Laaja-alainen ammattitaito ja toiminnan laatu ratkaisivat

Kotkalainen Reijon Diesel Oy on vuoden Bosch Car Service -autokorjaamo

Vuoden Bosch Car Service -autokorjaamoksi on valittu kotkalainen Reijon Diesel Oy. Voittajaa kiiteltiin muun muassa laaja-alaisesta asiantuntemuksesta sekä laadukkaasta toiminnasta. Maailman suurimpaan itsenäiseen korjaamoketjuun, Bosch Car Serviceen, kuuluu Suomessa 70 toimipistettä.

Maailman suurin itsenäinen korjaamoketju Bosch Car Service palkitsee vuosittain parhaat yrittäjänsä. Tänä vuonna palkinnon sai Suomessa kotkalainen Reijon Diesel Oy.

Vuoden Bosch Car Service valitaan pisteyttämällä toiminnan eri osa-alueita kuten toiminnan laatua ja tuloksekkuutta sekä henkilökunnan ammattitaitoa ja kouluttautumista.

”Reijon Diesel Oy oli erittäin vahva kaikilla osa-alueilla. Erityisen ilahduttavaa on heidän erittäin laaja-alainen asiantuntemuksensa ja ammattitaitonsa”, ketjupäällikkö Aarne Reiman Robert Bosch Oy:stä kertoo.

Asiakaslähtöisyyttä kolmannessa polvessa

”Pyrimme kehittämään toimintaamme koko ajan joten on hienoa saada tunnustusta ja nähdä, että suunta on oikea”, Reijon Diesel Oy:n toimitusjohtaja Jussi Lailavuo sanoo. ”Kaikkein tärkeintä on palvella asiakasta niin hyvin, että hän tulee uudestaankin. Samalla pitää pystyä toimimaan mahdollisimman tehokkaasti, jotta alati kasvavat kulut pysyvät kurissa”, hän pohtii.

Reijon Diesel Oy on toiminut vuodesta 1975, ja töitä tehdään jo kolmannessa polvessa. Yritys on todellinen täyden palvelun korjaamo, sillä se toimii normaalien korjaamopalveluiden lisäksi myös Bosch Diesel Center -erikoiskorjaamona, joita on Suomessa seitsemän.

”Kun toiminta on näin laaja-alaista, niin koulutustarve on jatkuvaa – kaiken aikaa tulee uutta ja kehitys menee koko ajan eteenpäin. Boschilla koulutuspuoli on aivan omaa luokkaansa”, Lailavuo kiittää.

Käytössä maailman suurimman autotehtaiden alihankkijan tietotaito

Maailman suurimpaan itsenäiseen korjaamoketjuun, Bosch Car Serviceen, kuuluu Suomessa 70 toimipistettä. Kokonaisuudessaan ketjuun kuuluu yli 15 000 korjaamoa, joilla on takanaan maailman suurimman autotehtaiden alihankkijan, Boschin, tietotaito ja alkuperäislaatuiset varaosat sekä kehittyneimmät testauslaitteet, tarvittavat ohjelmistot ja tekninen tuki.

Boschin yhteistyö korjaamokumppaneiden ja jälleenmyyjien kanssa on tiivistä ja monipuolista. Bosch pitää korjaamonsa ajan tasalla teknisestä kehityksestä ja tarjoaa sen käyttöön uusinta teknologiaa edustavia varaosia ja palveluita. Se myös edellyttää Bosch Car Service -kumppaneiltaan osallistumista säännölliseen täydennyskoulutukseen ja valvoo niiden toiminnan laatua.

Boschin Vantaan Koivuhaassa sijaitsevan koulutuskeskuksen huipputeknologiaa sisältävissä, moderneissa tiloissa järjestetään viimeisimpään autotekniikkaan liittyviä kursseja, myyntikoulutusta ja asiakastapahtumia, ja siellä voi tutustua uusimpaan dieseltekniikkaan sekä hybridiautojen teknologiaan.

Lisätietoja:

Robert Bosch Oy:n myyntipäällikkö Aarne Reiman, aarne.reiman@fi.bosch.com, p. 050 351 8682, boschcarservice.fi
Reijon Diesel Oy, toimitusjohtaja Jussi Lailavuo, puh. 040 5466 451, jussi.lailavuo@kymp.net

Automotive Aftermarket ‑toimiala (AA) tarjoaa jälkimarkkinoille ja korjaamoille eri puolilla maailmaa täydellisen diagnostiikka- ja korjaamotyökaluvalikoiman sekä runsaan varaosavalikoiman uusia ja vaihto-osia ja korjausratkaisuja sekä henkilöautoihin että hyötyajoneuvoihin. Toimialan tuotevalikoimaan kuuluu Boschin alkuperäisosina valmistettuja tuotteita sekä toimialan kehittämiä ja valmistamia jälkimarkkinatuotteita ja ‑palveluja. Toimialalla on yli 17 000 työntekijää 150 eri maassa sekä maailmanlaajuinen logistiikkaverkosto varmistamassa, että noin 650 000 erilaista varaosaa päätyvät asiakkaille nopeasti ja ajoissa. Automotive service solutions -liiketoiminnassa AA tarjoaa testaus- ja korjaamotekniikkaa, diagnostiikkaohjelmistoja, huoltokoulutusta sekä tietopalveluja. Lisäksi toimiala vastaa Bosch Service ‑korjaamojen franchising-liiketoiminnasta. Bosch Service on maailman suurin itsenäinen korjaamoketju, johon kuuluu noin 16 000 franchising-yrittäjää. Lisäksi AA:n vastuualueeseen kuuluu yli 600 AutoCrew-yhteistyökumppania.

Bosch-konserni on maailman johtava teknologiatuotteiden ja palvelujen toimittaja. Vuonna 2013 sen liikevaihto oli 46,1 miljardia euroa, ja sen palveluksessa oli noin 281 000 työntekijää (Huom. Kirjanpitoon liittyvistä muutoksista johtuen vuoden 2013 luvut ovat vain osittain vertailukelpoisia vuoden 2012 lukujen kanssa). Konserni on jaettu neljään liiketoiminta-alueeseen: Mobility Solutions, Industrial Technology, Consumer Goods ja Energy and Building Technology. Konserni käsittää Robert Bosch GmbH:n ja sen noin 360 tytäryhtiötä noin 50 maassa. Myynti- ja palveluyhteistyökumppanit mukaan lukien Bosch on edustettuna noin 150 maassa. Tämä maailmanlaajuinen kehitys-, tuotanto- ja myyntiverkosto on Boschin tulevan kasvun perusta. Vuonna 2013 Bosch investoi yli 4,5 miljardia euroa tutkimukseen ja tuotekehitykseen ja jätti maailmanlaajuisesti noin 5 000 patenttihakemusta. Se tarkoittaa keskimäärin 20 patenttia päivässä. Bosch-konsernin tuotteet ja palvelut ovat elämänlaatua parantavia innovatiivisia, hyödyllisiä ja innostavia ratkaisuja – yhtiö tarjoaa maailmanlaajuisesti tekniikkaa, joka on ”Invented for life”.

Lue lisää: www.bosch.fi, www.bosch-presse.de, http://twitter.com/BoschPresse