Jälleen arvostusta Boschin autotuotteille

– Bosch-tuotemerkki on saksalaisten autolehtien lukijoiden suosiossa, Fortune-lehti valitsi Boschin arvostetuimmaksi autoteollisuuden alihankkijaksi

Autoilijat äänestivät Boschin parhaaksi brändiksi seitsemässä kategoriassa Auto, Motor und Sport -lehden vuosittaisessa äänestyksessä. Auto Bild -lehden äänestyksessä Bosch sijoittui ensimmäiseksi neljässä sarjassa. Yhdysvaltalainen Fortune-lehti taas valitsi Boschin maailman arvostetuimmaksi moottoriajoneuvojen osien toimittajaksi jo toisena vuotena peräkkäin.

Auto, Motor und Sport -lehden äänestykseen osallistui tänä vuonna lähes 113 000 lukijaa. He valitsivat Boschin parhaaksi seuraavissa kategorioissa: akut, valot, suodattimet, tuulilasinpyyhkijät, korjaamoketjut, työkalut ja sytytystulpat. Bosch on menestynyt samassa äänestyksessä loistavasti aiemminkin, mutta tänä vuonna se sai tuulilasinpyyhkijät-sarjassa ennätykselliset 92,6 % äänistä.

Auto Bild -lehden äänestykseen osallistui 100 000 lukijaa. Siinä Bosch otti voiton neljässä kategoriassa: akut, tuulilasinpyyhkijät, korjaamoketjut ja sytytystulpat. Boschin akut valittiin sekä laadukkaimmiksi että parhaimmiksi hinta-laatu-suhteeltaan.

Fortune-lehden kyselyn mukaan Bosch on paras autoteollisuuden alihankkija

Bosch valittiin ensimmäiseksi kaikilla yhdeksällä Fortunen maineeseen liittyvillä kriteereillä moottoriajoneuvojen osien toimittaja -kategoriassa. Kriteereihin kuuluivat muun muassa innovatiivisuus, henkilöstöjohtaminen, yhteiskuntavastuu, tuotteiden laadukkuus ja niihin liittyvät palvelut sekä maailmanlaajuinen kilpailukyky.

Bosch valittiin arvostetuimmaksi autoteollisuuden alihankkijaksi nyt jo toisen kerran peräkkäin. Yhtiö valittiin myös viidenneksi arvostetuimmaksi saksalaiseksi yhtiöksi.

– Fortunen yhtiöllemme antama tunnustus on henkilöstömme ansiota. He ovat sitoutuneet erinomaiseen asiakaspalveluun sekä elämänlaatua parantavien innovatiivisten tuotteiden ja palveluiden kehittämiseen, Robert Bosch GmbH:n pääjohtaja Volkmar Denner toteaa.

Fortunen ”World’s Most Admired Companies” -tutkimusta pidetään yhtenä merkittävimmistä yhtiöiden mainetta mittaavana tutkimuksena. Listausta varten haastateltiin yritysjohtajia ja analyytikkoja 687 eri yhtiöstä 57 teollisuudenalalta 30 maasta.

Lue lisää aiheesta Fortune-lehden sivuilta tästä. Auto, Motor und Sport -lehden ja Auto Bild -lehden äänestyksistä löytyy lisätietoa englanniksi täältä.

Lisätiedot: Viestintäpäällikkö Niina Haasola, Robert Bosch Oy, puh. 010 480 8225, niina.haasola@fi.bosch.com

Bosch-konserni on maailman johtavia teknologiatuotteiden ja palvelujen toimittajia. Ajoneuvotekniikkaa, energia- ja rakennustekniikkaa, teollisuustekniikkaa ja kulutustarvikkeita valmistavan konsernin vuoden 2012 liikevaihto oli alustavien lukujen mukaan 52,3 miljardia euroa, ja sen palveluksessa oli yli 306 000 työntekijää. Konserni käsittää Robert Bosch GmbH:n sekä sen runsaat 350 tytäryhtiötä yli 60 maassa. Myynti- ja palveluyhteistyökumppanit mukaan lukien Bosch on edustettuna noin 150 maassa. Tämä maailmanlaajuinen kehitys-, tuotanto- ja myyntiverkosto on Boschin jatkuvan kasvun perusta. Bosch käytti vuonna 2012 tutkimus- ja tuotekehitystoimintaan noin 4,5 miljardia euroa ja teki maailmanlaajuisesti yli 4 700 patenttihakemusta. Bosch-konsernin tuotteet ja palvelut ovat elämänlaatua parantavia innovatiivisia, hyödyllisiä ja innostavia ratkaisuja – tekniikkaa, joka on ”Invented for life”.

Robert Bosch (1861–1942) perusti yhtiön Stuttgartissa vuonna 1886 hienomekaniikan ja sähkötekniikan korjaamoksi. Bosch-yhtymän yrittäjänvapaus perustuu poikkeukselliseen omistusrakenteeseen, joka mahdollistaa pitkän aikavälin suunnittelun ja yhtiön tulevaisuuden turvaamisen kannalta tärkeiden investointien tekemisen hyvissä ajoin. 92 prosenttia Robert Bosch GmbH:n pääomasta omistaa yleishyödyllinen säätiö, Robert Bosch Stiftung. Yritystoiminnan omistajuustoiminnoista huolehtii äänivaltaa käyttävä Robert Bosch Industrietreuhand KG. Loput osakkeet ovat Boschin perheen ja Robert Bosch GmbH:n omistuksessa.