RopoHold Oyj, liiketoimintakatsaus 1.7.–30.9.2018

RopoHold Oyj
Liiketoimintakatsaus 29.10.2018

Konsernin liikevaihto kasvoi heinä-syyskuussa 22 prosenttia ja käyttökate 66 % vuoden 2017 heinä-syyskuuhun verrattuna.

Heinä-syyskuu 2018 lyhyesti

Liikevaihto heinä-syyskuussa kasvoi 22 % ja käyttökate 66 % edellisen vuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna. Kolmannen kvartaalin liikevaihdon ja käyttökatteen kasvuun vaikutti erityisesti useille operointiasiakkuuksille alkuvuoden aikana toteutettujen laskun elinkaaripalvelujen käyttöönottoprojektien valmistuminen toisen kvartaalin aikana. Elinkaaripalvelussa olevien laskuvolyymien kasvamisen myötä yhtiö on rekrytoinut vuoden aikana lisää henkilöstöä ja nettomääräinen henkilöstölukumäärä on kasvanut erityisesti asiakaspalveluosastolla. Joulukuussa 2017 liikkeellelasketun 50 miljoonan euron joukkovelkakirjalaina ja rahoitusrakenteen muutos on nostanut konsernin rahoituskuluja edellisvuoteen verrattuna 128 %. Joukkovelkakirja listattiin Nasdaq Helsingin pörssilistalle elokuussa 2018.

-   Liikevaihto oli 12,1 miljoonaa euroa (9,9). Kasvua oli 22 %.

-   Käyttökate 3,6 miljoonaa euroa (2,2). Kasvua oli 66 %.

-   Liikevoitto oli 2,5 miljoonaa euroa (1,1). Kasvua oli 129 %.

-   Nettotulos 1,2 miljoonaa euroa (0,5). Kasvua oli 162 %.

-   Omavaraisuusaste oli 4 prosenttia (33 %).

Tilinpäätös, puolivuosi- ja liiketoimintakatsaukset ovat saatavilla yhtiön sijoittajasivuilla osoitteessa www.ropocapital.fi/fi/yritys/sijoittajat/taloudelliset-julkaisut/.

Huomioitavaa: Tämä ei ole IAS 34 -standardin mukainen osavuosikatsaus. Yhtiö noudattaa arvopaperimarkkinalain mukaista puolivuosiraportointia ja julkistaa lisäksi kvartaalittaiset liiketoimintakatsaukset joulukuussa 2017 liikkellelaskemansa joukkovelkakirjalainan ehtojen mukaisesti. Katsauksessa esitetyt luvut ovat tilintarkastamattomia.

Lisätietoja antavat:
Talousjohtaja Toni Rönkkö, 044 569 8168, toni.ronkko@ropocapital.fi