Uusin videovalvontateknologia nyt myös pienten yritysten ulottuvilla

Bosch tuo markkinoille DIVAR IP 5000 -tallennusratkaisun

Uusi IP-videovalvontateknologia on nyt kaikkien – myös pienten yritysten omistajien – saatavilla. Boschin uusi DIVAR IP 5000 -tallennin mahdollistaa ammattimaisilla turvaominaisuuksilla varustetun, helposti asennettavan ja käytettävän videovalvontaratkaisun luomisen. DIVAR IP 5000 tarjoaa turvallisen tallennuksen, edistyneet videotietojen hallintaominaisuudet sekä etäyhteyden järjestelmään milloin tahansa, kaistanleveydestä riippumatta.

Helppo asentaa

DIVAR IP 5000:n ansiosta ammattimaisen IP-videovalvontaratkaisun käyttöönotto on helpompaa kuin koskaan ja onnistuu nopeasti asentajalta kuin asentajalta. Tarvitaan ainoastaan IP-kameroiden asennus, niiden kytkeminen DIVAR IP 5000 -tallentimeen ja konfiguroinnin käynnistäminen tallentimen verkko-osoitteessa. Intuitiivisen asennusohjelman avulla järjestelmä on käyttövalmis noin vartissa, vaikkei asentaja olisikaan IP-asiantuntija.

Erityisesti turvatarkoituksia varten suunniteltuun DIVAR IP 5000 -tallentimeen voidaan liittää jopa 32 kameraa. Sen kiintolevyt on rakennettu erityisesti videoiden jatkuvaa tiedonsiirtoa varten. Järjestelmän käyttöönotto ja konfiguraatio onnistuvat millä tahansa mobiililaitteella, jossa on LAN-yhteys. Erillistä pöytäkonetta tai kannettavaa tietokonetta ei tarvita.

Helppo käyttää

Yritystoiminnan turvaamisessa paras ratkaisu on luotettava videovalvontajärjestelmä, joka toimii keskeytyksettä kellon ympäri ja on mahdollisimman helppokäyttöinen. DIVAR IP 5000 -järjestelmään liitettävissä oleva Bosch Video Security -sovellus mahdollistaa järjestelmän täyden hallinnan mistä tahansa. Sovelluksen avulla voi katsoa turvajärjestelmän välittämää sujuvaa suoratoistokuvaa tai korkearesoluutioisia kuvia mobiililaitteella käytössä olevasta kaistanleveydestä riippumatta. Myös kameroiden hallinta ja tiedon etsintä tallennetuista videoista sujuu sovelluksen avulla nopeasti. Ilmainen Video Security Client -ohjelmisto mahdollistaa puolestaan useiden sijaintien tai kameroiden yhtäaikaisen katsomisen. Katseluohjelmisto tukee Windows 8 -käyttöjärjestelmän pöytäkoneita, 2-in-1-kannettavia ja mobiililaitteita. Intuitiivinen hallinta kosketusnäytöllä tai hiirellä ja näppäimistöllä varmistaa äärimmäisen käyttömukavuuden. Näin ollen yrittäjä voi pitää liiketilaansa silmällä mistä vain, milloin vain.

Lisätietoja: toimialajohtaja Pekka Lakkonen, Robert Bosch Oy, p. 0400 70 30 90, pekka.lakkonen@fi.bosch.com.

Bosch Security Systems -toimiala on johtava maailmanlaajuinen turvallisuus- ja viestintätuotteiden ja -ratkaisujen toimittaja. Bosch tarjoaa useissa maissa ratkaisuja ja palveluita rakennusten turvallisuuteen, energiatehokkuuteen ja kiinteistöautomatioon. Henkilöstömäärämme on yli 13 000, ja myyntimme oli noin 1,7 miljardia euroa vuonna 2015*. Tavoitteenamme on suojata ihmisiä, rakennuksia ja omaisuutta. Tuotevalikoimamme sisältää videovalvonta-, murtohälytys-, palohälytys- ja äänievakuointijärjestelmiä sekä kulunvalvontajärjestelmiä. Puheen, äänen ja musiikin välittämiseen tarkoitetut ammattimaiset ääni-  ja konferenssijärjestelmät täydentävät valikoimaamme. Bosch Security Systems kehittää ja valmistaa tuotteensa omissa tehtaissaan Euroopassa, Amerikassa ja Aasiassa.

Lisätietoja: www.boschsecurity.com/fi.

*Vuoden 2015 myynti- ja henkilöstöluvut sisältävät Bosch Service Solutionsin luvut. Vuonna 2016 Bosch Service Solutions on muuttunut yhdeksi Bosch-konsernin toimialoista.

Bosch-konserni on maailman johtava teknologiatuotteiden ja palvelujen toimittaja. Vuonna 2015 konsernin liikevaihto oli 70,6 miljardia euroa, ja sen palveluksessa oli 31.12.2015 noin 375 000 työntekijää. Konserni on jaettu neljään liiketoiminta-alueeseen: Mobility Solutions, Industrial Technology, Consumer Goods ja Energy and Building Technology. Konserni käsittää Robert Bosch GmbH:n ja sen noin 440 tytäryhtiötä ja paikallista yhtiötä noin 60 maassa. Jos mukaan luetaan myös sen myynti- ja palveluyhteistyökumppanit, on Bosch edustettuna noin 150 maassa. Yhtiön tulevan kasvun perusta on sen innovaatiovoima. Boschilla työskentelee tutkimuksessa ja tuotekehityksessä 55 800 henkilöä noin 118 toimipisteessä eri puolilla maailmaa. Bosch-konsernin strategisena tavoitteena on luoda innovaatioita verkottuneen maailman tarpeisiin. Bosch parantaa elämänlaatua kaikkialla maailmassa innovatiivisilla ja innostusta herättävillä tuotteillaan – yhtiö tarjoaa tekniikkaa, joka on ”Invented for life”.