Ricohin pääjohtaja esiintyy New Yorkin ilmastoviikolla

Ricohin Jake Yamashita on yksi pääpuhujista Bloombergin, Microsoftin, ZipCarin ja monen muun yhtiön johtajan rinnalla

Ricoh Company, Ltd. on ilmoittanut, että yhtiön toimitusjohtaja Jake Yamashita on yksi New Yorkin ilmastoviikon pääpuhujista. Tämä on hänen ensimmäinen esiintymisensä USA:ssa. Yamashita kertoo puheessaan niistä monista keinoista, joilla Ricoh tekee ilmastonmuutoksen vastaista työtä, ja saaduista tuloksista. Ilmastoviikolla esiintyvät myös muun muassa Bloombergin, Microsoftin ja ZipCarin johtajat. Ilmastoviikkoa vietetään New Yorkissa 24.9.2018 alkaen.

– Ricohin missiona on pyrkiä erinomaisuuteen, parantaa elämänlaatua ja edistää kestävää kehitystä, Ricoh Company, Ltd:n toimitusjohtaja Yamashita sanoi.

– Sitoutuminen tähän ei ole mikään uusia asia. Se on itse asiassa ollut osa globaalia visiotamme perustajastamme Kiyoshi Ichimurasta lähtien. Kääntäessämme katseen tulevaan olemme aina vain sitoutuneempia näihin tavoitteisiin ja tahdomme auttaa yrityksiä sekä yhteiskuntia toimimaan entistä fiksummin. Odotan innolla tätä tilaisuutta päästä kertomaan pitkästä kestävää kehitystä tukevasta perinteestämme ja kuulemaan muiden johtajien vastaavista kokemuksista New Yorkissa.

Ricoh tekee entistä enemmän kestävän kehityksen puolesta ympäri maailmaa. Ricoh on sitoutunut kahdeksaan YK:n kestävän kehityksen tavoitteista (SDG), muun muassa edulliseen ja puhtaaseen energiaan, vastuulliseen kulutukseen ja tuotantoon sekä ilmastotoimiin. YK ennustaa maailman väkiluvun ohittavan yhdeksän miljardin rajapyykin vuoteen 2050 mennessä. Yamashita kertoo ilmastoviikolla tarkemmin Ricohin toimista niin Japanissa kuin muualla maailmassa näiden tavoitteiden saavuttamiseksi.

New Yorkin ilmastoviikkoa vietetään nyt kymmenettä kertaa. Sen järjestää kansainvälinen, voittoa tavoittelematon The Climate Group -organisaatio. Organisaatio tuo yhteen vahvoja yritys- ja valtioverkostoja, joilla on vaikutusvaltaa kansainvälisiin markkinoihin ja käytäntöihin, sekä rakentaa kommunikaatiolla kunnianhimoa ja vauhtia, joilla viedään innovaatioita ja ratkaisuja eteenpäin.

Lue lisää Ricohin kestävän kehityksen periaatteista osoitteessa www.ricoh.com/sustainability/message/.

Anne Hernetkoski, Marketing and Communication Manager

Ricoh on toimisto- ja tuotantotulostusratkaisuihin, asiakirjahallintaan sekä viestintäpalveluihin erikoistunut maailmanlaajuinen teknologiayritys. Ricoh on mullistanut ihmisten työskentelytapoja jo yli 80 vuoden ajan. Ricohin tunnuslause on imagine. change. Ricoh tarjoaa palveluja ja teknologiaa, jotka auttavat niin yrityksiä kuin yksilöitäkin innovoimaan uusia tehokkaampia työtapoja, toimimaan ympäristöystävällisemmin ja kasvattamaan liiketoimintaa.