

Ricoh tulee esittelemään drupa 2016 -tapahtumassa erilaisia tuotteita ja palveluja, joiden avulla painopalvelujen tuottajat voivat kehittää toimintaansa. Tarjoamme muun muassa uusia mahdollisuuksia ja tapoja lisätä tehokkuutta ja tuloja. Ricoh esittelee tapahtumassa myös Pro VC60000 -laitettaan. Painoalan suurin tapahtuma järjestetään 31.5.–10.6. Düsseldorfin Messe-keskuksessa, ja Ricoh edustaa jälleen hallissa 8a.