Ropo Capital käynnistää strategisen selvitystyön varmistaakseen yhtiön vahvan kasvun jatkumisen

ROPOHOLD OYJ, PÖRSSITIEDOTE 23.10.2018 klo 10:30 EEST

RopoHold Oyj:n (”Ropo Capital” tai ”Yhtiö”) hallitus on saanut tiedoksi, että Yhtiön pääomistajan Sentica Partners Oy:n hallinnoimat rahastot ovat käynnistäneet strategisen selvitystyön, jonka tavoitteena on varmistaa, että Yhtiön vahva kasvu kotimaassa jatkuu, ja että Yhtiöllä on edellytykset kansainvälistymiseen lähitulevaisuudessa.

Selvitystyön yhtenä mahdollisena vaihtoehtona on Ropo Capitalin omistajapohjan laajentaminen tai muuttuminen. Yhtiö tiedottaa selvitystyön tuloksista selvityksen valmistuttua.

- Ropo Capital on kasvanut ja parantanut kannattavuuttaan vahvasti viime vuosina. Yhtiön pitkälle automatisoidulle laskun elinkaaripalvelulle on paljon kysyntää, mikä on näkynyt merkittävinä uusina asiakasvoittoina erityisesti vuosina 2017-2018. Samalla näemme, että palvelulla on myös vahvaa kansainvälistä potentiaalia. Haluamme selvitystyön myötä varmistaa, että Yhtiön myönteinen suunta säilyy ja vahva kasvu jatkuu, Ropo Capitalin hallituksen puheenjohtaja ja Sentica Partners Oy:n osakas Pentti Tuunala kommentoi.

Ropo Capital on Suomen johtava laskun elinkaaripalveluiden tarjoaja, joka toimii markkinoilla teknologisena edelläkävijänä. Ropo Capitalin toimintamalli pohjautuu digitalisaation etuihin ja vahvaan automaatioon: Yhtiön oma Ropo24 –ohjelmisto on kehitetty automatisoimaan ja yhtenäistämään laskutuksen prosesseja, minimoimaan manuaaliset työvaiheet ja parantamaan laskutuksen raportointia.

Ropo Capitalin palveluja käyttää noin 8 000 yritystä Suomessa. Yhtiö työllistää noin 180 ammattilaista Kuopiossa, Porvoossa ja pääkaupunkiseudulla.

Lisätietoja medialle:
Pentti Tuunala