Boschin innovaatiot parantavat työturvallisuutta ja tehokkuutta vaikeissakin paikoissa työskenneltäessä

Bosch tuo markkinoille pyörimisenhallintajärjestelmällä ja lisäkahvalla varustetut akkuporakoneet/ruuvinvääntimet

• Elektroninen pyörimisenhallintajärjestelmä uutena ominaisuutena kuudessa tehokkaassa akkuporassa Kaikki työkalut on varustettu myös uudella työskentelyä helpottavalla lisäkahvalla
  • Elektroninen pyörimisenhallintajärjestelmä pysäyttää akkuporan työkalun jumiutuessa

Bosch tuo porakoneisiinsa ja ruuvinvääntimiinsä ominaisuuksia, jotka tekevät esimerkiksi puuseppien, sähkömiesten ja putkimiesten työskentelystä entistäkin tehokkaampaa ja turvallisempaa. Yhtiön kehittämä elektroninen pyörimisenhallintajärjestelmä ERC sammuttaa moottorin välittömästi havaitessaan terän jumiutuvan ja estää siten työkalun hallitsemattoman pyörimisen. Uudet työkalut on varustettu myös työskentelyä helpottavalla innovatiivisella lisäkahvalla. Kahvan lukitusmekanismi takaa kiinnityksen tukevuuden kaikissa tilanteissa ja mahdollistaa kahvan kiinnittämisen peräti 23 eri asentoon.

Pyörimisenhallintajärjestelmä 36 V työkaluissa: Bosch GSR ja GSB 36 VE-2-LI Professional

Boschin akkupora/ruuvinväännin GSR 36 VE-2-LI ja akkuiskuporakone GSB 36 VE-2-LI Professional ovat erinomaisia työkaluja suurta vääntömomenttia vaativiin sovelluksiin, kuten kattotrussien asentamiseen tai valmistalojen pystyttämiseen. Nelinapaisen moottorin suuri 100 Nm vääntömomentti ja jopa 1800 min-1 kierrosnopeus mahdollistavat nopean työskentelyn ja säästävät aikaa työmailla. GSB 36 VE-2-LI Professionalin vaihteisto on puolestaan suunniteltu erityisesti iskuporaukseen ja sen avulla laitteella voi porata halkaisijaltaan jopa 20 mm reikiä.

Sekä GSR 36 VE-2-LI Professional että GSB 36 VE-2-LI Professional on varustettu Boschin kehittämää CoolPack-teknologiaa hyödyntävällä 4.0 Ah:n litiumioniakulla. CoolPack-akkuteknologia suojaa laitetta luotettavasti ylikuormitukselta, ylikuumenemiselta ja syväpurkautumiselta. Teknologian ansiosta myös akun kesto on yli kaksinkertainen perinteisiin akkuihin verrattuna: työkaluilla voi ruuvata jopa 70 halkaisijaltaan 8 mm levyistä ja 280 mm pitkää ruuvia yhdellä latauksella.

Pyörimisenhallintajärjestelmä 14.4 ja 18 V työkaluissa: GSR / GSB 14,4 sekä 18 VE-2-LI Professional

Myös robust-sarjan uudet 14.4 ja 18 voltin akkuporat/ruuvinvääntimet sekä akkuiskuporat/ruuvinvääntimet on varustettu uusilla ominaisuuksilla. Erittäin kompaktit työkalut istuvat käteen mukavasti ja mahdollistavat helpon työskentelyn myös ahtaissa paikoissa tai pään yläpuolella.

Nelinapaisen moottorin 85 Nm vääntömomentti ja 1850 kierroksen maksimikierrosnopeus mahdollistavat tehokkaan poraamisen ja ruuvaamisen, oli työstettävänä materiaalina sitten puu tai metalli. Työkalujen vankan Durashield-kotelon ansiosta ne säilyvät vahingoittumattomina jopa kahden metrin pudotuksesta betoniin.

Kaikki työkalut toimitetaan L-Boxx-työkalusalkussa (36 V L-Boxx 238; 14.4 ja 18 V L-Boxx 136). Pakkaus sisältää kaksi 4.0 Ah akkua, pikalaturin ja lisäkahvan. Työkalut ovat saatavissa hyvin varustelluista ammattisähkötyökaluja myyvistä liikkeistä. Verolliset suositushinnat tuotteille ovat:

Akkuporat/ruuvinvääntimet

0 ‒ 1,850 min-1
Vääntömomentti
(kova/pehmeä ruuvausliitos)
100/60 Nm 75/40 Nm (14.4 V)
80/47 Nm (18 V)
80/36 Nm (14.4 V)
85/42 Nm (18 V)
Iskuluku - (GSR)
0 ‒ 27,000 min-1
- 0 ‒ 27,750 min-1
Poran Ø
puu / teräs / tiili, maks.
102/16/– mm (GSR)
102/16/20 mm (GSB)
45/13/– mm (14.4 V)
50/13/– mm (18 V)
40/13/14 mm (14.4 V)
45/13/16 mm (18 V)
Ruuvin Ø, maks. 12 mm 10 mm (14.4 V)
12 mm (18 V)
10 mm
Paino akkuineen 3.3 kg/3.4 kg      2.3 kg/2.4 kg      2.4 kg/2.5 kg

Lisätiedot: Robert Bosch Oy, Erkki Rissanen, puh 010 480 8351, erkki.rissanen@fi.bosch.com

→ Kysy lisää myös testausmahdollisuuksista mahdollista juttua / artikkelia varten!

Bosch-konsernin sähkötyökaluliiketoiminta on maailman markkinajohtaja sähkötyökaluissa ja sähkötyökalujen tarvikkeissa. Vuonna 2012 toimiala tuotti liikevaihtoa noin 4 miljardia euroa, josta 90 prosenttia tuli Saksan ulkopuolelta. Tuotemerkit Bosch, Skil ja Dremel edustavat asiakaskeskeisyyttä ja teknistä edistyksellisyyttä. Tärkeimmät menestystekijät ovat innovaatiovoima ja vauhti. Bosch-sähkötyökalut tuo markkinoille vuosittain yli 100 uutta tuotetta. Toimialan vuoden 2012 liikevaihdosta 40 prosenttia muodostui tuotteista, jotka ovat olleet markkinoilla alle kaksi vuotta. Boschin sähkötyökaluliiketoiminnan kaikki viisi liiketoimintasegmenttiä – käsikäyttöiset sähkötyökalut, pöytäkoneet, tarvikkeet, mittalaitteet ja sähkökäyttöiset puutarhatyökalut – kasvoivat markkinoita nopeammin.

Bosch-konserni on maailman johtava teknologiatuotteiden ja palvelujen toimittaja. Ajoneuvotekniikkaa, energia- ja rakennustekniikkaa, teollisuustekniikkaa ja kulutustarvikkeita valmistavan konsernin vuoden 2012 liikevaihto oli 52,5 miljardia euroa, ja sen palveluksessa oli yli 306 000 työntekijää. Vuoden 2013 alusta lähtien konsernin toiminta on jaettu neljään liiketoiminta-alueeseen: Automotive Technology, Industrial Technology, Consumer Goods, ja Energy and Building Technology. Konserni käsittää Robert Bosch GmbH:n sekä sen runsaat 360 tytäryhtiötä yli 50 maassa. Myynti- ja palveluyhteistyökumppanit mukaan lukien Bosch on edustettuna noin 150 maassa. Tämä maailmanlaajuinen kehitys-, tuotanto- ja myyntiverkosto on Boschin jatkuvan kasvun perusta. Bosch käytti vuonna 2012 tutkimus- ja tuotekehitystoimintaan noin 4,8 miljardia euroa ja teki maailmanlaajuisesti lähes 4 800 patenttihakemusta. Bosch-konsernin tuotteet ja palvelut ovat elämänlaatua parantavia innovatiivisia, hyödyllisiä ja innostavia ratkaisuja – tekniikkaa, joka on ”Invented for life”.

Lisätietoja: http://www.bosch.fi, http://www.bosch-press.com.