Yritysjohtajien mielestä jäykät prosessit ja kulttuuri sekä tehoton tekniikka ovat esteenä menestykselle

Ricoh Europe, Lontoo, 14.3.2018 – Ricoh Europen teettämä uusi tutkimus paljastaa, mitkä syyt estävät eurooppalaisten yritysjohtajien mielestä organisaatioita toimimasta ketterästi.

Kyselyyn vastasi 2 140 yritysjohtajaa, joiden mielestä yleisimpiä syitä ovat sääntely (39 %), uusiin tekniikoihin sijoittamisen puute (37 %) ja jäykät sisäiset hierarkiat (35 %). Nämä seikat hidastavat luonteeltaan ketterää ja sujuvaa digitaalista työympäristöä, jonka avulla yritykset voivat nopeasti hyötyä markkinamuutoksista.

Samaan aikaan huolestuttavan harva johtaja kannustaa organisaatiotaan kehittämään ketterää työympäristöä. Vain 33 % sanoi rohkaisevansa aktiivisesti ilmapiiriin, jossa reagoidaan nopeasti asiakkaiden tarpeisiin.

Javier Diez Accuire, VP Corporate Marketing/Ricoh Europe kertoo: – Yritysmaailmassa ketteryys tarkoittaa sekä asennetta että kykyä reagoida nopeasti. Todellisen ketteryyden saavuttamiseksi yrityksen pitää tarkastella toimintaansa joka kulmasta. Kattavalla katsauksella selvitetään, miten prosessit, kulttuuri ja tekniikka todella hyödyttävät organisaatiota.

Monet yritysjohtajat pitävät digitaalisten työnkulkujen käyttöönottoa ja parantamista tärkeimpänä kehityskohteena. Ketteryyden parantamiseksi tärkeimpinä pidettiin data-analytiikkaa (50 %), hallintaprosesseja (41 %) ja talousprosesseja (39 %). Analytiikkatekniikoiden hyödyntäminen trendien ja bisnestilaisuuksien löytämiseksi on suurimmalle osalle vastaajista (60 %) jo normi, mikä korostaa älykkään datan käytön merkitystä ketteryyden parantamisessa.

Diez-Aguirre lisää: – Nykypäivän bisnesmaailmassa on olennaista käyttää teknologiaa uusien tilaisuuksien taloudelliseen hyödyntämiseen. Se ei silti riitä. Yritysjohtajien pitää kannustaa ennakkoluulottomaan kulttuuriin, jossa työntekijöillä on mahdollisuus ottaa harkittuja riskejä. Olennaista on myös nopea päätöksenteko- ja toteutuskyky. Onneksi eurooppalaiset yritysjohtajat ymmärtävät, että investointi digitaaliseen työympäristöön on tuottavalla tavalla ketterän yrityksen perusta.

Lisätietoja osoitteessa www.ricoh-europe.com/thoughtleadership.

Seuraa meitä Facebookissa: https://www.facebook.com/RicohFinland/