Boschin tuulilasinpyyhkimille kaksoisvoitto Saksan Autoliiton testissä

• Boschin pyyhkimensulat saivat kaksoisvoiton Saksan Autoliiton (ADAC) laajamittaisessa kestotestissä
  • Testivoittajaksi nousi Bosch Aerotwin Multi-Clip, joka sai talvitestiosiossa arvosanan "erinomainen"
  • Toiseksi sijoittunut Bosch Twin Spoiler standardisulka ylsi parempiin tuloksiin kuin muiden valmistajien modernit matalaprofiiliset pyyhkimensulat
  • Boschin pyyhkimensulat saivat hyvät pisteet myös laadusta ja asennuksen helppoudesta

Boschin tuulilasinpyyhkimet veivät Saksan Autoliiton (ADAC) testissä kaksoisvoiton. Bosch Aerotwin Multi-Clip pyyhkimensulat saivat testissä arvosanan 2,0 ja Bosch Twin Spoiler -pyyhkimensulat sijoittuivat toiseksi arvosanalla 2,2.

ADAC:in laajamittaisessa kestotestissä oli mukana kahdeksan erilaista pyyhkimensulkaa. Sulat arvosteltiin asteikolla 1-6, parhaan mahdollisen arvosanan ollessa yksi. Testin neljät standardisulat ja neljät matalaprofiiliset pyyhkimensulat soveltuivat kaikki samaan autotyyppiin.

Boschin pyyhkimensulille parhaat tulokset kaikissa testikategorioissa

Testin kokonaistuloksesta 90 % muodostui sulkien pyyhinominaisuuksista, jotka arvioitiin sekä uutena että testin päättyessä. Loput 10 % pisteistä koostuivat pyyhkimien laadusta, asentamisen helppoudesta sekä asentamis- ja käyttöohjeiden selkeydestä.

Kestotestissä sulkia rasitettiin 240 tuntia, mikä merkitsee yli 150 000 pyyhkäisyä. Sulat altistettiin myös kymmenen asteen pakkaselle sekä yli 20 asteen lämpötiloille ja niihin kohdistettiin UV-säteilyä. Samalla tuulilasille suihkutettiin vettä tavallisia käyttöolosuhteita simuloiden.

Testivoittaja Bosch Aerotwin Multi-Clip sai parhaat pisteet lähes kaikissa testiosioissa. Se jäi toiseksi vain osiossa, jossa pyyhin altistettiin auringonvalolle ja jatkuvalle käytölle. Tuolloin parhaimmaksi osoittautui Boschin toinen pyyhkimensulka, Bosch Twin Spoiler. Lisäksi Bosch Aerotwin Multi-Clip oli ainoa sulka, joka sai arvosanan ”hyvä” talvitestiosiossa.

Laadukkaat materiaalit takaavat parhaan tuloksen

Bosch Aerotwinin mittatyönä tehdyn jousikiskon ansiosta sulka mukautuu täydellisesti tuulilasin kaarevuuteen ja pyyhkii sen tehokkaasti koko pituudelta. Aerodynaamisen profiilin ansiosta pyyhkimen terä ei nouse edes suuremmilla nopeuksilla ajettaessa, ja äänitaso on alhainen. Bosch Twin Dual -pyyhinkumin joustava selkä, kulumista kestävä reuna ja luistava pinnoite tekevät sulasta erittäin joustavan. Ominaisuudet takaavat tasaisen korkean suorituskyvyn myös äärilämpötiloissa ja otsonille altistettuina.

Bosch Twin Spoiler erottuu vankalla rakenteellaan ja korroosionkestävällä metallisella kiinnitysjärjestelmällään, joiden ansiosta pyyhin on äärimmäisen kestävä kaikissa sääolosuhteissa. Pyyhkimen kumissa on sovellettu kaksikomponenttiteknologiaa: pehmeän selkäpuolen ansiosta kumi myötäilee tuulilasia tarkasti ja kova mikroreuna puhdistaa tehokkaasti.

Helppo asennus yleisadapterin ansiosta

Testissä arvioitiin myös pyyhkimien laatua, asentamisen helppoutta sekä asentamis- ja käyttöohjeiden selkeyttä. Molemmat Boschin pyyhkimensulat ylsivät erinomaisiin tuloksiin myös näillä osa-alueilla. Molemmat sulat on varustettu yleisadaptereilla, joka sopii kaikkiin pyyhinvarsiin Euroopan markkinoilla. Pakkauksista löytyy myös QR-koodi, jonka avulla kuljettajat voivat ladata älypuhelimeensa käyttöohjeita ja sulkien asentamiseen opastavia videoita.

Automotive Aftermarket ‑toimiala (AA) tarjoaa jälkimarkkinoille ja korjaamoille eri puolilla maailmaa täydellisen diagnostiikka- ja korjaamotyökaluvalikoiman sekä runsaan varaosavalikoiman uusia ja vaihto-osia ja korjausratkaisuja sekä henkilöautoihin että hyötyajoneuvoihin. Toimialan tuotevalikoimaan kuuluu Boschin alkuperäisosina valmistettuja tuotteita sekä toimialan kehittämiä ja valmistamia jälkimarkkinatuotteita ja ‑palveluja. Toimialalla on yli 18 000 työntekijää 150 eri maassa sekä maailmanlaajuinen logistiikkaverkosto varmistamassa, että noin 650 000 erilaista varaosaa päätyvät asiakkaille nopeasti ja ajoissa. Automotive service solutions -liiketoiminnassa AA tarjoaa testaus- ja korjaamotekniikkaa, diagnostiikkaohjelmistoja, huoltokoulutusta sekä tietopalveluja. Lisäksi toimiala vastaa Bosch Service ‑korjaamojen franchising-liiketoiminnasta. Bosch Service on maailman suurin itsenäinen korjaamoketju, johon kuuluu noin 16 500 franchising-yrittäjää. Lisäksi AA:n vastuualueeseen kuuluu yli 800 AutoCrew-yhteistyökumppania.

Lisätietoja: www.bosch-automotive.com

Bosch-konserni on maailman johtava teknologiatuotteiden ja palvelujen toimittaja. Vuonna 2014 sen liikevaihto oli alustavien lukujen mukaan 48,9 miljardia euroa, ja sen palveluksessa oli noin 290 000 työntekijääKonserni on jaettu neljään liiketoiminta-alueeseen: Mobility Solutions, Industrial Technology, Consumer Goods ja Energy and Building Technology. Konserni käsittää Robert Bosch GmbH:n ja sen noin 360 tytäryhtiötä noin 50 maassa. Myynti- ja palveluyhteistyökumppanit mukaan lukien Bosch on edustettuna noin 150 maassa. Tämä maailmanlaajuinen kehitys-, tuotanto- ja myyntiverkosto on Boschin tulevan kasvun perusta. Vuonna 2014 Bosch jätti maailmanlaajuisesti noin 4 600 patenttihakemusta. Bosch-konsernin strategisena tavoitteena on luoda innovaatioita verkottuneen maailman tarpeisiin. Bosch parantaa elämänlaatua kaikkialla maailmassa innovatiivisilla ja innostusta herättävillä tuotteillaan – yhtiö tarjoaa tekniikkaa, joka on ”Invented for life”.

Lue lisää: www.bosch.fi, www.bosch-presse.de, http://twitter.com/BoschPresse