Dollar Financial Corp on ostanut Risicum Oyj:n

Report this content

Suomen suurimmasta pienlainoja tarjoavasta yrityksestä, Risicum Oyj:stä, tulee osa kuluttajarahoitukseen erikoistunutta Dollar Financial Corporationia. Yhdysvaltalainen Dollar Financial on toiminut yli 30 vuotta ja se on noteerattu Nasdaq:ssa (NASDAQ: DLLR) vuodesta 2005 alkaen.

”Odotamme innolla yhteistyön aloittamista Dollar Financial Corporationin kanssa. Uuden omistajamme monipuolisten resurssien avulla uskomme vahvistavamme edelläkävijän asemaamme sähköisten sekä mobiilien luotonantopalveluiden tarjoajana. Tämä tukee hienosti meidän nykyistä kasvustrategiaamme”, sanoo Risicumin toimitusjohtaja Jouni Hintikka.

Dollar Financial toimii USA:n lisäksi kuudessa maassa ja sillä on 5 000 työntekijää 1 236 toimipisteessä. Risicum Oyj on perustettu vuonna 2005 ja se on kasvanut nopeasti sekä Suomessa että Ruotsissa hyödyntäen edelläkävijänä luotonannossa parhaita sähköisiä markkinointi- ja jakelukanavia.

Risicum Oyj

Risicum Oyj on Suomessa ja Ruotsissa pienlainoja myöntävä yritys, joka lainaa yksityishenkilöille ilman vakuuksia tai takauksia heidän arkielämän rahoitustarpeisiin. Risicum -konserni työllistää Turussa ja Helsingissä 50 henkilöä ja vuonna 2010 liikevaihto oli 14,1 milj. euroa. Avainlippu-alkuperämerkityn yrityksen palveluja on käyttänyt jo lähes 200 000 suomalaista.

Lisätietoja:

Jouni Hintikka