Ricohin painokoneille kaksi EDP-palkintoa

Lontoo, 20.5.2015 – Digital Press Association (EDP) on myöntänyt peräti kahdelle Ricohin uudelle tuotantotulostuslaitteelle palkinnot: Pro™ VC60000 voitti parhaan rullasyöttöisten tuotantotulostimien kategorian ja  Pro™ C7100X parhaan kevyen arkkitulostuslaitteen kategorian.

Graham Moore, Ricoh Europen liiketoiminnan kehitysjohtaja sanoo: “Ricoh Pro VC60000:n julkaisua seuranneina kuukausina meille on selkiytynyt, miten markkinat ovat reagoineet sen tarjoamiin mahdollisuuksiin. Käymämme keskustelut paljastavat jatkuvasti uusia käyttökohteita. Mustepainokoneet ovat korvaamassa rullasyöttöisiä offset-koneita ja hybridituotantoa esimerkiksi suorapostituksen, kirjojen ja sanomalehtien tuotannossa, ja varsinaisen kaupallisen painotyön osuus kasvaa jatkuvasti. Kasvu johtuu mustekoneiden parantuneesta laadusta, joustavuudesta ja tuottavuudesta. Kilpailun tuomarit uskovat selvästi, että laitteet voivat vaikuttaa markkinoihin, ja olemme todella iloisia siitä, että he ovat päättäneet antaa arvostetun palkinnon Pro VC60000 -laitteelle.”

Modulaarinen Pro VC60000 on uuden sukupolven rullasyöttöinen mustepainokone, joka hyödyntää Ricohin uusimpia drop-on-demand -tulostuspäitä ja korkeapigmenttistä mustetta, minkä ansiosta laitteella voi tuottaa kuvia jopa 1200 x 1200 dpi tarkkuudella. Lisävarusteena saatavan pohjapintayksikön avulla painoyritykset voivat myös käyttää monenlaisia offset-materiaaleja ja saada offset-tasoista laatua. Lisävarusteena on myös saatavilla suojapintayksikkö, jolla voi suojata tärkeät asiakirjat. Laitteen tulostusnopeus on 120 metriä minuutissa, ja uusimman tulostinpalvelimen ansiosta laite tukee natiivisti PDF-, PDF/VT and AFP, JDF/JMF -tulostusta ja edistynyttä värinhallintaa.

Ricoh Pro C7100X -arkkituotantotulostuslaitteet tuottavat jopa 90 sivua minuutissa ja tukevat jopa 360 gm2 painoista materiaalia. Jopa 1200 x 4800 dpi tarkkuus saavutetaan Ricohin parannetulla VCSEL-teknologialla. Tulostinpalvelimeksi voi valita joko EFI Fiery E-43A:n tai nopeamman ja tehokkaamman Fiery E-83A:n. Koulutetun käyttäjän vaihdettavat osat auttavat myös optimoimaan käyttöaikaa ja suorituskykyä.

“Olemme myös ilahtuneita siitä, miten Pro C7100X on vaikuttanut markkinoihin. Laite soveltuu loistavasti pienille tai keskikokoisille graafisen alan yrityksille, suorapostittajille, palveluvirastoille, digipainajille ja keskitetyille monistamoille. Pro C7100X -malleissa on myös lisäväriasema, jossa voi käyttää kirkasta tai valkoista väriainetta. Ensimmäistä voi käyttää spottivärinä tai koko kuvan alueella, ja jälkimmäinen mahdollistaa laadukkaan tulostuksen läpinäkyville tai tummille materiaaleille, mikä laajentaa palkitun digipainokoneen käyttökohteita huomattavasti. Uusien, ketterien ja yhtenäisten painokonesarjojen avulla edistykselliset tulostuspalveluiden tarjojat voivat tuottaa asiakkailleen pienemmillä tuotantomäärillä todella laadukkaita ja monipuolisia materiaaleja”, Moore jatkaa.

| Tietoja EDP:stä|
EDP Association muodostuu Euroopan johtavien digitaalisesti painettavien lehtien tuottajista. Lehdillä on yhteensä yli miljoona lukijaa. Voittajatuotteet ovat Technical Committeen ja EDP Association -tuomariston valitsemia. Palkinnot myönnetään 20.5. Kölnissä järjestettävässä FESPA-tapahtumassa.

| About Ricoh |
Ricoh on globaali teknologiayritys, joka erikoistuu toimisto- ja tuotantotulostusratkaisuihin, asiakirjanhallintaan ja it-palveluihin. Ricoh Groupin pääkonttori sijaitsee Tokiossa ja konsernilla on toimintaa yli 200 maassa. Maaliskuussa 2014 päättyvänä tilivuonna Ricoh Groupin maailmanlaajuinen tulos oli noin 21,7 miljardia Yhdysvaltain dollaria.
Valtaosa konsernin liikevaihdosta tulee tuotteista, ratkaisuista ja palveluista, jotka helpottavat ihmisten ja tiedon kohtaamista. Ricoh valmistaa myös palkittuja kameroita ja teollisuuden erikoiskomponentteja. Konserni tunnetaan laadukkaasta teknologiastaan, poikkeuksellisen laadukkaasta asiakaspalvelustaan ja toiminnastaan kestävän kehityksen hyväksi.
Ricohin tunnuslause on imagine. change. Ricoh auttaa yrityksiä kehittämään uusia, tehokkaampia työtapoja ja hyödyntämään työntekijöidensä kollektiivista mielikuvitusta.
Lisätietoja löydät osoitteesta www.ricoh.fi