Sony ja Bosch Security Systems yhdistävät voimansa videojärjestelmät-liiketoiminnan saralla

• Kumppanuus yhdistää kahden alan johtavan yrityksen ainutlaatuisen teknologiaosaamisen ja asettaa siten alalle uudet standardit.
  • Uusissa ratkaisuissa yhdistyvät Sonyn erinomainen kuvanlaatu sekä Boschin videoanalytiikkaan ja erittäin tehokkaaseen tiedonsiirtoon liittyvä asiantuntemus.
  • Bosch Security Systemsin myynti- ja markkinointiorganisaatio palvelee jatkossa kaikkia Sonyn turvatekniikkaan liittyviä videojärjestelmäasiakkaita maailmanlaajuisesti Japania lukuun ottamatta.

Bosch Security Systems ja Sony Corporation ovat allekirjoittaneet yhteistyösopimuksen innovatiivisten videojärjestelmätuotteiden ja -ratkaisujen kehittämiseksi. Yhtiöiden tavoitteena on asettaa uudet standardit korkearesoluutioiselle sekä huonoissa valaistusolosuhteissa tapahtuvalle videonkäsittelylle. Sopimus astuu voimaan vuoden 2017 alusta. Osana yhteistyökumppanuutta Bosch Security Systemsin myynti- ja markkinointiorganisaatio tulee palvelemaan Sonyn videojärjestelmäasiakkaita kaikilla markkinoilla maailmanlaajuisesti Japania lukuun ottamatta. Kumppanuuden toteutuminen edellyttää kilpailuviranomaisten hyväksyntää.

Sony tuo kumppanuuteen videokuvan laatuun liittyvän johtavan asiantuntemuksensa. Boschin erityisosaamista on puolestaan edistyksellinen videoanalytiikka sekä yhtiön kehittämä innovatiivinen teknologia joka mahdollistaa nopean tiedonsiirron ja minimoi tallennuskapasiteetin tarpeet.

"Kumppanuus mullistaa videojärjestelmäalan, koska se yhdistää kahden alan johtavan yrityksen ainutlaatuisen teknologiaosaamisen ja vahvuudet. Asiakkaamme tulevat hyötymään sekä Sonyn erinomaisesta kuvanlaadusta – kuten 4K-ratkaisuista – että Boschin tiedonsiirto- ja videoanalytiikkaratkaisuista", sanoo Toru Katsumoto, President of Imaging Products and Solutions, Sector President of Professional Products Group, Sony Corporation.

"Tämä on ainutlaatuinen kumppanuus, joka tukee myös Boschin esineiden internetiin liittyviä visioita. Kameroilla – ja tarkemmin ottaen niiden keräämällä datalla – on merkittävä rooli esineiden internetin edelleen kehittämisessä. Videokamerat toimivat ikään kuin esineiden internetin silminä”, sanoo Bosch Security Systemsin johtaja Gert van Iperen.

Bosch Security Systemsin myynti- ja markkinointiorganisaatio palvelee jatkossa Sonyn videojärjestelmäasiakkaita tarjoten heille asiakastukea, huoltopalveluita ja koulutusta eri kielillä yli 50 maassa ympäri maailman. "Maailmanlaajuinen Bosch Security Systems -organisaatio tukee Sonyn myynti- ja markkinointitiimiä sekä Sonyn asiakkaita, ja auttaa heitä siten kasvattamaan liiketoimintaansa", van Iperen sanoo. Sony kehittää ja valmistaa videojärjestelmätuotteitaan edelleen oman tuotemerkkinsä alla.

Bosch Security Systems -toimiala on johtava maailmanlaajuinen turvallisuus- ja viestintätuotteiden ja -ratkaisujen toimittaja. Bosch tarjoaa useissa maissa ratkaisuja ja palveluita rakennusten turvallisuuteen, energiatehokkuuteen ja kiinteistöautomatioon, keskeisimpänä tavoitteenaan suojata ihmisiä, rakennuksia ja omaisuutta. Bosch Security Systemsin myynti oli noin 1,7 miljardia euroa vuonna 2015*, ja sen työntekijöiden määrä on yli 13 000. Tuotevalikoima sisältää videovalvonta-, murtohälytys-, palohälytys- ja äänievakuointijärjestelmiä sekä kulunvalvontajärjestelmiä. Puheen, äänen ja musiikin välittämiseen tarkoitetut ammattimaiset ääni- ja konferenssijärjestelmät täydentävät valikoimaa. Bosch Security Systems kehittää ja valmistaa tuotteensa omissa tehtaissaan Euroopassa, Amerikassa ja Aasiassa.

Lisätietoja: www.boschsecurity.com/fi.

*Vuoden 2015 myynti- ja henkilöstöluvut sisältävät Bosch Service Solutionsin luvut. Vuonna 2016 Bosch Service Solutions on muuttunut yhdeksi Bosch-konsernin toimialoista.

Sony on johtava sekä kuluttajille että ammattilaisille suunnattujen audio-, video-, valokuvaus-, peli- ja viestintä-, key device- ja tietotekniikkatuotteiden valmistaja. Sony on Music-, Pictures-, Computer Entertainment- ja Online-liiketoiminnoillaan maailman johtava elektroniikka- ja viihdeyritys. Sonyn yhteenlaskettu myynti edellisenä, 31.3.2015 päättyneenä tilivuonna oli noin 68 miljardia Yhdysvaltain dollaria. Lisätietoja, Sony Global -verkkosivut: www.sony.net