• Ropo Capital/

RopoHold Oyj lunastaa kokonaan vapaaehtoisesti enintään 75 miljoonan euron vaihtuvakorkoisen joukkovelkakirjalainan

ROPOHOLD OYJ, PÖRSSITIEDOTE 19.3.2019 klo 11:15 EET

RopoHold Oyj (”Ropo Capital” tai ”Yhtiö”) on päättänyt käyttää mahdollisuuden lunastaa enintään 75 miljoonan euron vaihtuvakorkoisen joukkovelkakirjalainan, jonka ISIN-koodi on FI4000292461, (”Joukkovelkakirjalaina”) Joukkovelkakirjalainan ehtojen mukaisesti. Kaikki ulkona olevat Joukkovelkakirjalainat lunastetaan kokonaan 12.4.2019 (”Lunastuspäivä”) kunkin Joukkovelkakirjalainan osalta hintaan, joka vastaa Joukkovelkakirjalainan jäljellä olevaa kokonaishintaa (kuten määritelty Joukkovelkakirjalainan ehdoissa).

Tämä ilmoitus Joukkovelkakirjalainan vapaaehtoisesta lunastuksesta annetaan joukkovelkakirjalainanhaltijoille Joukkovelkakirjalainan ehtojen mukaisesti. Joukkovelkakirjalainanhaltijoille osoitettu ilmoitus vapaaehtoisesta lunastuksesta on tämän tiedotteen liitteenä.

25.2.2019 tiedotetun mukaisesti Adelis Equity Partners AB:n hallinnoima pääomasijoitusrahasto Adelis Equity Partners Fund II on sopinut ostavansa enemmistön Ropo Capitalista (”Yrityskauppa”). Joukkovelkakirjalainan lunastus ja joukkovelkakirjalainanhaltijoille annettu Joukkovelkakirjalainan vapaaehtoista lunastusta koskeva ilmoitus edellyttävät ja ovat ehdollisia sille, että Yrityskauppa toteutuu, eikä Ropo Capital lunasta, eikä sillä ole velvollisuutta lunastaa, Joukkovelkakirjalainaa joukkovelkakirjalainanhaltijoille osoitetun vapaaehtoista Joukkovelkakirjalainan lunastusta koskevan ilmoituksen perusteella, ellei Yrityskaupan toteutuminen ole täyttynyt viimeistään Lunastuspäivänä.

Joukkovelkakirjalaina on listattu Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalle 29.8.2018 alkaen. On odotettavissa, että Yhtiö tulee hakemaan Joukkovelkakirjalainan poistamista Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalta.

Mikäli Yrityskauppa ei ole toteutunut viimeistään Lunastuspäivänä, Joukkovelkakirjalaina pysyy ulkona ja koron kertyminen jatkuu Joukkovelkakirjalainan ehtojen mukaisesti.

Lisätietoja:

ROPOHOLD OYJ
Toni Rönkkö, Talousjohtaja
puhelin: +358 44 5698 168
sähköposti: toni.ronkko@ropocapital.fi

JAKELU:
www.ropocapital.fi

Ropo Capital on laskun elinkaaripalveluiden tarjoaja, jonka toiminta pohjautuu vahvaan teknologiseen alustaan. Ropo Capital on tällä hetkellä ainoa yhtiö pohjoismaissa, jonka palvelut kattavat koko laskun elinkaaren hallinnan, laskun lähetyksestä reskontran hoitoon, saatavien hallintaan ja rahoitukseen asti. Ropo Capitalin toimintamalli ja ensiluokkainen arvolupaus pohjautuu Yhtiön omaan Ropo 24 -ohjelmistoon, joka on kehitetty automatisoimaan ja yhtenäistämään laskutuksen prosesseja, minimoimaan manuaaliset työvaiheet ja parantamaan laskutuksen raportointia. Ropo Capital on perustettu vuonna 2008 ja tänä päivänä noin 8 000 yritystä käyttää sen palveluita. Yhtiö työllistää noin 180 asiantuntijaa Kuopiossa, Porvoossa ja pääkaupunkiseudulla.