Lampertzin tuotteet Rittalin tuoteohjelmaan

TIEDOTE 30.6.2004 Lampertzin tuotteet Rittalin tuoteohjelmaan Rittal Oy on ottanut valikoimaansa Lampertzin palo- ja murtoluokitellut tietoturvakaapit sekä IT-turvahuoneet. Lampertzin tuotteilla täydennettynä Rittalin tuotevalikoima kattaa nyt yrityksen koko IT-ympäristön sammutusjärjestelmiä ja sähkö- ja telekaapelointeja myöten. Lampertzin IT-turvahuoneilla on ainoana maailmassa EN 1047-2 sertifikaatti. Kattavaan kokonaistoimitukseen kuuluvat muun muassa paloluokiteltu huone, kaksoislattia, ilmastointi ja sammutusjärjestelmä asennettuna. Lampertz GmbH on Euroopan markkinajohtaja yrityksen tietojärjestelmien fyysisen turvallisuuden varmistamisen alueella. Lampertzin tuotteet täyttävät kaikkien kysymykseen tulevien standardien ja normien vaatimukset. Lampertz GmbH&Co KG on vuonna 1998 tapahtuneesta yrityskaupasta lähtien kuulunut samaan Friedhelm Loh -konserniin kuin Rittal, mikä teki yhteistyön käynnistämisestä helppoa. Toimitusjohtaja Kari Ojala Rittal Oy:stä sanoo Suomen olevan tiedon mekaanisessa suojaamisessa jäljessä Länsi- ja Keski-Euroopan tasosta. Tilanne on kuitenkin muuttumassa. Logistisen tehokkuuden vaatimusten kasvaessa asiakkaat edellyttävät mekaanisessa tiedon suojaamisessa teollisesti valmistettuja järjestelmäkokonaisuuksia. Samaan suuntaan vaikuttavat suojattavan tiedon määrän eksponentiaalinen lisääntyminen ja tarve suojautua rikollisuutta sekä terrorismia vastaan. USA:n suurimman korkeateknologia-alan kaupan järjestön American Electronics Associationin mukaan pelkästään laitteistovarkauksista aiheutuvat menetykset ovat maailmanlaajuisesti noin miljardi dollaria vuodessa. Lisätietoja: Rittal Oy toimitusjohtaja Kari Ojala puh. (09) 413 4400, gsm 0400-458 332 kari.ojala@rittal.fi Rittal Kansainväliseen Friedhelm Loh Group -konserniin kuuluva saksalainen Rittal GmbH & Co. KG on maailman johtava sähkökytkentäkaappien valmistaja. Rittal GmbH & KG:llä on tuotantolaitoksia Saksassa, Englannissa, Yhdysvalloissa, Intiassa ja Kiinassa. Tytäryhtiöitä on 43 ja edustuksia yli 70. Työntekijöitä yrityksellä on yli 8000. Suomessa Rittalin tytäryritys, Rittal Oy, on toiminut vuodesta 1991. Rittal Oy markkinoi ja myy sähkökytkentäkaappeja, infokioskeja, ulkokaappeja ja kontteja, informaatiotekniikan mekaanisia komponentteja ja näihin liittyviä ilmastointilaitteita sekä lisävarusteita. Rittal Oy:n teollisuusasiakkaat toimivat eri teollisuuden aloilla, keskus- laite- ja konevalmistajina sekä informaatiotekniikassa. Infokioskien asiakasryhmiä ovat lisäksi palveluyritykset, erilaiset julkiset laitokset, yhteisöt ja liikennekeskukset. Rittal Oy:ssä työskentelee tällä hetkellä yli 40 henkilöä. Yrityksen liikevaihto oli vuonna 2003 hieman alle 16 miljoonaa euroa. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/06/30/20040630BIT00170/wkr0001.pdf