Risicum ja Suomen Ringetteliitto yhteistyöhön

Risicum Oyj on solminut Suomen Ringetteliitto Ry:n kanssa kaksivuotisen sponsorisopimuksen. Risicum haluaa tukea sponsoroinnillaan erityisesti nuorten urheilua. Sopimuksen myötä tuleva näkyvyys Ringetteliiton sähköisissä medioissa oli Risicumille luontevin vaihtoehto, sillä yritys toimii ja markkinoi pääasiassa verkossa.

”Meidän on helppo samaistua urheiluun ja urheilusponsorointi on meidän strategiamme mukaista toimintaa. Aloitamme innolla yhteistyön Suomen Ringetteliiton kanssa, sillä tuemme mielellämme nuorta lajia ja haluamme olla mukana edistämässä ringeten tunnettuutta”, toteaa Risicumin toimitusjohtaja Jouni Hintikka.

Risicum päätti tukea Suomen Ringetteliittoa, koska yritys haluaa tukea lajia, jolla on kaikenikäisiä harrastajia. Risicumin sponsorituen avulla Suomen Ringetteliitto voi kasvattaa lajin julkisuuskuvaa sekä edistää lajin harrastamista esimerkiksi kouluissa. Ringetteliitto suunnittelee käyttävänsä osan sponsorirahoista Tie Huipulle -ohjelmaan, joka tukee pelaajan henkilökohtaista kehitystä.

”Ringette on lajina nuori ja mediajulkisuutta on vähän. Toivomme, että sponsorointi tuo tähän muutosta. Tukemalla ringetteä, Risicum on mukana edistämässä puhdasta ja väkivallatonta urheilua”, kertoo Suomen Ringetteliiton toiminnanjohtaja Salla Mäkelä.

Sponsoroinnillaan Risicum saa myös kansainvälistä näkyvyyttä, sillä ringeten MM-kisat pelataan Kanadassa vuonna 2013. Suomen Ringetteliiton rahoitus tulee muuten pääsääntöisesti Opetus- ja kulttuuriministeriöstä sekä lisensseistä.

Lisätietoja:

Jouni Hintikka
Risicum Oyj
Puh. +35820 764 1440
jouni.hintikka@risicum.fi

Salla Mäkelä
Suomen Ringetteliitto ry
salla.makela@ringette.fi

Risicum Oyj

Risicum Oyj on Suomen suurin pienlainoja ja pikavippejä myöntävä yritys, joka lainaa 4000 euroon saakka ilman vakuuksia tai takauksia yksityishenkilöille heidän muuttuvissa rahoitustarpeissaan. Avainlippu-alkuperämerkityn yrityksen palveluja on käyttänyt jo lähes 200 000 suomalaista. Risicumin kulutusluotoista lisää: https://www.risicum.fi/pikavippi

Suomen Ringetteliitto ry

Suomen Ringetteliitto ry perustettiin Turussa vuonna 1983. Suomi on ringeten hallitseva maailmanmestari. Ringeten ensimmäiset Maailmanmestaruuskisat pidettiin vuonna 1990. Suomella on hallussaan viisi maailmanmestaruutta vuosilta 1994, 2000, 2004, 2007 ja 2010. Seuraavat MM-kisat järjestetään Kanadassa vuonna 2013, jolloin laji täyttää 50 vuotta.

Avainsanat: