Parannettu pölynpoistojärjestelmä ja maksimaalinen vaakasuora sahauskapasiteetti

Liukutoiminnolla varustettu katkaisu- ja jiirisaha Bosch GCM 8 SJL Professional on kompakti saha työmaakäyttöön

• „  Erityisen suuri 312 mm:n vaakasuora sahauskapasiteetti
  • „  Tehokas 1600 W moottori nopeaan ja siistiin työskentelyyn
  • „  Kevyt, vain 17 kg painoinen laite mahdollistaa maksimaalisen liikuteltavuuden
  • „  Sisäänrakennettu laser tarkkaan sahaamiseen
  • „  Sisäänrakennetut sivuttaiset materiaalin tuet
  • „  Helppokäyttöinen sivuttainen kallistuksen lukitus
  • „  Syvyydenrajoitin salvosten tekoon
  • „  Kätevä kantokahva helpottaa kuljetusta
  • „  Parannettu 2-pisteinen pölynpoistojärjestelmä terveelliseen ja siistiin työskentelyyn

Boschin uusi GCM 8 SJL Professional on liukutoiminnolla varustettu katkaisu- ja jiirisaha, joka helpottaa merkittävästi leveiden kappaleiden, kuten suurten laminaattipalojen, parketin, lattialautojen tai huonekalujen osien sahaamista.

Työkalun vaakasuora 312 mm:n sahauskapasiteetti on ainutlaatuinen 8”:n sahojen keskuudessa. Suurempi sahauskapasiteetti on yhä tärkeämpi ammattilaisille, sillä nykytrendit suosivat jykeviä lattiapinnoitteita minkä myötä jopa 310 mm levyiset lattialaudat ovat tavallisia. GCM 8 SJL Professionalin ominaisuudet mahdollistavat tällaisten lautojen sahaamisen helposti. Muita sahan etuja ovat sen vähäinen 17 kg paino, kompakti muotoilu sekä kätevä kantokahva, mitkä kaikki helpottavat työkalun siirtämistä työmailta toisille.

Tehokas työkalu parannetulla pölynpoistojärjestelmällä

GCM 8 SJL Professional tarjoaa 15 prosenttia enemmän sahauskapasiteettia ja 100 wattia enemmän tehoa kuin edeltäjänsä, GCM 8 SJ Professional. Sen 1600 W moottori pyörittää sahanterää 5500 kierrosta minuutissa, mikä takaa huomattavan nopean ja tasaisen työskentelyn.

GCM 8 SJL Professionalin uusi ominaisuus on sen parannettu pölynpoistojärjestelmä. Katkaisu- ja jiirisahaan on nyt ensimmäistä kertaa sijoitettu kaksi pölynpoistoaukkoa: normaalille paikalle sahanterän taakse sijoitetun poistoaukon lisäksi sahassa on toinen sahausvarteen asennettu poistoaukko joka liikkuu varren mukana. Tämä varmistaa sen, että myös sahanterästä taaksepäin lentävä pöly ja lastut saadaan tehokkaasti talteen.

Edellisestä mallista on lisäksi tuotu hyväksi havaittuja toimintoja kuten pehmeä käynnistys sekä tarkkojen sahausten tekemistä helpottava, sahauskohdan osoittava laserlinja.

Helpompi kallistuskulman säätö

GCM 8 SJL Professionalin kallistukset ovat erittäin nopeasti ja helposti säädettävissä: käyttäjän tarvitsee vain vapauttaa vipu, kallistaa sahaa ja lukita uudelleen.

Saha mahdollistaa kallistuksen 47 astetta vasemmalle ja 2 astetta oikealle. Myös jiirikulmat ovat vapaasti säädettävissä ja lukittavissa. Työpöytä lukittuu automaattisesti yleisimpiin jiirikulmiin. Sahassa on myös kaksi ulosvedettävää tukea pitkien kappaleiden turvalliseen sahaamiseen.

GCM 8 SJL Professional katkaisu- ja jiirisaha on saatavilla ammattisähkötyökaluja myyvistä liikkeistä hintaan 449 euroa sisältäen alv:n 24%. Laitteen mukana toimitetaan puun työstämiseen sopiva vakiosahanterä sekä materiaalin kiinnittämiseen tarkoitettu puristin. Todella tarkkaan työskentelyyn voi valita "Expert for Wood" -pyörösahanterän Boschin laajasta tarvikevalikoimasta.

Pölynpoiston tehostaminen painopistealueena

Boschin ammattisähkötyökalujen tuotekehityksessä panostetaan vahvasti pölyn hallintaan.

Tänä vuonna markkinoille tuodaan mm. poravasaroille ja piikkareille suunnitellut pölynpoistojärjestelmät sekä imurit. Kaikki Boschin työkalut, pölynpoistojärjestelmät ja tarvikkeet on suunniteltu toimimaan saumattomasti yhteen. Tällä hetkellä markkinoilla on jo 132 Bosch Professional -laitetta, jotka sopivat pölynpoistojärjestelmään.

Tehokas pölyn hallinta tekee työskentelystä terveellisempää, nopeampaa ja tehokkaampaa. Myös työkalujen elinkaari pitenee, kun pöly ei keräänny moottoriin haitaten sen toimintaa.

Tekniset tiedot GCM 8 SJL Professional
Nimellisottoteho 1600 W
Tyhjäkäyntikierrosluku 5,500 rpm
Sahanterän halkaisija 216 mm
Jiirikulman säätö 52° V/ 60° O
Kallistuskulman säätö 47° V / 2° O
Sahauskapasiteetti 0° 70 x 312 mm
Sahauskapasiteetti 45° viisto 70 x 214 mm
Vakiojiirikulmat
(sekä vasemmalle että oikealle)
0°, 15°, 22.5°, 31.6, 45°
Mitat (syvyys x leveys x korkeus) 910 x 460 x 410 mm
Paino 17.3 kg

Lisätiedot: Robert Bosch Oy, Erkki Rissanen, puh 010 480 8351, erkki.rissanen@fi.bosch.com

Kysy lisää myös testausmahdollisuuksista mahdollista juttua / artikkelia varten!

Bosch-konsernin sähkötyökaluliiketoiminta on maailman markkinajohtaja sähkötyökaluissa ja sähkötyökalujen tarvikkeissa. Vuonna 2011 toimiala tuotti liikevaihtoa noin 3,8 miljardia euroa, josta 90 prosenttia tuli Saksan ulkopuolelta. Tuotemerkit Bosch, Skil ja Dremel edustavat asiakaskeskeisyyttä ja teknistä edistyksellisyyttä. Tärkeimmät menestystekijät ovat innovaatiovoima ja vauhti. Bosch-sähkötyökalut tuo markkinoille vuosittain yli 100 uutta tuotetta. Toimialan vuoden 2011 liikevaihdosta 40 prosenttia muodostui tuotteista, jotka ovat olleet markkinoilla alle kaksi vuotta. Boschin sähkötyökaluliiketoiminnan kaikki viisi liiketoimintasegmenttiä – käsikäyttöiset sähkötyökalut, pöytäkoneet, tarvikkeet, mittalaitteet ja sähkökäyttöiset puutarhatyökalut – kasvoivat markkinoita nopeammin.

Bosch-konserni on maailman johtavia teknologiatuotteiden ja palvelujen toimittajia. Ajoneuvotekniikkaa, energia- ja rakennustekniikkaa, teollisuustekniikkaa ja kulutustarvikkeita valmistavan konsernin vuoden 2012 liikevaihto oli alustavien lukujen mukaan 52,3 miljardia euroa, ja sen palveluksessa oli yli 306 000 työntekijää. Konserni käsittää Robert Bosch GmbH:n sekä sen runsaat 350 tytäryhtiötä yli 60 maassa. Myynti- ja palveluyhteistyökumppanit mukaan lukien Bosch on edustettuna noin 150 maassa. Tämä maailmanlaajuinen kehitys-, tuotanto- ja myyntiverkosto on Boschin jatkuvan kasvun perusta. Bosch käytti vuonna 2012 tutkimus- ja tuotekehitystoimintaan noin 4,5 miljardia euroa ja teki maailmanlaajuisesti yli 4 700 patenttihakemusta. Bosch-konsernin tuotteet ja palvelut ovat elämänlaatua parantavia innovatiivisia, hyödyllisiä ja innostavia ratkaisuja – tekniikkaa, joka on ”Invented for Life”.

Lisätietoja: http://www.bosch.com, http://www.bosch-press.com.