Optimaalinen koon ja tehon suhde – Bosch laajentaa 10.8-volttisten ammattityökalujen sarjaa

• Kannettava akkupyörösaha, pistosaha ja pyörivä monitoimityökalu
  • Noin 20 työkaluun sopivat, vaihdettavat 1,5, 2,0 tai 4,0 Ah:n akut
  • Kompakti muotoilu – ergonomiaa, työskentelytarkkuutta ja tehoa

Bosch tuo kolme uutta työkalua ammattilaisten 10,8-volttisten työkalujen sarjaansa. Uudet työkalut – GKS 10,8 V-LI Professional akkupyörösaha, GST 10,8 V-LI Professional akkupistosaha ja GRO 10,8 V-LI Professional monitoimityökalu – sopivat erityisen hyvin ahtaissa tiloissa ja hankalissa paikoissa työskentelemiseen. Kahvan solakan ympärysmitan ansiosta laitteet istuvat käteen mukavasti ja niillä työskentely on tarkkaa, ergonomista ja helppoa.

10,8-sarjan työkalut ovat samanaikaisesti kevyitä, kompakteja ja erittäin tehokkaita. Tekninen kehitys on mahdollistanut entistä pienempien moottorien ja vaihteistojen sekä toisaalta suuremman akkukapasiteetin käyttämisen. Bosch on laajentanut 10,8-volttisten ammattityökalujen sarjaansa jatkuvasti. Tällä hetkellä akkutyökalujen sarja koostuu noin 20 työkalusta, ja sisältää ruuvinvääntimien lisäksi muun muassa puukkosahan, monitoimileikkurin ja kulmaporan.

GKS 10,8 V-LI – ainutlaatuisen suorituskykyinen akkupyörösaha

GKS 10,8 V-LI on ensimmäinen 10,8 voltin akkupyörösaha Boschilta. Laitteen leikkaussyvyys voidaan asettaa millimetrin tarkkuudella ja se sahaa puuta ja puupohjaisia materiaaleja jopa 26,5 mm syvyydeltä – saavutus, mihin mikään muu akkupyörösaha 10,8 V jänniteluokassa ei pysty. GKS 10,8 V-LI Professional painaa ainoastaan 1,4 kg, ja sen kompakti muotoilu takaa erinomaisen ergonomian ja työskentelymukavuuden.

Pienestä koostaan huolimatta akkupyörösaha on varsin tehokas: moottorin 1,400 min-1 kierrosnopeus varmistaa nopean työskentelytahdin ja laitteen mukana tuleva 2,0 Ah akku tarjoaa riittävästi kapasiteettia esimerkiksi 20-metrisen ja 18 mm paksun MDF-levyn leikkaamiseen. Myös 4.0 Ah akun saa laitteeseen lisävarusteena.

GKS 10,8 -akkupyörösahan maksimijiirikulma on 45 astetta. Laite on varustettu suuntaisohjaimella ja ohjainkiskoadapterilla, ja kirkas LED-valo takaa osaltaan erinomaisen näkyvyyden sahauskohtaan. Myös pölynpoisto sujuu vaivattomasti: GKS 10,8 V-LI on täydellisen yhteensopiva Bosch-pölynpoistojärjestelmän kanssa.

• Akun kapasiteetti: 10.8 V / 2.0 Ah
    • Tyhjäkäyntikierrosluku: 1,400 min-1
    • Sahanterän halkaisija: 85 mm
    • Max. sahaussyvyys puuhun (90°): 26.5 mm
    • Mitat (pituus x leveys x korkeus): 279 x 160 x 156 mm
    • Paino (2.0 Ah CoolPack-akun kanssa): 1.4 kg
    • Hinta: 269 € (2x2,0Ah:n akut, pikalaturi ja L-BOXX)

GST 10,8 V-LI Professional - äärimmäisen kompakti ja kevyt akkupistosaha

2,0 Ah:n akun kanssa vain 1,5 kiloa painava ,GST 10,8 V-LI Professional on luokkansa kevyin akkupistosaha. Äärimmäisen kompaktin laitteen ohut kahva ja ergonominen kädensija mahdollistavat miellyttävän ja väsyttämättömän työskentelyn. Laitteen rakenne on optimoitu miellyttävään sahaukseen alhaalta päin ja myös täydelliset kaarisahaukset onnistuvat sillä helposti. Sahaustarkkuus on maksimoitu sijoittamalla kahva lähelle sahauslinjaa, ja näkyvyys sahauskohtaan on erinomainen kirkkaan LED-valon ansiosta. Laitteen kestävä alumiinijalkalevy muovipohjineen suojaa arkoja pintoja ja parantaa laitteen liukuominaisuuksia.

GST 10,8 V-LI:n perusvarustukseen kuuluvalla 2 Ah:n akulla laitteella voi sahata kuusi metriä pitkän kappaleen 24 mm paksua mäntyä yhdellä latauksella. Maksimi sahaussyvyys puuhun on 70 mm. Elektroninen moottorin suojaus (EMP) ja elektroninen kennojen suojaus (ECP) suojaavat laitetta ylikuormittumiselta, ylikuumenemiselta ja akun syväpurkautumiselta.

Laite on varustettu 3-asentoisella heiluri-iskunsäädöllä repimättömän sahauksen mahdollistamiseksi. Kätevän SDS-järjestelmän ansiosta sahanterän voi vaihtaa yhdellä kädellä ja ilman lisätyökaluja. Työkalua voi käyttää kaikkien perinteisten, T-varrella varustettujen pistosahanterien kanssa.

• Iskuluku tyhjäkäynnillä: 1.500 – 2.800 min-1
    • Iskun korkeus: 18 mm
    • Viistosahaukset: 0–45 °
    • Akun kapasiteetti: 2 Ah
    • Paino akkuineen: 1,5 kg
    • Akun jännite: 10,8 V
    • Sahaussyvyys puuhun: 70 mm
    • Sahaussyvyys alumiiniin: 3 mm
    • Hinta: 269 € (2x2,0Ah:n akut, pikalaturi ja L-BOXX)

GRO 10,8 V-LI Professional monitoimityökalu

GRO 10,8 V-LI Professional monitoimityökalu on ratkaisu moniin korjaustöihin - olipa kyse sitten hiomisesta, jäysteenpoistosta, leikkaamisesta tai kiillottamisesta. Pehmustetulla kahvalla varustettu kompakti akkutyökalu painaa 2 Ah:n akulla varustettuna ainoastaan 600 grammaa, ja sen nopeudeksi voi valita 5000 - 32 000 kierrosta minuutissa.

GRO 10,8 V-LI sopii erinomaisesti upotussahaukseen kuten pistorasioiden asentamiseen, ja sillä voidaan leikata pieniä, hankalissa paikoissa sijaitsevia putkia. Myös ruosteen- ja jäysteenpoisto sujuu laitteen avulla ergonomisesti ja nopeasti. Laitteen työkalunpidin on yhteensopiva tavanomaisten tarvikkeiden kuten hiontalevyjen ja poranterien kanssa ja tarvikkeiden vaihtaminen sujuu helposti kätevän karalukituksen takia. Laitteen oma LED-valo takaa, että työskentelyalue on hyvin valaistu kaikissa olosuhteissa.

• Akun jännite: 10,8 V
    • Akun kapasiteetti: 2 Ah
    • Tyhjäkäyntikierrosluku: 5.000 – 32.000 min-1
    • Paino akkuineen: 0,6 kg
    • Kahvan ympärysmitta: 160 mm
    • Kara: 3.2mm
    • Hinta: 249 € (2x2,0Ah:n akut, pikalaturi ja L-BOXX)

Lisätiedot: Robert Bosch Oy, Erkki Rissanen, puh 010 480 8351, erkki.rissanen@fi.bosch.com

→ Kysy lisää myös testausmahdollisuuksista mahdollista juttua / artikkelia varten!