Tien päälle kesällä? Viisi tärkeää vinkkiä autoilijalle

Kesäisellä autoreissulla sinä voit lomailla, mutta autollesi se on täyttä työtä! Ennen matkaan lähtöä muista huolehtia, että autossasi kaikki perusasiat ovat kunnossa.

Autot ovat kesällä kovilla: Lomamatkoilla kuormat ovat raskaampia, nopeudet suurempia ja ajomatkat pidempiä kuin normaalisti, ja lisäksi kesähelteet voivat rasittaa auton jarruja ja jäähdytysjärjestelmää.

Näillä Bosch Car Servicen vinkeillä matka sujuu mukavasti ja pääset autollasi turvallisesti perille.

▶ Huomioi auton lisäkuorma ja säädä pyörien rengaspaine riittävän korkeaksi, esimerkiksi toiseksi korkeimman maksimipainon mukaan. Näin renkaat kuluvat vähemmän ja polttoaineen kulutus pysyy kurissa.

▶ Muista kohtuus autoa lastattaessa. Tarkista auton käyttöohjeissa määritellyt kuormituksen maksimirajat ja lastaa auto niiden mukaisesti.

▶ Onko autossa mahdollista hätätilannetta varten mukana kaikki tarvittava? Tarkista, että autossa on tunkki, työkalusarja, varoituskolmio ja ensiapupakkaus.

▶ Tarkista nestepinnat! Onko tuulilasin pesunestettä ja jäähdytysnestettä riittävästi?

▶ Tarkista öljytaso ja täytä tarvittaessa. Hanki takaluukkuun varapullo öljyä.

Bosch Car Service toivottaa leppoisia ajokilometrejä! Jos matkalla tapahtuu yllätyksiä, löydät lähimmän Bosch Car Servicen täältä.

Lisätietoja: viestintäpäällikkö Niina Haasola, p.050 545 0548, niina.haasola@fi.bosch.com.

Automotive Aftermarket ‑toimiala (AA) tarjoaa jälkimarkkinoille ja korjaamoille eri puolilla maailmaa täydellisen diagnostiikka- ja korjaamotyökaluvalikoiman sekä runsaan varaosavalikoiman uusia ja vaihto-osia niin henkilöautoihin kuin hyötyajoneuvoihinkin. Toimialan tuotevalikoimaan kuuluu Boschin alkuperäisosina valmistettuja tuotteita sekä toimialan kehittämiä ja valmistamia jälkimarkkinatuotteita ja ‑palveluja. Toimialalla on noin 17 000 työntekijää yli 150 maassa sekä maailmanlaajuinen logistiikkaverkosto varmistamassa, että noin 650 000 erilaista varaosaa päätyvät asiakkaille nopeasti ja ajoissa. Automotive service solutions

-liiketoiminnassa AA tarjoaa testaus- ja korjaamotekniikkaa, diagnostiikkaohjelmistoja, huoltokoulutusta sekä tietopalveluja. Lisäksi toimiala vastaa noin 16 000 Bosch Service ‑korjaamon franchising-liiketoiminnasta. Kyseessä on yksi maailman suurimmista itsenäisistä korjaamoketjuista. Lisäksi AA:n vastuualueeseen kuuluu yli 1 000 AutoCrew-yhteistyökumppania.

Lisätietoja: www.bosch-automotive-aftermarket.com

Bosch-konserni on maailman johtava teknologiatuotteiden ja palvelujen toimittaja. Sen palveluksessa oli vuoden 2017 lopussa noin 402 000 työntekijää. Vuonna 2017 konsernin liikevaihto oli 78,1 miljardia euroa. Konserni on jaettu neljään liiketoiminta-alueeseen: Mobility Solutions, Industrial Technology, Consumer Goods ja Energy and Building Technology. Johtavana IoT-yhtiönä Bosch tarjoaa innovatiivisia ratkaisuja älykoteihin, älykaupunkeihin, verkottuneeseen liikkumiseen ja verkottuneelle teollisuudelle. Boschin asiantuntijuus anturiteknologiassa, ohjelmistoissa ja palveluissa sekä oma IoT-pilvipalvelu takaavat, että sen asiakkaat voivat saada verkottuneita ja toimialojen rajat ylittäviä ratkaisuja yhdeltä toimittajalta. Bosch-konsernin strategisena tavoitteena on luoda innovaatioita verkottuneen maailman tarpeisiin. Bosch parantaa elämänlaatua kaikkialla maailmassa innovatiivisilla ja innostusta herättävillä tuotteillaan ja palveluillaan – yhtiö tarjoaa tekniikkaa, joka on ”Invented for life”. Konserni käsittää Robert Bosch GmbH:n sekä sen noin 440 tytäryhtiötä ja paikallista yhtiötä noin 60 maassa. Jos mukaan luetaan myös myynti- ja palveluyhteistyökumppanit, on Bosch tuotanto-, suunnittelu- ja myyntiverkostonsa kautta läsnä lähes kaikissa maailman maissa. Yhtiön kasvun perusta on sen innovaatiovoima. Boschilla työskentelee tutkimuksessa ja tuotekehityksessä noin 64 500 henkilöä 125 toimipisteessä eri puolilla maailmaa.

Lue lisää: www.bosch.fi, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPresse