Ricohin TotalFlow Supervisor -sovellus kertoo tulostustilanteen kellon ympäri

Ricoh Europe, Lontoo, 21.11.2016 – Ricoh on julkaissut TotalFlow Supervisor -mobiilisovelluksen mahdollistaakseen tulostuspalvelujen tarjoajille digitulostuksen minuutintarkan tilaraportoinnin laitteen merkistä ja mallista riippumatta.

Sovelluksen voi ladata ilmaiseksi iOS- ja Android-laitteisiin Apple Storesta tai Google Play -kaupasta. Sovelluksen avulla voi seurata kaikkia digitulostimia yhden käyttöliittymän kautta, jossa näkyy laitteen musteen ja paperin määrä, jotta niitä ehditään lisätä ajoissa ennen tulostuksen keskeytymistä. Näytöstä näkyy myös, onko työ käynnissä tai valmis, sekä mahdolliset virhesanomat.

Ricoh Europen tuotantotulostuksen varatoimitusjohtaja Benoit Chatelard kertoo: – TotalFlow Supervisor -sovelluksen avulla voi seurata kaikkien käytössä olevien digitulostinten tilaa yhden käyttöliittymän kautta missä ja milloin tahansa. Teemme yhä liikkuvampaa työtä mobiiliyhteyksien kautta, joten tulostimia pitää voida seurata muualtakin kuin tuotantotiloista. TotalFlow Supervisor on tulostimen merkkivaloja informatiivisempi seurantatyökalu, jota voi käyttää etänä.

Chatelard jatkaa: – Erillisiä yhden valmistajan digipainojärjestelmiä ei enää juurikaan ole, joten suurin osa järjestelmistä viestii standardoidusti samalla kielellä. Teimme sovelluksen, jota voi käyttää minkä tahansa digipainojärjestelmän seuraamiseen.

– Sovelluksen avulla voi seurata mitä tahansa digitulostinta desktop-printteristä jatkuvasyöttöisiin painokoneisiin, myös muiden valmistajien järjestelmiä. Tuotannosta tulee täysin läpinäkyvää vuorokauden ajasta riippumatta. Tarjoamme tulostuspalveluille kattavan näkymän kaikista käytössä olevista laitteista.

Sovellusta voi käyttää toistaiseksi englanniksi ja jatkossa ranskan, italian, saksan, espanjan ja hollannin kielellä.

Roni Keini, Business Manager/Production Printing

Ricoh Groupilla on toimintaa yli 200 maassa. Maaliskuussa 2016 päättyvänä tilivuonna Ricoh Groupin maailmanlaajuinen liikevaihto oli noin 19,6 miljardia Yhdysvaltain dollaria.

Valtaosa konsernin liikevaihdosta tulee ihmisten ja tiedon kohtaamista helpottavista tuotteista, ratkaisuista ja palveluista. Konserni tunnetaan laadukkaasta teknologiastaan, poikkeuksellisen laadukkaasta asiakaspalvelustaan ja toiminnastaan kestävän kehityksen hyväksi.