Tuhannet suomalaiset nuoret liikkuvat ja iloitsevat Ricoh-turnauksessa

2.1.2018 Nuoret koripalloilijat kokoontuvat taas yhteen, kun Vantaalla pelataan 19.-21.1.2018 perinteinen Ricoh-turnaus. PuHu Junioreille tämä on jo 19. turnaus ja vuoden päästä vietetään turnauksen juhlavuotta.

Tämän vuoden turnaus rikkoo taas rajoja, kun turnaukseen on ilmoittautunut 299 joukkuetta. Pääosin joukkueet tulevat Suomesta, ja muutama joukkue osallistuu myös Norjasta, Ruotsista ja Venäjältä. Pelaajia on kaikkineen 3000 tuhatta ja taustavoimia toiset 3000, kun talkooväki huolehtii turnauksen järjestelyjen sujuvuudesta ja taustajoukot kannustavat nuoria onnistumisiin ja yhdessä liikkumiseen.

Pelit pelataan pääsääntöisesti Vantaalla ja pääpaikkana toimii Vantaan Energia-Areena. ”Käytämme peleissä tänäkin vuonna toimivaksi todettua sähköistä pöytäkirjaa”, kertoo PuHun toiminnanjohtaja Jorma Kuparinen. ”Sähköinen pöytäkirja on saanut talkooväeltä ja varsinkin pelaajien taustajoukoilta isoa kannatusta ja positiivista palautetta, sillä pelin tilanteet ja tulokset ovat kaikkien nähtävillä reaaliaikaisesti jo pelin aikana”, jatkaa Kuparinen. PuHu Juniorit otti sähköisen pöytäkirjan käyttöön kaksi vuotta sitten ensimmäisenä koripalloseurana.

Turnausjoukkueet koostuvat 7-18 –vuotiaista pelaajista. Sarjoja on 31 ja jokaisessa ikäluokassa pelataan erikseen kilpa- ja challenger -sarja. Lisäksi turnauksessa on mukana Unified-sarja, jossa pelaavat yhdessä kehitysvammaiset urheilijat ja vammattomat partneripelaajat. ”100-vuotiaan Suomen kunniaksi on hienoa olla toteuttamassa PuHun kanssa turnausta, joka tarjoaa näin monelle nuorelle mahtavia kokemuksia liikunnan voimasta ja yhdessä tekemisestä”, sanoo Ricohin markkinointipäällikkö Anne Hernetkoski.

Ricoh on jo pitkään tukenut PuHu Junioreiden upeaa työtä nuorten parissa ja haluaa omalta osaltaan tsempata nuoria liikkumaan. ”Innovatiivisuus on Ricohin toiminnan sydän, joten on hienoa olla tukemassa PuHun työtä suomalaisten nuorten ja liikunnan hyväksi ja nähdä, miten he kehittävät turnausta joka vuosi”, sanoo Hernetkoski.

”Siinä, missä turnaus innostaa pelaajia upeisiin suorituksiin, tarjoaa turnaus meille katsojille uskomattomia pelitilanteita ja jännitystä. Saavuthan sinäkin paikalle kokemaan turnauksen henki ja nuorten voima – Vantaan koulujen ovet ovat meille kaikille turnausviikonloppuna auki”, kannustaa Hernetkoski.

Tervetuloa paikanpäälle kannustamaan nuoria huikeisiin suorituksiin ja nauttimaan riemun hetkistä! Lue lisää turnauksesta täältä.

Seuraa meitä Facebookissa: www.facebook.com/ricohfinland

PuHu Juniorit Ry