Bosch kartoitti miesten toivelahjat isäinpäivään ja jouluun

Akkuporakone on työkalulahjojen ykkönen

Bosch kartoitti miesten hartaimmat lahjatoiveet perheen ja joulupukin avuksi. Poimi vinkit avuksesi ja ilahduta tutkitusti varmoilla lahjoilla isäinpäivänä ja jouluna!

Bosch kartoitti suomalaisten miesten hartaimmat lahjatoiveet kotiin ja keittiöön. Kodin pikkutöiden ja nikkaroinnin ykköslaite akkuporakone osoittautui suosituimmaksi työkalulahjaksi kaikissa ikäryhmissä. Keittiölahjoissa puolestaan ikä vaikuttaa lahjatoiveisiin vahvasti: espressokone on varmin valinta nuorison makuun, kun taas vakiintuneemmat kotikokit haaveilevat useimmiten monitoimikoneesta. M3:n internetpaneelissa toteutettuun kyselyyn vastasi 1 000 suomalaista lokakuussa 2015.

Tee-se-itse-mies ilahtuu työkalulahjasta

Joka kolmas (28 %) mies haluaisi uuden akkuporakoneen. Monitoimityökalu on lähes yhtä mieleinen lahja: sen mainitsee toiveekseen joka neljäs (25 %). Laseretäisyysmittarista haaveilee 13 % miehistä.

Ikä vaikuttaa työkalutoiveisiin jonkin verran.  Akkuporakoneen haluttavuus korostuu erityisesti 25–34-vuotiaiden ikäryhmässä: heistä laitteen haluaisi peräti 41 %. Myös monitoimityökalu on suosittu lahjatoive nuorten miesten keskuudessa: alle 44-vuotiaista siitä haaveilee useampi kuin joka kolmas. Laseretäisyysmittarin haluttavuus korostuu erityisesti 44–54-vuotiaiden joukossa; heistä laitteen haluaisi joka viides (17 %).

Alle 25-vuotiaalle espressokone

Keittiön kuninkaiden ykköstoive on monitoimikone, josta haaveilee 28 % miehistä. Laite on suosituin keittiölahja kaikissa yli 25-vuotiaiden ikäryhmissä, kun taas alle 25-vuotiaiden miesten suosikkilahjaksi nousee espressokone.

Hyvää kahvia arvostetaan miesväen keskuudessa toki kautta linjan: espressokoneesta unelmoi kaikista miehistä 18 %, uudesta kahvinkeittimestä taas 14 % miehistä. Siinä missä espressokoneen suosio korostuu nuorissa ikäryhmissä, perinteinen kahvinkeitin on varma valinta yli 45-vuotiaalle. Espressokoneen haluaa lähes joka kolmas (27 %) alle 24-vuotiaista ja joka viides (20 %) alle 34-vuotiaista. Kahvinkeitin on suosittu toive erityisesti 45–54-vuotiaiden (20 %) ja 55–64-vuotiaiden (19 %) keskuudessa.

Poimi täsmälahjat Boschin valikoimasta

• GSR 18 V-LI on luokkansa kevyin ja kompaktein akkupora/ruuvinväännin. GSR 18 V-LI on monipuolisen työskentelyn mahdollistava voimanpesä. Kevyt laite mahdollistaa täydellisen käsiteltävyyden ja väsymättömän työskentelyn isommissakin urakoissa. Bosch elektroninen kennojen suojaus (ECP) takaa akkujen pitkän käyttöiän, sillä se suojaa akkua ylikuormittumiselta, ylikuumenemiselta ja syväpurkautumiselta. Laitteen suositushinta kahdella 4,0 Ah:n akulla on 329 €.
  • Monitoimilaite PMF 190 E suoriutuu lähes tehtävästä kuin tehtävästä. PMF 190 E -monitoimityökalulla viimeistely-, korjaus- ja mukautustyöt kuten sahaus, hiominen tai katkaisu, sujuvat vaivattomasti ja nopeasti. Ergonomisen laitteen käyttötyökalujen vaihto on helppoa ja nopeaa. Neliportainen syvyydenrajoitin mahdollistaa sahaussyvyyden rajoittamisen. 15 000–21 000 värähdystä minuutissa, värähtelykulma 2,8°. Laitteen suositushinta on 109,90 €.
  • Laseretäisyysmittari PLR 30 C nopeaan ja luotettavaan etäisyyksien mittaamiseen. Laseretäisyysmittalaite PLR 30 C on remontoijan, nikkaroijan ja sisustajan apuri vailla vertaa. Laite suoriutuu pituuksien, pinta-alan ja tilavuuden mittauksista käden käänteessä. Mittatulokset ja suunnitelmat pysyvät tallessa kätevästi PLR Measure&Go -sovelluksen avulla. Laitteen suositushinta on 99,90 €.
  • MCM3501M-monitoimikone tekee ruoanvalmistuksesta hauskaa ja helppoa. MCM3501M-monitoimikoneessa on 800 watin moottori, kaksi nopeusvalintaa ja pulssitoiminto. Raaka-aineet pilkkoutuvat tarkasti ja pirtelöt sekä smoothiet sekoittuvat täydellisesti. Lopputulos on aina hyvä MultiLevel6-veitsen kolmen tuplaterän ansiosta. Lisäksi monitoimikoneessa on erityinen jauhinmylly kovien raaka-aineiden kuten kahvipapujen, jääpalojen, jyvien tai mausteiden hienontamiseen. Laitteen suositushinta on 159 €.
  • TES60729RW-espressokeitin valmistaa erikoiskahvit nopeasti – jopa kaksi yhdellä kertaa. TES60729RW-espressokeittimessä on omat valitsimet eri kahveille: espresso, caffe crema, cappucino, caffe latte ja latte macchiato. OneTouch DoubleCup -toiminto valmistaa mitä tahansa juomavaihtoehtoa kaksi kupillista kerrallaan. Kupin valaistus ja tiputusastian sensori lisäävät osaltaan keittimen käyttömukavuutta. MilkClean-puhdistusjärjestelmä takaa keittimen helpon ja nopean puhdistuksen. Laitteen suositushinta on 1 690 €.
  • Kahvinkeitin TKA8633 valmistaa kahvisi – kaikilla mukavuuksilla. TKA8633-kahvinkeittimessä on kaksi lämpöelementtiä, jotka varmistavat sekä kahvin oikean valmistuslämpötilan että valmiin kahvin lämpötilan. Lopputulos on näin optimaalinen myös pieniä määriä keitettäessä. Voit myös ajastaa keittimeen kellonajan, jolloin haluat kahvisi olevan valmista. Laitteen suositushinta on 149 €.

Boschin tilaamaan kyselyyn vastasi tuhat 18–74-vuotiastasuomalaista. Tiedonkeruu tehtiin M3:n Internet-paneelissa lokakuussa 2015.

Bosch-konserni on maailman johtava teknologiatuotteiden ja palvelujen toimittaja. Vuonna 2014 konsernin liikevaihto oli 49 miljardia euroa*, ja sen palveluksessa oli 1.4.2015 noin 360 000 työntekijää. Konserni on jaettu neljään liiketoiminta-alueeseen: Mobility Solutions, Industrial Technology, Consumer Goods ja Energy and Building Technology. Konserni käsittää Robert Bosch GmbH:n ja sen noin 440 tytäryhtiötä ja paikallista yhtiötä noin 60 maassa. Myynti- ja palveluyhteistyökumppanit mukaan lukien Bosch on edustettuna noin 150 maassa. Tämä maailmanlaajuinen kehitys-, tuotanto- ja myyntiverkosto on Boschin tulevan kasvun perusta. Vuonna 2014 Bosch jätti maailmanlaajuisesti noin 4 600 patenttihakemusta. Bosch-konsernin strategisena tavoitteena on luoda innovaatioita verkottuneen maailman tarpeisiin. Bosch parantaa elämänlaatua kaikkialla maailmassa innovatiivisilla ja innostusta herättävillä tuotteillaan – yhtiö tarjoaa tekniikkaa, joka on ”Invented for life”.

Robert Bosch (1861–1942) perusti yhtiön Stuttgartissa vuonna 1886 hienomekaniikan ja sähkötekniikan korjaamoksi. Robert Bosch GmbH:n poikkeuksellinen omistusrakenne takaa konsernin taloudellisen riippumattomuuden. Sen ansiosta yhtiön on mahdollista suunnitella tulevaisuuttaan pitkäjänteisesti ja sijoittaa tulevaisuutensa kannalta välttämättömiin investointeihin etupainotteisesti. 92 prosenttia Robert Bosch GmbH:n pääomasta omistaa yleishyödyllinen säätiö, Robert Bosch Stiftung. Teollisesta toiminnasta vastaa äänivaltaa käyttävä Robert Bosch Industrietreuhand KG. Muut osakkeet ovat Boschin perheen ja Robert Bosch GmbH:n omistuksessa.

Lisätietoa: bosch.fi ja bosch-press.com.

* Vuoden 2014 myyntiluvut eivät sisällä yhtiön aiempia yhteisyrityksiä BSH Bosch und Siemens Hausgeräte GmbH (nykyisin BSH Hausgeräte GmbH) ja ZF Lenksysteme GmbH (nykyisin Robert Bosch Automotive Steering GmbH), jotka ovat nykyään yhtiön omistuksessa kokonaisuudessaan.