Työn ja palvelun laatu sekä korkea asiakastyytyväisyys vakuuttivat

Vuoden Bosch Car Service -autokorjaamoksi valittiin riihimäkeläinen Tehtaankadun Autohuolto Oy. Palkintoperusteissa kiitettiin erityisesti korjaamon työn ja palvelun laatua sekä korkeaa asiakastyytyväisyyttä. Maailman suurimpaan itsenäiseen korjaamoketjuun, Bosch Car Serviceen, kuuluu Suomessa 80 toimipistettä.

Suomalaiseksi vuoden Bosch Car Service -autokorjaamoksi valittiin tänä vuonna riihimäkeläinen Tehtaankadun Autohuolto Oy. Palkinnon valintakriteereinä olivat erityisesti työn ja palvelun laatu sekä korkea asiakastyytyväisyys.

”Voittaja oli helppo valita, sillä Tehtaankadun Autohuolto Oy täytti palkintokriteerit ylivoimaisesti. Yrityksen kehittämiseen on panostettu paljon ja toimintaa on kehitetty systemaattisesti”, myyntipäällikkö Aarne Reiman Robert Bosch Oy:stä kertoo.

”Palkinto on hieno tunnustus siitä, että olemme panostaneet oikeisiin asioihin. Meille on tärkeää voida tarjota asiakkaille laaja paletti palveluita, pitää jonot lyhyinä ja erikoistua riittävästi. Kaikki palvelut tulee saada mahdollisuuksien mukaan saman katon alta. Siirryimme hiljattain uusiin, isompiin tiloihin, mikä on mahdollistanut asiakkaiden palvelemisen entistäkin paremmin”, Tehtaankadun Autohuollon toimitusjohtaja Jari Toivonen kertoo.

Myös jatkuva kouluttautuminen on Toivosen mukaan erittäin tärkeää, ja henkilökuntaa koulutetaankin aktiivisesti Boschin teknisissä ja kaupallisissa koulutuksissa: ”Autoteknologia kehittyy niin tavatonta vauhtia, että koulutusta tarvitaan jatkuvasti”, Toivonen sanoo.

Tehtaankadun Autohuolto Oy on täyden palvelun korjaamo: autojen huoltamisen ja korjaamisen lisäksi se tekee myös sähkötöitä, vianhakuja, varusteluja sekä tuulilasin vaihtoja. Myös rengasmyynti ja -työt sekä rengashotelli kuuluvat palveluvalikoimaan. Boschin korjaamolaitteet ja ohjelmistot ovat korjaamolla laajasti käytössä. Korjaustoiminnassa käytetään Bosch-varaosia.

Käytössä maailman suurimman autotehtaiden alihankkijan tietotaito

Maailman suurimpaan itsenäiseen korjaamoketjuun, Bosch Car Serviceen, kuuluu Suomessa 80 toimipistettä. Kokonaisuudessaan ketjuun kuuluu yli 15 000 korjaamoa, joilla on takanaan maailman suurimman autotehtaiden alihankkijan, Boschin, tietotaito ja alkuperäislaatuiset varaosat sekä kehittyneimmät testauslaitteet, tarvittavat ohjelmistot ja tekninen tuki.

Boschin yhteistyö korjaamokumppaneiden ja jälleenmyyjien kanssa on tiivistä ja monipuolista. Yhtiö pitää kumppaninsa ajan tasalla teknisestä kehityksestä ja tarjoaa niiden käyttöön uusinta teknologiaa edustavia tarvikkeita ja palveluita. Se myös edellyttää Bosch Car Service -kumppaneiltaan osallistumista säännölliseen täydennyskoulutukseen ja valvoo kumppaneidensa toiminnan laatua.

Yhtiön Vantaan Koivuhaassa sijaitsevan koulutuskeskuksen huipputeknologiaa sisältävissä, moderneissa tiloissa järjestetään muun muassa viimeisimpään autotekniikkaan liittyviä kursseja, myyntikoulutusta ja asiakastapahtumia, ja siellä voi tutustua esimerkiksi uusimpaan dieseltekniikkaan sekä hybridiautojen teknologiaan.

Lisätietoja:

Robert Bosch Oy:n myyntipäällikkö Aarne Reiman, aarne.reiman@fi.bosch.com, p. 050 351 8682, boschcarservice.fi

Tehtaankadun Autohuolto Oy, toimitusjohtaja Jari Toivonen, puh. 050 434 8301, jari.toivonen@tehtaankadunautohuolto.fi

Boschin Automotive Aftermarket -toimiala (AA) tarjoaa jälkimarkkinoille ja korjaamoille eri puolilla maailmaa täydellisen diagnostiikka- ja korjaamotyökaluvalikoiman sekä runsaan varaosavalikoiman – uusista ja vaihto-osista korjausratkaisuihin – sekä henkilöautoihin että hyötyajoneuvoihin. Osaston tuotevalikoimaan kuuluu Boschin alkuperäisosina valmistettuja tuotteita sekä osaston kehittämiä ja valmistamia jälkimarkkinatuotteita ja palveluja. Osastolla on 10 000 työntekijää 140 eri maassa sekä maailmanlaajuinen logistiikkaverkosto varmistamassa, että noin 450 000 erilaista varaosaa päätyvät asiakkaille nopeasti ja ajoissa. Diagnostiikkaliiketoiminnassa AA tarjoaa testaus- ja korjaamotekniikkaa, diagnostiikkaohjelmistoja, huoltokoulutusta sekä tietopalveluja. Lisäksi osasto vastaa Bosch Car Service  korjaamojen franchising-liiketoiminnasta. Bosch Car Service on maailman suurin itsenäinen korjaamoketju, johon kuuluu noin 15 000 franchising-yrittäjää. Lisäksi AA:n vastuualueeseen kuuluu yli 500 AutoCrew-yhteistyökumppania.

Bosch-konserni on maailman johtava teknologiatuotteiden ja palvelujen toimittaja. Ajoneuvotekniikkaa, energia- ja rakennustekniikkaa, teollisuustekniikkaa ja kulutustarvikkeita valmistavan konsernin vuoden 2012 liikevaihto oli 52,5 miljardia euroa, ja sen palveluksessa oli yli 306 000 työntekijää. Vuoden 2013 alusta lähtien konsernin toiminta on jaettu neljään liiketoiminta-alueeseen: Automotive Technology, Industrial Technology, Consumer Goods, ja Energy and Building Technology. Konserni käsittää Robert Bosch GmbH:n sekä sen runsaat 360 tytäryhtiötä yli 50 maassa. Myynti- ja palveluyhteistyökumppanit mukaan lukien Bosch on edustettuna noin 150 maassa. Tämä maailmanlaajuinen kehitys-, tuotanto- ja myyntiverkosto on Boschin jatkuvan kasvun perusta. Bosch käytti vuonna 2012 tutkimus- ja tuotekehitystoimintaan noin 4,8 miljardia euroa ja teki maailmanlaajuisesti lähes 4 800 patenttihakemusta. Bosch-konsernin tuotteet ja palvelut ovat elämänlaatua parantavia innovatiivisia, hyödyllisiä ja innostavia ratkaisuja – tekniikkaa, joka on ”Invented for life”.