GSR ja GSB 18-2-LI Professional

Uusi 18 voltin kevyt ruuvinväänninsukupolvi

• Luokkansa kevyimmät ja kompakteimmat työkalut entistä kevyempään työskentelyyn
    • Akkupora/ruuvinväännin sekä akkuiskupora/ruuvinväännin kaksinopeuksisella planeettavaihteistolla
    • Kevyt paino (vain 1,3 kg / 1,4 kg akkuineen) mahdollistaa täydellisen käsiteltävyyden
    • Pituus vain 169 / 187 millimetriä 10 mm:n Auto-Lock -pikaistukan kanssa

Boschin uudet 18 voltin light-sarjan ruuvinvääntimet mahdollistavat entistäkin helpomman työskentelyn ahtaissa tiloissa tai  pään yläpuolella: luokkansa kevyimmät ja pienikokoisimmat työkalut painavat vain 1,3 ja 1,4 kiloa ja ovat 10 mm:n pikaistukka mukaan luettuna pituudeltaan vain 169 ja 187 millimetriä.

Kaksinopeuksinen planeettavaihteisto voimakkaaseen poraukseen ja ruuvinvääntöön

Molemmat ruuvinvääntimet on varustettu optimaalisella kaksinopeuksisella planeettavaihteistolla: ykkösvaihteella kierrosnopeus on 0-400 min-1 ja kakkosvaihteella 0-1350 min-1. Laitteiden 10 millimetrin Auto-Lock-pikaistukan takia niillä voi porata puuhun jopa 30 millimetrin ja teräkseen 10 millimetrin reikiä. GSB 18-2-LI Professional sisältää myös iskuporaustoiminnon joka mahdollistaa jopa 10 millimetrin reikien poraamisen tiiliseinään.

GSR 18-2-LI Professional sopii erityisen hyvin kirvesmiesten, sähköasentajien ja putkimiesten käyttöön. Työkalun avulla pistorasiat, kytkimet ja valaisimet asentuvat helposti ja nopeasti. Reikäsaha-lisävarusteen avulla onnistuvat myös tyypilliset puusepän asennustyöt kuten liukukiskojen ja saranoiden asentamiset sekä syvennysten poraaminen.

GSB 18-2-LI Professional on poraustoimintojensa ansiosta vielä GSR 18-2-LI Professionaliakin monipuolisempi: sen avulla voi porata myös tarvittavat reiät tiiliseinään kytkimiä, pistorasioita ja valaisimia asennettaessa.

Ruuvinvääntimien ominaisuuksia täydentävät tarkan työskentelyn mahdollistava moottorijarru, työskentelyalueen valaiseva, sisäänrakennettu LED-valo sekä käytännöllinen vyöpidike.

Uuden sukupolven GSR 18-2-LI Professional ja GSB 18-2-LI Professional -työkalut ovat saatavissa hyvin varustelluista ammattisähkötyökaluja myyvistä liikkeistä kahtena eri versiona:

• GSR 18-2-LI pakkauksessa, joka sisältää kaksi 1,5 Ah akkua, pikalaturin sekä L-Boxx -työkalusalkun, hintaan 219 alv 24 %
    • GSB 18-2-LI pakkauksessa, joka sisältää kaksi 1,5 Ah akkua, pikalaturin sekä L-Boxx -työkalusalkun, hintaan 229 alv 24 %

Ominaisuudet GSR 18-2-LI Professional GSB 18-2-LI Professional
    Akun jännite 18 V 18 V
    Akun kapasiteetti 1.5 Ah 1.5 Ah
    Pituus 169 mm 187 mm
    Tyhjäkäyntikierrosluku
    (1. vaihde / 2. vaihde)
    0 ‒ 400/1,350 min-1 0 ‒ 400/1,350 min-1
    Vääntömomentti, maks.(kova/pehmeä ruuvausliitos) 38/16 Nm 40/17 Nm
    Iskuluku - 0 ‒ 19,500 min-1
    Poran Ø puu / teräs / tiili, maks. 30 / 10 / ‒ mm 30 / 10 / 10 mm
    Ruuvin Ø, maks. 7 mm 7 mm
    Paino akkuineen 1.3 kg 1.4 kg

Lisätiedot: Robert Bosch Oy, Erkki Rissanen, puh 010 480 8351, erkki.rissanen@fi.bosch.com

>> Kysy lisää myös testausmahdollisuuksista mahdollista juttua / artikkelia varten!

Bosch-konsernin sähkötyökaluliiketoiminta on maailman markkinajohtaja sähkötyökaluissa ja sähkötyökalujen tarvikkeissa. Vuonna 2012 toimiala tuotti liikevaihtoa noin 4 miljardia euroa, josta 90 prosenttia tuli Saksan ulkopuolelta. Tuotemerkit Bosch, Skil ja Dremel edustavat asiakaskeskeisyyttä ja teknistä edistyksellisyyttä. Tärkeimmät menestystekijät ovat innovaatiovoima ja ‑vauhti. Bosch-sähkötyökalut tuo markkinoille vuosittain yli 100 uutta tuotetta. Toimialan vuoden 2012 liikevaihdosta 40 prosenttia muodostui tuotteista, jotka ovat olleet markkinoilla alle kaksi vuotta. Boschin sähkötyökaluliiketoiminnan kaikki viisi liiketoimintasegmenttiä – käsikäyttöiset sähkötyökalut, pöytäkoneet, tarvikkeet, mittalaitteet ja sähkökäyttöiset puutarhatyökalut – kasvoivat markkinoita nopeammin.

Bosch-konserni on maailman johtava teknologiatuotteiden ja palvelujen toimittaja. Ajoneuvotekniikkaa, energia- ja rakennustekniikkaa, teollisuustekniikkaa ja kulutustarvikkeita valmistavan konsernin vuoden 2012 liikevaihto oli 52,5 miljardia euroa, ja sen palveluksessa oli yli 306 000 työntekijää. Vuoden 2013 alusta lähtien konsernin toiminta on jaettu neljään liiketoiminta-alueeseen: Automotive Technology, Industrial Technology, Consumer Goods, ja Energy and Building Technology. Konserni käsittää Robert Bosch GmbH:n sekä sen runsaat 360 tytäryhtiötä yli 50 maassa. Myynti- ja palveluyhteistyökumppanit mukaan lukien Bosch on edustettuna noin 150 maassa. Tämä maailmanlaajuinen kehitys-, tuotanto- ja myyntiverkosto on Boschin jatkuvan kasvun perusta. Bosch käytti vuonna 2012 tutkimus- ja tuotekehitystoimintaan noin 4,8 miljardia euroa ja teki maailmanlaajuisesti lähes 4 800 patenttihakemusta. Bosch-konsernin tuotteet ja palvelut ovat elämänlaatua parantavia innovatiivisia, hyödyllisiä ja innostavia ratkaisuja – tekniikkaa, joka on ”Invented for life”.

Lisätietoja: http://www.bosch.fi, http://www.bosch-press.com.