Ricohin neljäs ekomainostaulu Tokioon

Ricoh on ottamassa elokuun 2014 loppuun mennessä käyttöön neljännen sähköisen ekomainostaulunsa, joka käyttää virranlähteenä sataprosenttisesti uusiutuvaa aurinko- ja tuulienergiaa. Uusin ekotaulu sijaitsee keskeisellä paikalla Tokiossa Ginzan kaupallisella alueella.

Ricohin muut ekotaulut sijaitsevat New Yorkin Times Squarella, Lontoossa ja Sydneyssä. Uusimman Tokion ekotaulun myötä Ricohilla on täysin uusiutuvaa energiaa hyödyntävät mainostaulut kaikilla päämarkkina-alueillaan: Amerikassa, Euroopassa, Kiinassa ja muutaman vuoden tauon jälkeen jälleen myös Japanissa. Ricohilla oli Osakassa aiemmin ekotaulu vuodesta 2003 vuoteen 2011 saakka, jolloin se jouduttiin poistamaan rakennustöiden yhteydessä.

Tokion korkeudeltaan noin 14,5 metriä ja leveydeltään noin 26,5 metriä olevan ekotaulun käyttövoiman takana on 78 aurinkopaneelia ja neljä pientä tuuliturbiinia, joiden tuottama sähkö kerätään 20 akkuun. ekotaulun päivittäisen energiantuotannon oletetaan olevan noin 39 kWh.

Koska sähköiset ekotaulut eivät käytä lainkaan muuta virtaa, ne saattavat sääolosuhteiden mukaan olla toisinaan myös pois päältä. Ricoh toivoo sammuksissa olevien ekotaulujen lisäävän tietoisuutta kestävän kehityksen periaatteiden mukaisesta toiminnasta ja energian säästämisestä laajemminkin – yrityksen nimen jatkuva loiste ei ole tärkeintä. Ekotaulut ovat osa Ricohin kokonaisstrategiaa, jossa yrityksen näkyvyydestä huolehditaan ympäristöystävällisillä tavoilla.

Lue koko uutinen kuvineen Ricohin sivuilta.

Lisätietoja Ricohin ekomainostauluista löydät osoitteesta http://www.ricoh.com/about/company/promotions/eco-billboards/.