Bosch laajentaa DCN‑kokousjärjestelmäänsä kehittyneellä verkkolähetysratkaisulla

• Käynnissä olevat ja arkistoidut kokoukset saatavilla maailmanlaajuisesti
  • Pilvipohjaiseen tai paikalliseen arkistointiin perustuva turvallinen ja luotettava ratkaisu
  • Osallista yleisö tosiaikaisilla kyselyillä

Jo 60 vuotta markkinoita hallinnut Bosch Security Systems laajentaa kokousratkaisujen valikoimaansa DCN webcasting ‑ohjelmistolla, joka on täydellinen ratkaisu käynnissä olevien ja arkistoitujen kokousten suoratoistoon kaikkialla maailmassa. Uuden  tuotteen ansiosta Bosch kykenee tarjoamaan viimeisintä teknologiaa hyödyntävät ratkaisut kaikkiin konferenssitarpeisiin.

Ohjelmisto mahdollistaa tapahtumien seuraamisen tietokoneen, tabletin tai älypuhelimen verkkoselaimen avulla mistä tahansa internet-yhteydellä varustetusta paikasta. Käyttäjät voivat katsella ja kuunnella käynnissä olevaa tai arkistoitua kokousta sekä käydä läpi asiaankuuluvia tietoja (esimerkiksi asialistalla olevat aiheet, puhujien nimet ja äänestystulokset) ja kokouksen aikana esiteltyjä asiakirjoja. Järjestelmänvalvoja voi lisäksi osallistaa muita käyttäjiä järjestämällä tosiaikaisia kyselyitä. Ratkaisun käytännöllisyyttä lisää integraatio sosiaaliseen mediaan, jonka ansiosta käyttäjät voivat jakaa asiaankuuluvat ja tärkeät tiedot verkostolleen yhdellä napsautuksella.

DCN webcasting ‑ratkaisu tukee HD‑tasoista sisältöä ja varmistaa näin, että videokuva on aina kirkas ja terävä. Tieto myös puskuroidaan paikallisesti, joten häviötä ei tapahdu internet‑yhteydessä tapahtuvista katkoista huolimatta. Lisävalintana kokoukset voidaan suojata salasanalla, jotta ainoastaan asianmukaiset henkilöt pääset katsomaan niitä.

”Kokouksien suoratoiston mahdollistavan teknologian lisäksi Bosch tarjoaa asiakkailleen myös tallenteiden jakamiseen tarvittavan pilvipalvelun”, kertoo Bosch Security Systemsin kokousjärjestelmistä vastaava markkinointijohtaja Murat Keskinkilinc. ”Asiakkaamme saavat siis käyttöönsä kokonaisvaltaisen ratkaisun, jonka avulla he voivat suoratoistaa kokouksia, jakaa tietoa ja osallistaa yleisöä. Lisäksi arkistointimahdollisuus säästää rahaa eikä kirjallisia versioita kokousteksteistä enää tarvita.”

Bosch Security Systemsin DCN webcasting -ratkaisu on suunnattu erityisesti julkishallinnon organisaatioille, kuten kaupunkien ja maakuntien hallituksille sekä yritysmaailman käyttöön esimerkiksi sidosryhmien kokouksissa. Tuote tuodaan Euroopan, Lähi-Idän ja Afrikan markkinoille vaiheittain vuoden 2013 toisesta neljänneksestä lähtien.

Lisätietoja: toimialajohtaja Pekka Lakkonen, Bosch Security Systems, p. 010 480 8262, pekka.lakkonen@fi.bosch.com

Bosch Security Systems -toimiala on johtava maailmanlaajuinen turvallisuus‑ ja viestintätuotteiden, ‑ratkaisujen ja ‑palveluiden toimittaja. Henkilöstömäärämme on yli 12 500, ja myyntimme oli 1,5 miljardia euroa vuonna 2012. Tavoitteenamme on suojata ihmisiä, rakennuksia ja varallisuutta. Tuotevalikoimamme sisältää videovalvonta‑, murtoilmoitin‑, paloilmoitin‑ ja äänievakuointijärjestelmiä sekä kulunvalvontajärjestelmiä. Puheen, äänen ja musiikin välittämiseen tarkoitetut ammattimaiset ääni‑ ja konferenssijärjestelmät täydentävät valikoimaa. Bosch Security Systems kehittää ja valmistaa tuotteensa omissa laitoksissaan ympäri maailmaa.

Lisätietoja: www.boschsecurity.com.

Bosch-konserni on maailman johtavia teknologiatuotteiden ja palvelujen toimittajia. Ajoneuvotekniikkaa, energia- ja rakennustekniikkaa, teollisuustekniikkaa ja kulutustarvikkeita valmistavan konsernin vuoden 2012 liikevaihto oli 52,5 miljardia euroa, ja sen palveluksessa oli yli 306 000 työntekijää. Vuoden 2013 alusta lähtien konsernin toiminta on jaettu neljään liiketoiminta-alueeseen: Automotive Technology, Industrial Technology, Consumer Goods ja Energy and Building Technology. Konserni käsittää Robert Bosch GmbH:n sekä sen runsaat 360 tytäryhtiötä yli 50 maassa. Myynti- ja palveluyhteistyökumppanit mukaan lukien Bosch on edustettuna noin 150 maassa. Tämä maailmanlaajuinen kehitys-, tuotanto- ja myyntiverkosto on Boschin jatkuvan kasvun perusta. Bosch käytti vuonna 2012 tutkimus- ja tuotekehitystoimintaan noin 4,8 miljardia euroa ja teki maailmanlaajuisesti lähes 4 800 patenttihakemusta. Bosch-konsernin tuotteet ja palvelut ovat elämänlaatua parantavia innovatiivisia, hyödyllisiä ja innostavia ratkaisuja – tekniikkaa, joka on ”Invented for life”.

Lisätietoja:  www.bosch.fi ja www.bosch-press.com