Boschilta älypuhelinsovellus oikeanlaisten tuulilasinpyyhkimien löytämiseen

– Sovelluksesta löytyvät videot auttavat myös asennuksessa

• Nopea ja helppo auton tunnistus
  • Tietoa erilaisista tuulilasinpyyhkimistä
  • Sovellus toimii perinteisten paperiluetteloiden rinnalla

Kun asiakas on ostamassa uusia tuulilasinpyyhkimiä, hän etsii sopivat pyyhkimet itsepalveluhyllyssä olevien paperiluetteloiden avulla. Bosch helpottaa nyt pyyhinten etsintää uudella älypuhelinsovelluksellaan, joka kertoo auton tietojen syötön jälkeen kyseiseen autoon soveltuvat Boschin tuulilasinpyyhkimet. Erilaisten pyyhintyyppien ominaisuudet on kuvattu sovelluksessa selkeästi ja niiden tuotekoodit tulevat esiin haluttua tuulilasinpyyhinmallia näpäyttämällä. Pyyhkimet on järjestetty kaupan hyllyyn näiden tuotekoodien mukaisesti, joten niiden etsiminen on sovelluksen avulla helppoa.

Älypuhelinsovellus auttaa myös pyyhinten asennuksessa, sillä siitä löytyvä video kuvaa yksityiskohtaisesti vaihe vaiheelta valitun tuulilasinpyyhkimen oikean asennuksen. Myös pakkauksessa oleva QR-koodi johtaa suoraan asennusvideoon.

Boschin uusi älypuhelinsovellus on saatavana iPhonelle ja iPadille sekä Android-älypuhelimiin. Se on ladattavissa App Storesta tai Google Play Storesta, joista se löytyy hakusanoilla ”Bosch sulat”.

Lisätietoja: toimialajohtaja Marko Paananen, p. 050 544 6149 tai marko.paananen@fi.bosch.com.

Automotive Aftermarket ‑toimiala (AA) tarjoaa jälkimarkkinoille ja korjaamoille eri puolilla maailmaa täydellisen diagnostiikka- ja korjaamotyökaluvalikoiman sekä runsaan varaosavalikoiman uusista osista tai vaihto-osista korjausratkaisuihin saakka sekä henkilöautoihin että hyötyajoneuvoihin. Toimialan tuotevalikoimaan kuuluu Boschin alkuperäisosina valmistettuja tuotteita sekä toimialan kehittämiä ja valmistamia jälkimarkkinatuotteita ja ‑palveluja. Toimialalla on yli 17 000 työntekijää 150 eri maassa sekä maailmanlaajuinen logistiikkaverkosto varmistamassa, että noin 650 000 erilaista varaosaa päätyvät asiakkaille nopeasti ja ajoissa. Diagnostiikkaliiketoiminnassa AA tarjoaa testaus- ja korjaamotekniikkaa, diagnostiikkaohjelmistoja, huoltokoulutusta sekä tietopalveluja. Lisäksi osasto vastaa Bosch Service ‑korjaamojen franchising-liiketoiminnasta. Bosch Service on maailman suurin itsenäinen korjaamoketju, johon kuuluu noin 16 000 franchising-yrittäjää. Lisäksi AA:n vastuualueeseen kuuluu yli 600 AutoCrew-yhteistyökumppania.

Lisätietoja: www.bosch-automotive.com

Bosch-konserni on maailman johtavia teknologiatuotteiden ja palvelujen toimittajia. Ajoneuvotekniikkaa, energia- ja rakennustekniikkaa, teollisuustekniikkaa ja kulutustarvikkeita valmistavan konsernin vuoden 2012 liikevaihto oli 52,5 miljardia euroa, ja sen palveluksessa oli yli 306 000 työntekijää. Vuoden 2013 alusta lähtien konsernin toiminta on jaettu neljään liiketoiminta-alueeseen: Automotive Technology, Industrial Technology, Consumer Goods ja Energy and Building Technology. Konserni käsittää Robert Bosch GmbH:n sekä sen runsaat 360 tytäryhtiötä yli 50 maassa. Myynti- ja palveluyhteistyökumppanit mukaan lukien Bosch on edustettuna noin 150 maassa. Tämä maailmanlaajuinen kehitys-, tuotanto- ja myyntiverkosto on Boschin jatkuvan kasvun perusta. Bosch käytti vuonna 2012 tutkimus- ja tuotekehitystoimintaan noin 4,8 miljardia euroa ja teki maailmanlaajuisesti lähes 4 800 patenttihakemusta. Bosch-konsernin tuotteet ja palvelut ovat elämänlaatua parantavia innovatiivisia, hyödyllisiä ja innostavia ratkaisuja – tekniikkaa, joka on ”Invented for life”.

Lisätietoja: www.bosch.fi ja www.bosch-press.com