Laajentuminen Suomessa jatkuu - Metro-lehti ilmestyy myös Hyvinkäällä ja Riihimäellä

Report this content

Metro-lehti jatkaa laajentumistaan Suomessa. Tuoreimmat Metro-kaupungit ovat Hyvinkää ja Riihimäki - lehti on jaossa kymmenissä lehtitelineissä kaupunkien keskeisillä paikoilla.

Metrolla on tällä hetkellä julkisten liikennevälineiden ja käsijakelijoiden lisäksi yli 2200 jakelupistettä Suomessa. Lehden saa mukaansa mm. oppilaitoksista, kauppakeskuksista, yrityksistä, ravintoloista ja kahviloista, liikenneterminaaleista sekä lentokentiltä. 340 000 suomalaista kaupunkilaista lukee Metron joka arkiaamu Metro-lehdellä oli vuoden 2005 lopulla tutkimusten mukaan noin 340 000 lukijaa Suomessa. Lehden jakelu laajeni viime vuoden aikana voimakkaasti pääkaupunkiseudun ulkopuolelle. Espoon, Helsingin ja Vantaan lisäksi lehti ilmestyy tällä hetkellä Heinolassa, Hyvinkäällä, Hämeenlinnassa, Kaarinassa, Lahdessa, Naantalissa, Raisiossa, Riihimäellä, Salossa, Tampereella ja Turussa. Metro-lehti on maanantaista perjantaihin ilmestyvä, kaupunkilaisille suunnattu uutislehti, joka kertoo valtakunnalliset ja kansainväliset uutiset sekä merkittävimmät talouteen, kulttuuriin, urheiluun ja viihteeseen liittyvät uutiset. Lehti on poliittisesti riippumaton. Ensimmäinen Metro-lehti ilmestyi Suomessa syyskuussa 1999. Lehteä julkaisee Oy Metro-lehti Ab, joka kuuluu kansainväliseen viestintäkonserni Metro International S.A:han. Yhtiön operatiivinen pääkonttori sijaitsee Lontoossa ja sen osakkeet on noteerattu Tukholman pörssissä. Metro ilmestyy lähes 90 suurkaupungissa 19 maassa 17 eri kielellä Euroopassa, Pohjois-Amerikassa, Etelä-Amerikassa sekä Aasiassa tavoittaen päivittäin lähes 19 miljoonaa lukijaa. Metro on maailman kolmanneksi suurin ja Euroopan suurin sanomalehti.