Watkissilta uusi vihkoviimeistelijä Ricohin laitteille

Nopea ja kustannustehokas vaihtoehto liimasitomiselle

Ricoh Europe, Lontoo, 29.9. 2015 Ricoh Europe on julkaissut uuden Watkissin kanssa kehitetyn SquareBack™ -vihkoviimeistelijäratkaisun. Watkiss PowerSquare 224 yhdistyy nyt suoraan digitaalisiin arkkipapereita käyttäviin Ricoh Pro™ C9100- ja Ricoh Pro™ C7100X -sarjojen värituotantojärjestelmiin sekä Ricoh Pro™ C8100 -sarjan mustavalkotuotantojärjestelmään

Watkiss PowerSquare 224 -viimeistelijä tuottaa jopa 224 sivun paksuisia kirjoja, ja siinä yhdistyy neljä prosessia: nidonta, taitto, kirjan selän muodostus ja leikkaus. Laitteella voi tuottaa korkeintaan 330 mm x 520 mm kokoisia kirjoja. Viimeistelijä tarjoaa nopean ja kustannustehokkaan vaihtoehdon liima- tai teippisidonnalle ja sillä voi tuottaa laadukkaita, liimasidotulta näyttäviä kirjaselkäisiä kirjoja, jotka ovat kuitenkin nidonnan ansiosta paljon kestävämpiä. Ne ovat tasaisia, joten niiden pakkaus, pinoaminen ja käsittely on helppoa. Kirjoista ei irtoile sivuja, ja jopa niiden selkään voi painaa.

Uusi sidontaratkaisu tukee oikealta vasemmalle suuntautuvaa syöttösuuntaa, ja se toimii kolmen tuotantojärjestelmämme kanssa. Siinä on myös kahden veitsen leikkuri, jonka avulla voi tuottaa täysin reunuksettomia kirjoja. Korkeakapasiteettisen niputtajan ansiosta järjestelmällä voi tuottaa suuria tuotantoeriä ilman että valmiita kirjoja tarvitsee jatkuvasti siirtää pois.

“Alan markkinoilla on kova kilpailu, joten muista erottautuminen on hyvin tärkeää. Pelkät painosmäärät eivät ole ainoa ratkaiseva tekijä, koska viimeistelyratkaisutkin voivat tehostaa tuotantoa paljon. Watkiss PowerSquare 224 -viimeistelijän avulla painopalvelujen tarjoajat voivat toimittaa asiakkailleen räätälöityjä ratkaisuja”, sanoo Graham Moore, Business Development Director, Ricoh Europe.

“Watkiss-laitteen suuri käyttöjakso on eräs sen valttikorteista. Sillä voi tuottaa keskimäärin 50 000 kirjaa kuukaudessa, ja se venyy jopa 150 000 kirjaan ruuhka-aikoina. Tämä vaikuttaa huomattavasti toiminnan tuottavuuteen. Laitteen muita etuja ovat sen teho, luotettavuus, kestävyys, laadukkuus ja helppo käyttöönotto.”

Watkiss PowerSquare 224:ssä on täysin automaattiset asetukset eri kirjako’oille ja sivumäärille, joten se osaa valita oikeanpituiset niitit kirjan paksuuden mukaan. Kirjan enimmäispaksuus on 10,4 mm, eli kaksinkertainen tavallisiin vihkoviimeistelijöihin verrattuna. Laite siis soveltuu loistavasti kirjoihin, joissa on paljon sivuja tai jotka on valmistettu paksummasta paperista.

Järjestelmä on vie vain vähän tilaa, ja erilaiset töiden asetukset (paperikoko, kirjan paksuus ja niittien määrä) on helppo syöttää kosketusnäytön kautta. PowerSquare asettaa automaattisesti niitin paikan, niitin pituuden ja leikkauskoon. Töiden asetukset voi tallentaa, mikä nopeuttaa samanlaisten töiden tuotantoa.

“PowerSquare on loistava lisäys Ricohin tarjoamiin viimeistelyratkaisuihin. Sen avulla asiakkaamme voivat parantaa tuotantokapasiteettiaan, päästä uusille markkinoille ja laajentaa tarjontaansa“, Moore jatkaa.

Watkiss PowerSquarella varustettuja Pro C9100- ja Pro C7100 -sarjan värituotantojärjestelmiä voi tilata vuoden 2015 lokakuusta lähtien. Viimeistelijä on saatavilla Pro C8100 -sarjan mustavalkolaitteille vuoden 2016 alkupuolella.