• RITTAL OY/

Laskettelijat virittäytyvät talveen - Ammattilaisille huippusuoritus, harrastajille herkkua

Rittal Oy Lehdistötiedote 11.11.2003 Laskettelijat virittäytyvät talveen Ammattilaisille huippusuoritus, harrastajille herkkua Rittal Oy on jo vuoden verran tarjonnut harrastaja- ja ammattilaisurheilijoille entistä tehokkaampia tapoja seurata omien suoritusten kehittymistä. Monessa Lapin ja Keski-Euroopan hiihtokeskuksessa on Rittalin info- ja multimediakioskien avulla mahdollista käyttää Suunto Oy:n urheilupalveluja. Suunto Oy hankki Rittalin Arc-Line-kioskeja ensi-vaiheessa Keski- Euroopan laskettelukeskuksiin. "Suunnon rannetietokone kerää tietoa urheilijan suorituksesta, vauhdista, tehdyt nousut ja laskut, sydämen sykkeestä jne. Tietoa voi käsitellä ja jalostaa infokioskiin asennetun ohjelman avulla. Tuloksia voi myös vertailla muiden urheilijoiden tuloksiin", markkinointipäällikkö Sami Juola Suunto Oy:stä esittelee ratkaisun taustoja. "Suunto on kehittänyt kohderyhmilleen tarkasti kohdennetut ohjelmat. Tämän tyyppinen palvelu sopii hyvin infokioskeihin palvelemaan urheilijoita ja vapaa-ajan viettäjiä liikuntakeskuksissa", tuotepäällikkö Riitta Szafirowski Rittal Oy:stä lisää. Infokioski tarjoaa mahdollisuuden tiedon jakamiseen myös muissa kohteissa urheilevien kesken. "Puhumme Suunnolla yhteisöllisyydestä, jota voidaan rakentaa ohjelmillamme internetiä hyödyntäen", Sami Juola. "Onhan esimerkiksi harrastajalle herkkua päästä seuraamaan todellisten pro-suorittajien tulosten kehittymistä ja verrata niitä omiinsa." Jatkossa Suunto tutkii mahdollisuuksia hyödyntää infokioskeja myös golf- ja purjehdusseurojen työvälineenä. Purjehtijat ovat tottuneita hyödyntämään tekniikan mukanaan tuomia etuja. Golf-harrastajat taas ovat kiinnostuneina ottaneet vastaan mahdollisuuden seurata lyöntiensä ja pelinsä kehitystä. Ammattimaiset ratkaisut urheilijan tukena Suunto Oy tarjoaa asiakkailleen urheiluinstrumentteja eli rannetietokoneita, joiden avulla halutaan auttaa urheilun harrastajia ja ammattilaisia kehittämään urheilusuorituksiaan. Rannetietokone kerää suorituksesta raakatietoa, jota analysoidaan tietokoneella. Sami Juola painottaa, että Suunto haluaa tarjota asiakkailleen ratkaisun rannetietokoneen keräämän tiedon ammattimaiseen analysointiin. Tästä syystä urheilusoftasta vastaava Suunto Oy valitsi Rittal Oy:n infokioskit yhdeksi analysoinnin ja tiedonsiirron palvelualustaksi. Rittal on Euroopan johtava informaatiotekniikan lisälaitteiden ja varusteiden valmistaja. Rittalin vahvuuksia ovat pc-laitteiden käyttöympäristön varmistaminen, teollisen muotoilun osaaminen ja kestävien rakennemateriaalien tuntemus. Suunnon alustana toimivaan Rittalin Arc-Line-infokioskiin kuuluvat pc- laitteisto, käyttöjärjestelmä ja kosketusnäyttö. "Laite on itsenäinen kokonaisuus, jossa Suunnon palvelut toimivat omana ohjelmanaan. Laitteita on käytössä myös Lapin laskettelukeskuksissa.", Riitta Szafirowski lisää. Kuvateksti 1 Söldenissä kauden hyvin avannut Kalle Palander on antanut ammattiurheilijan näkökulman Suunnon tuotekehitykseen. Kuvateksti 2 Suunnon kehittämä urheilusofta toimii pc:llä ja Arc-Line-infokioskeissa, jolloin tuloksiaan voi tarkastella heti urheilupäivän päätteeksi. Suunto tarjoaa nettipalvelussaan myös mahdollisuutta tietojen vertailuun ja vaihtoon. Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=31617 Lisätietoja Tuotepäällikkö Markkinointipäällikkö Riitta Szafirowski Sami Juola (09) 413 44 461 tai 040 550 09 87 (09) 875 870 tai 050 320 7577 www.infokioskit.info www.suunto.com Rittal Oy Saksalainen Rittal GmbH & Co. KG on maailman johtava sähkökytkentäkaappien valmistaja. Suomessa toimiva Rittal Oy on vuoden 1991 alussa perustettu maahantuontiyritys, joka markkinoi ja myy saksalaisen emoyhtiön, Rittal GmbH & Co. KG:n valmistamia sähkökytkentäkaappeja, infokioskeja, informaatiotekniikan mekaanisia komponentteja ja näihin liittyviä ilmastointilaitteita sekä lisävarusteita. Rittal Oy:n teollisuusasiakkaat toimivat eri teollisuuden aloilla, keskus-, laite- ja konevalmistajina sekä informaatiotekniikassa. Infokioskien asiakasryhmiä ovat lisäksi palveluyritykset, erilaiset julkiset laitokset, yhteisöt ja liikennekeskukset. Rittal Oy:ssä työskentelee tällä hetkellä yli 40 henkilöä, yrityksen liikevaihto vuonna 2002 oli hieman alle 16 milj. euroa. Rittal GmbH & Co. KG kuuluu kansainväliseen Friedhelm Loh Group - nimiseen konserniin. Rittal GmbH & Co. KG:llä on tuotantolaitoksia Saksassa, Englannissa, Yhdysvalloissa, Intiassa ja Kiinassa. Tytäryhtiöitä on 43 ja edustuksia yli 70. Työntekijöitä yrityksellä on yli 8000. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/11/20031111BIT00540/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/11/20031111BIT00540/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/11/20031111BIT00540/bild.html Pictures