Uusi verkkosivusto kerää yhteen tiedot Boschin osista, korjaamolaitteista ja palveluista

Käyttäjäystävällinen rakenne mahdollistaa nopean pääsyn kuhunkin tietoalueeseen. Yksityiskohtaiset tiedot Boschin tuotteista ja palveluista ovat helposti nähtävillä.

Robert Bosch Oy:n Automotive Aftermarket -toimiala yhdistää varaosia ja lisävarusteita sekä korjaamolaitteita sisältävät sivustot käyttäjäystävälliseksi verkkosivustoksi osoitteessa https://www.boschaftermarket.com/fi/.

Tekstit, visualisoinnit ja tuotekuvat on mukautettu käyttäjien tarpeisiin. Tuotesivujen lyhyet kuvaukset johdattavat kiinnostavaan aiheeseen vain muutamalla hiiren napsautuksella. Ladattavat tekniset tiedot ja tuote-esitteet sisältävät lisätietoja. Sivustolla on myös lukuisia videoita ja esityksiä korjaamoille.

Varaosat on lajiteltu tuoteryhmittäin
Päävalikon Autotuotteet-osiossa käyttäjät löytävät laajan tuoteryhmäluettelon, joka sisältää kattavan Bosch-varaosavalikoiman. Lyhyet tekstit kuvaavat yksittäisten varaosien toimintaa ja niiden etuja.

Videot esittelevät laajan valikoiman Bosch-korjaamolaitteita
Korjaamolaitteet-osiossa on tietoja kaikista diagnostiikkalaitteista, moottori- ja komponenttitestereistä, ESI[tronic] korjaamo-ohjelmiston ratkaisuista tehokkaaseen vianetsintään sekä ammattimaisten huoltotöiden ja korjausten tekemiseen. Lyhyet tekstit selittävät yksittäisten testaus- ja huoltolaitteiden toiminnot ja niiden edut korjaamon näkökulmasta. Lukuisat videot havainnollistavat laitteiden ammattimaista käyttöä.

Bosch-korjaamolaitteista voi pyytää tarjouksia
Korjaamolaitteet –osiossa ”Tuotteen tiedot” -kohdassa korjaamo voi pyytää tarjouksia. Kun korjaamo täyttää ja lähettää lomakkeen, niin ohjaamme tarjouspyynnön korjaamon haluamalle tukkurille.

Boschin tuki ja palvelut autokorjaamoille
Päävalikon kolmas osio on Autotekninen palvelu. Siinä esitellään palvelutarjontaa korjaamon päivittäisiin tarpeisiin. Lisäksi osiossa on tietoa Bosch Car Service - ja Bosch Diesel Center -korjaamokonsepteista, koulutustarjonnasta sekä eXtra-kanta-asiakasohjelmasta. Linkit johdattavat käyttäjät erillisille sivuille, joilla he voivat esimerkiksi ilmoittautua tekniseen koulutukseen. Autotekninen palvelu -osio tarjoaa tietoa ja uutisia tuotteista, mainonnasta, kampanjoista ja tapahtumista. Osiossa on myös tarinoita korjaamon päivittäisestä työstä.

Paljon tietoa muutamalla klikkauksella
Uusi verkkosivusto  on helppo käyttää pöytätietokoneella, tabletilla ja älypuhelimella. Sivut on suunnattu pääasiassa autokorjaamoille sekä tukku- ja jälleenmyyjille. Ennen uuden verkkosivuston julkaisua tehtiin kattavat käyttäjätutkimukset.

Maakohtaiset verkkosivustot ovat käytettävissä kaikissa maissa, joissa Bosch Automotive Aftermarket toimii. Maakohtaisilta sivuilta käyttäjät löytävät ne tuotteet, palvelut ja tiedot, jotka ovat saatavilla kyseisessä maassa. Maakohtaisiin sivustoihin pääsee osoitteessa https://www.boschaftermarket.com/.

Sami Oittinen
Mobile +358-50-66651
Sami.Oittinen@fi.bosch.com

Bosch Automotive Aftermarket (AA) tarjoaa nykyaikaista diagnostiikkaa ja korjaamolaitteita sekä laajan valikoiman uusia ja tehdaskunnostettuja varaosia ja korjausratkaisuja henkilöautoihin ja raskaaseen kalustoon. Boschin tuoteohjelmaan kuuluvat sekä ensiasennustuotteet että itse kehitetyt ja valmistetut jälkimarkkinatuotteet ja -palvelut. Noin 14 000 työntekijää yli 150 maassa ja maailmanlaajuinen jakeluverkosto varmistavat, että asiakkaat saavat varaosat nopeasti ja ajallaan. AA toimittaa myös testaus- ja korjaamolaitteita, diagnostiikkaohjelmistoja, teknistä koulutusta ja informaationpalveluita. Lisäksi toimiala vastaa Bosch Service -korjaamokonseptista, johon kuuluu noin 15 000 korjaamoa ja joka on yksi maailman suurimmista vapaista korjaamoketjuista. Tämän lisäksi Auto Crew -korjaamoketjuun kuuluu yli 1 000 kumppania.

Bosch-konserni on maailman johtava teknologiatuotteiden ja palvelujen toimittaja. Sen palveluksessa oli vuoden 2019 lopussa noin 400 000 työntekijää. Vuonna 2019 konsernin liikevaihto oli 77,7 miljardia euroa. Konserni on jaettu neljään liiketoiminta-alueeseen: Mobility Solutions, Industrial Technology, Consumer Goods ja Energy and Building Technology.

Johtavana IoT-yhtiönä Bosch tarjoaa innovatiivisia ratkaisuja älykoteihin, älykaupunkeihin, verkottuneeseen liikkumiseen ja verkottuneelle teollisuudelle. Boschin asiantuntijuus anturiteknologiassa, ohjelmistoissa ja palveluissa sekä oma IoT-pilvipalvelu takaavat, että sen asiakkaat voivat saada verkottuneita ja toimialojen rajat ylittäviä ratkaisuja yhdeltä toimittajalta. Bosch-konsernin strategisena tavoitteena on luoda innovaatioita verkottuneen maailman tarpeisiin. Bosch parantaa elämänlaatua kaikkialla maailmassa innovatiivisilla ja innostusta herättävillä tuotteillaan ja palveluillaan – yhtiö tarjoaa tekniikkaa, joka on ”Invented for life”. Konserni käsittää Robert Bosch GmbH:n sekä sen noin 440 tytäryhtiötä ja paikallista yhtiötä 60 maassa. Jos mukaan luetaan myös myynti- ja palveluyhteistyökumppanit, on Bosch tuotanto-, suunnittelu- ja myyntiverkostonsa kautta läsnä lähes kaikissa maailman maissa. Yhtiön kasvun perusta on sen innovaatiovoima. Boschilla työskentelee tutkimuksessa ja tuotekehityksessä noin 72 000 henkilöä 125 toimipisteessä eri puolilla maailmaa.

Robert Bosch (1861–1942) perusti yhtiön Stuttgartissa vuonna 1886 hienomekaniikan ja sähkötekniikan korjaamoksi. Robert Bosch GmbH:n poikkeuksellinen omistusrakenne takaa konsernin taloudellisen riippumattomuuden. Sen ansiosta yhtiön on mahdollista suunnitella tulevaisuuttaan pitkäjänteisesti ja sijoittaa tulevaisuutensa kannalta välttämättömiin investointeihin etupainotteisesti. 92 prosenttia Robert Bosch GmbH:n pääomasta omistaa yleishyödyllinen säätiö, Robert Bosch Stiftung. Omistajuuteen liittyvistä toiminnoista huolehtii Robert Bosch Industrietreuhand KG, jolla on myös äänienemmistö. Muut osakkeet ovat Boschin perheen ja Robert Bosch GmbH:n omistuksessa.